|
יש בעיה חמורה עם הצעתך. בלא ידע קודם, הלם החדוו"א בטכניון ובאוניברסיטאות יהיה יותר קשה, ולטעמי עדיף להגיע לקורס כזה כאשר כבר יודעים מה זה אינטגרל... סטודנטים בהנדסת חשמל - לדוגמה - נדרשים לרקע מתמטי רחב כדי לחשב כל מיני התמרות וזרמים שונים ומשונים. ברגע שהמתמטיקה לא תהיה חובה, יהיו מן הסתם פחות אנשים שירצו לבוא להנדסת חשמל ולעשות המון השלמות - גם היום, עם רקע קודם, קורסי המתמטיקה הם אימתם של הסטודנטים בשנה הראשונה בטכניון. ולגבי זואולוגיה - לדעתי, נושא הביולוגיה ייאלץ לקבל יותר חשיבות בשנים הבאות, עקב ההתפתחות המדעית-טכנולוגית הרבה, ואז טיעון זה מתבטל.
ועוד הערה: לפי מה שהבנתי מחבר שלומד מתמטיקה בטכניון, הם מתעסקים פחות בפתרון תרגילים בוריאציות שונות, ויותר בדפוסי חשיבה והתמודדות עם בעיות מורכבות. ואת זה לא ממש מלמדים כיום במתמטיקה תיכונית... שאלה למי שאולי יודע: מה המצב במדינות אחרות עם לימודי המתמטיקה (ובכלל)? דיון זה יהיה יעיל יותר אם נוכל להשוות עם מערכות חינוך אחרות (בריטניה, צרפת, ארה"ב, ועוד).
|
|