|
||||
|
||||
בשוק החיפוש לא היתה קודם שליטה מלאה (90% מהשוק, נניח) של מישהו אחר. על שוק המייל היא לא השתלטה. היא אולי הבולטת בשוק, אבל היא לא מחזיקה רוב של משתמשי המייל בעולם. אין לה כמעט דריסת רגל בשוק הארגוני, וגם בשוק הפרטי רבים עדיין מעדיפים שרותים אחרים (של ספק האינטרנט או של מיקרוסופט/יאהו/מי שלא יהיה). לא ברור לי גם באיזו מידה היא הצליחה לחדור לשווקים לא דוברי אנגלית (ע"ע סין). מערכות ההפעלה הסלולריות (אני מניח שהכוונה לסמארטפונים ולא לכלל השוק הסלולרי, שבו אנדרואיד עדיין רחוקה מאד משליטה) לא היו ממש שוק כשגוגל נכנסה לזה, כיוון שהמערכת של אפל קשורה לחומרה של אפל ואינה מוצעת ליצרנים אחרים. לא היה מתחרה ששלט בשוק בצורה מובהקת. סימביאן היתה מערכת קנינית ובכל מקרה לא היתה מתחרה אמיתית - נוקיה הודתה בזה בעצמה כשהרגה אותה. |
|
||||
|
||||
גם פייסבוק לא שולטת ב-90% מהשוק. מה זה בדיוק "להכנס לשוק שיש בו שליטה מלאה של מישהו אחר ולכבוש אותו" אם לא להגיע ממצב בו אין לך אף משתמש למצב בו אתה מחזיק ברוב המשתמשים? אני לא מבין איך זה שמדובר על מערכת קנינית או זה שהמפתח שלה הגיע למסקנה שהוא מאבד את השליטה בשוק, מראה שגוגל לא נכנסה לשוק וכבשה אותו. |
|
||||
|
||||
אם אנחנו יוצאים מהנחה שאפל ונוקיה הן מתחרות של גוגל, אז גוגל לא כבשה את השוק. להכנס לשוק שיש בו שליטה של מישהו אחר ולכבוש אותו פירושו, בעיני, להעביר את המשתמשים של האחר אליך - הרי זה מה שגוגל צריכה לעשות עם השרות החדש. אם גוגל היתה פוגעת משמעותית במכירות של אפל אז הייתי מסכים שהיא הצליחה בזה. התחושה שלי היא שאפל ממשיכה למכור בהנאה למי שהיא מכרה לו קודם, המפתחים ממשיכים לפתח אפליקציות לאייפון/אייפד וכן הלאה - ובמקביל קמה מערכת נוספת סביב האנדרואיד. אפל כבר לא שולטת בשוק הסמארטפונים (ואולי אפילו הטאבלטים) כפי ששלטה, אבל גם גוגל לא שולטת בשווקים האלה - רחוק מכך. גם מכירות הסימביאן ירדו אבל מבחינה כמותית גרידא היא עדיין נפוצה מאד בשוק הגלובלי (ויתכן בהחלט ש-WP7 שתחליף אותה אצל נוקיה תתגלה כמתחרה לא קלה לאנדרואיד). |
|
||||
|
||||
אם השוק הוא מספר הכותרות בטמקא, אז אפל שולטת, שלטה ותשלוט בשוק. אם השוק הוא מספר המכשירים שנמכרים, אז אפל מגרדת את ה-20% מלמטה, שזה נחמד אבל רחוק משליטה. למעשה, כמו בשוק המערכות השולחניות, אפל היא שחקן משוק בשלה, מעט אנשים יעזבו את המקינטוש/איפון שלהם, מעט אנשים יעברו אליו מהלינוקס/חלונות/סימביאן/אנדרויד/רים שלהם. גוגל נכנסו אחרונים לשוק, ונכון לרבעון האחרון של 2010 הם מכרו 32% מהמכשירים, לעומת ה-14 של רים, הפחות מ-4 של מיקרוסופט זה מרשים. לעומת ה-31 של נוקיה זאת כבר שליטה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |