בתשובה לארז לנדוור, 26/06/11 15:03
ארבע מדינות לאפס עמים 574030
אני לא יודע מה הקשר לכשרות.

זכותו של אדם להחרים חברת אוטובוסים שמחללת שבת. כשאתה מונע ממנו את ה''תענוג'' זאת פגיעה.
ארבע מדינות לאפס עמים 574034
האם אתה טוען שבשם התענוג להחרים חברת אוטובוסים שמחללת שבת יש לחייב בחוק קיום של חברות כאלה?!
ארבע מדינות לאפס עמים 574035
מותר לו להחרים את החברה, אסור לו למנוע מאחרים לנסוע בה.
ארבע מדינות לאפס עמים 574037
ואם, מתוך כוונה שהוא לא יחרים אותה, החברה מחליטה לא לנסוע בשבת‏1?

____________________
1 או, במקרה שלנו, מתוך הידיעה הברורה שאם לציבור לא תהיה ברירה, הוא יהיה אנוס לחכות. ואם תהיה תדירות אוטובוסים נמוכה, פשוט יותר אנשים יחכו בתחנות. והאוטובוס יהיה יותר עמוס. אבל למה ששני אוטובוסים יסעו עם 30 איש אם אחד יכול לנסוע עם 60? רווח זהה בפחות הוצאות!
אז מה אם משנה לשנה אחוז המשתמשים בתחבורה ציבורית יורד. פשוט אפשר להוריד את תדירות הנסיעות עוד יותר, ולקצץ קצת יותר בשעות הפעילות (זוכרים שפעם אוטובוסים שנוסעים מהמרכז לפריפריה יצאו ב-‏00:15?).

ארבע מדינות לאפס עמים 574039
אתה מתיר להחרים אבל מכריח להשתתף במימון ואוסר על אלטרנטיבה.
ארבע מדינות לאפס עמים 574042
כמו שאני משתתף במימון ההתנחלויות והמוסדות הדתיים.
ארבע מדינות לאפס עמים 574044
וזה לא פוגע בך? (אני מכוון להתנחלויות).
ארבע מדינות לאפס עמים 574045
זה בניגוד לעקרונותיי כמובן. בעולם אידיאלי הייתי נוהג כהנרי דייוויד תורו [ויקיפדיה] ומסרב לשלם מיסים. בעולם ריאלי אני משלם ומייחל לפיתרון מדיני.
ארבע מדינות לאפס עמים 574046
יפה. אז זה פוגע בך וזה פוגע בהם.
ארבע מדינות לאפס עמים 574049
זה לא היה פוגע בהם אם הם היו אמונים על העיקרון הליברלי שאין להגביל אנשים אחרים לנהוג כרצונם. כשמדובר בתוקפנות כלפי מישהו, זה דבר אחר.
ארבע מדינות לאפס עמים 574050
אבל הם לא אז זה כן.

חופש המצפון לא מוגבל לליברלים.
ארבע מדינות לאפס עמים 574051
כשמדובר בכפייה על אדם אחר, זה מצפון רע מאוד.
ארבע מדינות לאפס עמים 574052
אז אל תכפה עליהם (לממן חברת אוטובוסים שמחללת שבת).
ארבע מדינות לאפס עמים 574053
הם לא צריכים לכפות על אחרים לא לנסוע בשבת.
ארבע מדינות לאפס עמים 574059
כרגע הם כופים עלי (לממן חברת אוטובוסים שלא עובדת בשבת). אני רוצה להחזיר להם באותו מטבע.
ארבע מדינות לאפס עמים 574068
כוונה נאצלת (לא באמת אבל לתפארת המליצה) אבל אם לאף אחד אסור לכפות אז לאף אחד אסור לכפות (לא שאני יודע למה, אני לא ליברל).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים