|
||||
|
||||
למה בבקבוק זכוכית? כי זה נראה כמו בפרסומות? :-) |
|
||||
|
||||
כי לתחושתי קולה בבקבוק זכוכית קרה יותר1 מאשר קולה בבקבוק פלסטיק (פחית היא איפשהו באמצע). 1וגם ידידותית יותר לסביבה, לפחות באותן מדינות בהן הבקבוק הוא לשימוש רב פעמי |
|
||||
|
||||
ניסית פעם לערוך מדידה אובייקטיבית חסרת (ה)פשרות? אני חושש שהממצאים הצלסיוסיאיים (או הפרנהייטים אם את לא בקטע של השיטה המטרית) ידאיגו אותך מעט. |
|
||||
|
||||
(השאלות האלה בטח נשמעות דביליות לשותי קולה, אבל אני לא שותה קולה, איכס, אז אני באמת לא יודע מה התשובות) האם ככל שהקולה קרה יותר היא נחשבת לטובה יותר, או שיש טמפרטורה אידיאלית ששותי הקולה מעוניינים לשאוף אליה? מה הבעיה לקרר קולה בבקבוק/פחית/כוס/מימיה לטמפ' הרצויה? יכול להיות ש"הקור" שתיארה העפרונית זה בעצם לא הטמפרטורה אלה "תחושה של קור" שנוצרת בלשון (או בפה) כתוצאה מהחומרים מהם עשויה הקולה (או, לחלופין, מהגזים בקולה)? ידוע, למשל, שחלק גדול מהטעם המתוק בגלידה הוא כתוצאה מהקור ולא מסוכרים. |
|
||||
|
||||
למעשה להיפך. קור מקהה את הטעמים המתוקים ועל כן יצרני גלידה חייבים להכניס לתוכה כמויות גדולות הרבה יותר של סוכר בכדי להשיג את אותו אפקט. |
|
||||
|
||||
לא, כמובן שלא ניסיתי לערוך מדידה אובייקטיבית. איך תוצאות אובייקטיביות ישפרו לי את החיים? |
|
||||
|
||||
בתור אחת שמשתייכת למקצוע השני הכי עתיק בעולם וודאי היית רוצה לגשפנק תחושותייך1 1 למכירה - מד-חום יד ראשונה מחולה |
|
||||
|
||||
לא. יש אמונות שעצם קיומן מספיק. לא כל דבר דורש הוכחה. |
|
||||
|
||||
באמת בזבוז הזמן והאנרגיה על ניסוי אמפירי להוכחה הוא מיותר. אני דווקא לא חובבת קולה, אבל אם אני כבר מתפתה לשתות פעם בכמה שנים זה הבקבוק זכוכית. מאידך, יש תקופות שהתזונה שלי מתבססת על במבה. ויש ויכוח ארוך שנים בין אנשים שאומרים שיש הבדל בטעם בין במבה באריזת פלסטיק לזו באריזת אלומיניום (או מה שזה החומר הזה). ואני זוכרת שאיזשהו מנכ"ל באסם התראיין על זה וביקשו ממנו להשיב לסוגיה, כי הם באמת ממשיכים לשווק את אותו מוצר, באותה כמות אבל באריזות השונות. והוא אמר שאכן צורת האריזה משפיעה על הטעם ויש מעדיפים את זה או את משנהו. אני גוזרת מעניין הבמבה גם לקולה - יש הבדל בטעם בין הפלסטיק לזכוכית, איך ומה בדיוק? מה זה משנה. העיקר שממשיכים לשווק את שני סוגי המיכל/אריזה. |
|
||||
|
||||
1 יד ראשונה, או משהו אחר? |
|
||||
|
||||
זכוכית מוליכה חום יותר טוב מפלסטיק, לכן בקבוק קולה מזכוכית קר יותר מבקבוק קולה מפלסטיק אבל הקולה שבתוכו חמה יותר. לפי זה הפחית שמוליכה חום הכי טוב והיא הכי קרה למגע היתה אמורה להיות הכי אהובה עליך, ואני מופתעת לגלות שהיא במקום אמצעי כלשהו. נראה לי שיש לך טעות. :-) |
|
||||
|
||||
בקבוק זכוכית עבה יותר מבקבוק פלסטיק. אבל פחית אכן דקה משניהם. |
|
||||
|
||||
קולה בזכוכית גם הרבה יותר טעים, לטעמי. |
|
||||
|
||||
טעים? אני מבין שניסית כבר להשוות עם התחושות שבקבוק קולה קפוא וריק מותיר בך? |
|
||||
|
||||
מה זאת אומרת? קולה היא "הדבר האמיתי", כידוע, אבל בבקבוק פלסטיק היא רק חיקוי זול של "הדבר האמיתי". קולה אמיתית היא רק זו בבקבוק הזכוכית. אגב, רק לאחרונה שמתי לב שבניגוד לעיצוב "הנשי" של בקבוק הקולה, בקבוקי הספרייט מזכוכית מעוצבים "גברי" (כתפיים רחבות יורדות במשולש למתניים צרות). איכשהו לא זכור לי שככה זה היה תמיד - מישהו יכול להאיר את עיני? |
|
||||
|
||||
את הפסקה הראשונה לא הבנתי. או שהתבדחת? אני אטית במיוחד בשלוש השנים האחרונות. |
|
||||
|
||||
קוקה קולה (המשקה) מיתג עצמו בעשורים האחרונים כמשקה סקסי. ריבוא הבחורים/ות החשופים/ות בפרסומות יעידו על כך בשונה מ: ספרייט (המשקה) הממותג כמשקה להרווית ״צימאון ספורטיבי״ . בפרסומות המשקה מופיעים תדיר ספורטאי על צמאים (נכון להיום הנוזל השקוף מזוהה מאוד עם לברון ג׳יימס). |
|
||||
|
||||
המשקה לא "מיתג עצמו", הוא מותג בעבודה קשה של צבא פרסומאים ואנשי שיווק. אני סבור, אגב, שהדגש לגביו אינו על ה-"סקסי" אלא על ה-"צעיר" (ומכאן, למשל, ארועי הקיץ שהחברה מקפידה לקיים עבור קהל בני העשרה). הדגש הספורטיבי קיים גם לגבי קוקה קולה - כפי שאתה יודע, היא המרענן הרשמי של המשחקים האולימפיים (מאז 1928!) וגם של גביע העולם בכדורגל ושל שלל ארועי ספורט וליגות שונות ומשונות ברחבי תבל. הבקבוק בעל החמוקיים עוצב עוד לפני תהליך המיתוג - הגרסה הראשונה היא מ-1915. ההסבר הכי פשוט שאני יכול לחשוב עליו להבדל בין הבקבוקים הוא שהחברה רצתה ליצור גם לספרייט בקבוק יחודי (שיבדל אותו לא רק מהקוקה קולה אלא גם מהסבן-אפ וכל משקה אחר), ועדיין להמשיך את הקו העיצובי שמתבסס על צורתו של גוף האדם - ומצליח לעורר התיחסות (מודעת או לא) שהיא מעבר להתיחסות לחפץ פשוט ושימושי כמו סתם בקבוק. |
|
||||
|
||||
עניין מיתוגי נוסף הקשור לקוקה קולה נודע לי לקראת הביקור בלפלנד, שגם כלל ביקור בכפרו של סנטה קלאוס. מתברר שבמקור, לסנטה לא היה בגד או מראה מוגדר. בשנות השלושים, במסגרת מסע פרסום של קוקה קולה שנמשך כמה שנים, צייר אותו אמן אמריקאי כסבא גבוה ושמן בצבעי המותג - אדום לבן, דימוי שדבק במחלק המתנות החביב מאז. זה גם הביא לשמועה המבוססת אך השגויה, שקוקה קולה הם שהמציאו את הדמות הזו מלכתחילה. |
|
||||
|
||||
לא חבל לנסוע עד לפלנד כשהאייל מספק מידע בנגיעת כפתור? דיון 382 |
|
||||
|
||||
עכשיו אני נזכר שקראתי את המאמר בזמנו אבל לא זכרתי פרט זה. מעתה, לפני כל נסיעה, ובעצם לפני כל החלטה חשובה, אוועץ בכתבי האייל ובכוהניו (: |
|
||||
|
||||
כשאתה מדבר על "הבקבוק בעל החמוקיים" אתה מתכוון לבקבוק של טמפו? |
|
||||
|
||||
המממ... הבקבוק הזה שייך, בלי ספק, לתקופה שבה הסטנדרטים של הגוף הנשי היו אחרים. ואולי הוא דווקא צפה את חוק הדוגמניות העתידי? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |