|
||||
|
||||
אתה מעלה את התועלת שיש למאזינים בגלל זכויות יוצרים והתשלומים הקשורים אליהם. מה בדבר הנזק? איזו הנאה נמנעת מהמאזינים בגלל זכויות היוצרים? בפרט, האיסור (או הגברת הקושי) לשלב בין שני מקורות השראה שונים (ולהוסיף לזה קצת משלך). האם אתה לא מפריע ליוצרים לעמוד על כתפי ענקים? בפרט עם זכויות יוצרים שנמשכות "לנצח". |
|
||||
|
||||
למה "לנצח"? אמנם זכויות היוצרים מגנות היום על יצירה זמן ארוך מדי לטעמי, אבל איזה זכויות יוצרים נמשכות "לנצח"? |
|
||||
|
||||
"לנצח": פרק זמן כ"כ ארוך, שההבדל בינו לבין "נצח" לא מספיק משמעותי מבחינת התרבות העכשווית. כן, אני יודע שהתנ"ך, מחזותיו של שייקספיר ואפילו שיריו של ביאליק הם כיום ברשות הכלל. אבל לא סרטיו של היצ'קוק, לא שיריו של אלתרמן ולא יצירותיה של ורג'יניה וולף. |
|
||||
|
||||
דווקא לא דיברתי על תועלת למאזינים, אלא על תועלת למוזיקאים, ובהחלט על חשבון המאזינים (ואני מתכוון "על חשבון" במובן המילולי יותר). התועלת למאזינים, אם בכלל, היא רק מסדר שני, ואני לא מתחייב לה. הנזק שאתה מדבר עליו נראה לי תיאורטי בעיקרו. האם שמעת הרבה על מוזיקאים שהתלוננו שהיתה להם ביד (או בראש) יצירת מופת שהיא שילוב יצירות קודמות והם נאלצו להשאיר אותה במגירה? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |