|
||||
|
||||
השאלה, כפי שהזכרתי קודם, הוא למה אצלך 'בא הרב והחליט' ולא 'בא ברל כצנלסון והחליט'. והשאלה העוד יותר גדולה, איך אתה לא שם לב שאפילו אם נניח שאתה צודק, אזי הספקולציה כפול-שלוש שעשית על 'הדתיים שמרחיקים את עצמם' עדיין מעידה המון עליך אבל שום דבר על 'הדתיים'? |
|
||||
|
||||
ראה תגובה 570570 שמשום מה בחרת להתעלם ממנה. האם מה שכתב ברל כצנלסון הוא חילון של תפילת יזכור? אני מבין שתפיסתך היא שכל מה שנכתב בנימה חילונית הוא חילון של תפילה או פיוט דתי. לרגע התחלתי לחשוב שאתה אורי פז בתחפושת. |
|
||||
|
||||
משום מה לא שמת לב שכבר הגבתי. וכן, השימוש ב"יזכור" היה בבירור ובמוצהר פאראפרזה על נוסח דתי (ספציפית, של 'אב הרחמים' על פרעות תתנ"ו, ושל 'יזכור' על הורים)וכצנלסון בכוונה השתמש בדפוס הזה, ולא ב,נניח, 'לזיכרון בהיכל תהילת עמנו' או כל נוסח אחר שתוכל להעלות על הדעת. אם כי, בניגוד אליך, הוא כנראה לא עשה את זה כדי לתחוב קיסם בעיניהם של הדתיים. אה, כן, וכמובן שהיו עוד כמה שינויים: |
|
||||
|
||||
לא הבנתי מה רצית להוכיח בדף הזה? שהרב גורן זעם על שפוגעים ברגשותיהם של דתיים כשלא מועבר התפקיד של מי שצריך לזכור לאלוהים במקום עם ישראל? באיזו זכות עשה את זה הרב גורן? בסמכות שלדעתו מוענקת לו מהאלוהים. אם תרחיב את הנושא הזה תגיע לתהום העמוקה הרובצת בין הרב גורן וחלק לא קטן מהדתיים ובין רבים מהחילוניים וגם חלק מהדתיים המתקדמים. התהום היא בדבר מקור הריבונות במדינה שלנו. העם או האלהים באמצעות מפרשיו ונציגיו ה"מוסמכים". לכן לא רצה גורן שיהיה כתוב עם ישראל אלא האלוהים. |
|
||||
|
||||
חוששני שכרגע התהום היא בראש שלך. אגב, לו היית טורח לקרוא עד הסוף את היזכור ולא לצאת באזכור הראשון, ודאי היית מגלה שמופיע שם, בניגוד לטענתך, גם ''יזכור ישראל'', גם בנוסח הרב גורן, וגם ''יהיו חללי מערכות ישראל עטורי הניצחון חתומים בלב ישראל לדור דור''. |
|
||||
|
||||
בסדר, התהום בראש שלי. תהנה בתפילות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |