|
אגרת גודש טובה רק כשהאלטרנטיבה טובה. כרגע האלטרנטיבה לרכב פרטי היא אופניים לנסיעות קצרות, ומערכת הסעת המונים במרחקים בינוניים וארוכים ברחבי המטרופולין. דעתי היא שמסלולי האופניים בת"א הם בדיחה - מסלולים דהויים, שנגמרים בצורה פתאומית, שעוברים דרך תחנות פיס, תחנות אוטובוס, פחי אשפה, פחי מחזור ומה לא, התעלמות מוחלטת בקרב הולכי הרגל מקיומם, והכי גרוע - חוסר הרציפות בין מסלול למסלול. אבל גם אם נניח שהמיזם החדש יהיה מדהים, עדיין מטרתו היא לשרת אנשים בטווחים יחסית קצרים. כמו שדובי כתב בתגובה 570092, סביב חצי-שעה בין ההתחלה ליעד, ואז מחזירים את האופניים לתחנת העגינה שלהם. ומאידך, גם מצב מערכת הסעת ההמונים בת"א הוא מחפיר; עד שלא ישתפר, אני לא חושב שיש טעם באגרת גודש. נשאר רק לקוות ש"הפעימה השניה ברפורמת התחבורה הציבורית בגוש-דן" תשפר את המצב פלאים, אבל pardon my pessimism.
|
|