|
||||
|
||||
מליון שקל לק''מ |
|
||||
|
||||
יותר מ-100 ק"מ. סלילת ק"מ כביש עולה נכון ל-2008 340,000 ש"ח (או 25 מליון ש"ח). הרוחב של שביל אופניים הוא בערך חצי מהרוחב של כביש, אבל מצד שני בגלל שמדובר בתל אביב, שטח בנוי, צריך להוסיף לזה גם את העלות של הסבת החניה/כביש/מדרכה/שטח בנוי. אולי 200 אלף ש"ח? אם ה"יותר ממאה" זה 120 אז אנחנו מדברים על יותר מ-20 מליון. בניית עוד 150 תחנות בעלות של, נגיד, 300 אלף ש"ח לתחנה יוצא לנו 45 מליון. אם הלונדון היחס היה 6,000 אופניים ל-400 תחנות, אז כנראה שכאן מדובר ביותר מאלפיים אופניים, אם המחיר דומה למחיר שבוריס השיג מהקנדים, אז אנחנו מדברים על 5,000 שקל לזוג או עוד 10 מליון שקלים. כמה יצא לנו? 75 מליון? תוסיף לזה את התשתיות, הביטוח, העובדים... סדר הגודל יוצא די דומה. |
|
||||
|
||||
עלות הסלילה שקישרת אליה היא עלות ביצוע - ללא תכנון, אישורים, פיצויים וכו'. כמו-כן רוב חומרי הבנייה התייקרו מאז (ברזל, לדוגמה, התייקר בכ-80% מאז 2008). |
|
||||
|
||||
רוחב של שביל אופניים הוא 5 מטר? המחיר שאתה מביא הוא לכביש ברוחב 10 מטר ודווקא בגלל שבונים בתוך שטח עירוני ועל בסיס תשתית קיימת אז מחיר הסלילה צריך להיות עוד יותר נמוך 45 מליון שקל רק על התחנות? 5000 ש"ח לאופניים? לא יותר הגיוני לקנות כמה עשרות או מאות אלפי אופניים הכי זולים שאפשר למצוא ב"יד שנייה" או זאפ ולחלק לכל דצריך ? |
|
||||
|
||||
"הרוחב של שביל אופניים הוא בערך חצי מהרוחב של כביש" לא כתבתי את זה למעלה? בדיוק בגלל זה הורדתי את המחיר. למה המחיר צריך להיות עוד יותר נמוך? קודם היה לך כביש, מדרכה וחניה עכשיו יש לך כביש, מדרכה, חניה ושביל לאופניים. זוג אופניים שמשמשים מאות אנשים ביום לאורך עשרות קילומטרים, ולא מדובר באנשים שאיכפת להם במיוחד מהאופניים, צריכות להיות חזקות. אתה צריך צמיגים טובים (אלה של האופניים הזולות מתפנצ'רים כל 20 קילומטר, די הרבה שאתה קונה משוה לעצמך, כלום בשימוש רב) אתה צריך מתכת שלא מתחלדת מהר (בהנחה שהצבע ישרט די מהר) ומסדרת יציבה לזעזועים (קשה להניח שהנהגים ששוכרים אותם באמת יקפידו לשמור עליהם כאילו היו שלהם), ואתה כמובן צריך משהו בטיחותי שיחזיק נהגים מבוגרים שלא בהכרח נוהגים הכי טוב בעולם, בעלי משקל משתנה ושלא בלתי סביר שיקחו איתם משקל נוסף (לאפטופ...). לא נראה לי שאם תתן אופניים בלי שבילים, בלי תחנות עגינה ובלי אפשרות להחליף אותם ליד תחנות הרכבת תקבל את המטרות של הפרוייקט. |
|
||||
|
||||
5 מטר רוחב לשביל אופניים זה נראה לי מוגזם בשביל שביל אופניים מספיק 2-2.5 מטר חלק מהמחיר של בניית כביש הוא מחיר התשתית שעליה סוללים את הכביש או הרחוב בתל אביב התשתית הזאת כבר קיימת כך שמחיר הסלילה צריך להיות עוד יותר נמוך אם אתה מחלק את האופניים במקום להשכיר אותם אז כל זוג יעשה הרבה פחות עבודה ביום ואם המטרה של הפרויקט היא לעודד שימוש באופניים בתוך תל אביב אז חלוקת אופניים זולים חינם היא שיטה לא פחות טובה מהמערכת שהקימו מצד שני אם המטרה של הפרויקט היתה להזרים כספי ציבור לכיסים של החבר'ה ... |
|
||||
|
||||
המטרה של הפרוייקט היא להקל על התחבורה בתל אביב. אם תתן לדני בבנימינה אופניים הוא ישתמש בהם בסופי השבוע, וימשיך להשתמש באוטו הפרטי או במונית על מנת להגיע לעבודה בתל אביב, בעזרת המערכת הנוכחית הוא יוכל לסוע ברכבת לתל-אביב ומהתחנה להשתמש באופניים להגיע לעבודה. |
|
||||
|
||||
הקמת תשתית של מסלולי רכיבה על אפניים, נשמע לי דבר נכון, ואני מתאר לעצמי שמן הסתם היא תשרת גם את הרוכבים על הקורקינטים החשמליים ומיני כלים מן הסוג הזה. זה נשמע לי שקצב הגידול במספר כלי הרכב ובאוכלוסייה בישראל לא תשאיר ברירה אלא לפתרונות חלופיים מן הסוג הזה. כמה אפשר עוד יהיה להמשיך ולפקוק, ולדחוס ולהוסיף. מכל מקום הרעיון של השבת האופנה של שימוש באופניים כמו פעם שרואים בתמונות שחור לבן, הוא רעיון סימפטי שמעורר חיוך. |
|
||||
|
||||
עפ"י לשכת התכנון המחוזית מרכז של משרד הפנים (מסמך word), רוחב מיזערי נע בין 1.5 ל 3.5 מטר תלוי בסוג הרחוב ונפח התנועה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |