בתשובה לניר, 07/05/11 11:55
,תועלות חיצוניות 570031
דווקא קל, התועלת תימדד לפי מידת השימוש. אם השימוש יהיה רחב הם כנראה אהובים והתועלת רבה. ואפשר גם למצוץ מהאצבע נוסחה שתחשב כמה שעות נסיעה במונית או מכונית או אוטובוס שוות לשעת השכרת אופניים. אבל למה הם כל כך יקרים? הכי חשוב, דינמו יש להם? שיהיה ירוק עד הסוף. אני חושבת שזה יצליח, באלטנוילנד האנשים תרבותיים.
,תועלות חיצוניות 570034
פחות מ-‏300 שקל לשנה זה יקר? זה שווה ערך לכמעט חמישים נסיעות באוטובוס. כלומר, בהנחה שאת נוסעת כל יום לעבודה ובחזרה תוך קצת יותר מחודש וכיסית את המחיר.
,תועלות חיצוניות 570035
התכוונתי המחיר של זוג אופניים, נדמה לי 4,500 שקל? לדבר כזה הייתי קונה פושטים מתוך ציפיה שכך או כך לרובם יהיה אורך חיים קצר והם ייגנבו או יחובלו... אבל אולי לא. מחיר ההשכרה הוא ממש זול.
,תועלות חיצוניות 570039
טעית במחיר בסדר גודל * (וזה עוד לפני הנחה על קנייה מרוכזת)
,תועלות חיצוניות 570041
כשכתבת שטעיתי בסגל גודל חשבתי שזה 45,000, גם כאלה אופניים יש. אבל בטוח שהז לא הפיציות שהראת. הקנס על אי חזרה הוא 4,500 שקל. נכון שזה לא אומר, אבל בערך.
,תועלות חיצוניות 570058
הקנס לא משקף ערך, אלא משקף הרתעה. מובן מאליו שהקנס יהיה הרבה יותר מאשר השווי של האפניים - כך שלאף אחד לא יהיה תמריץ לגנוב אותן או להזניח אותן. בנוסף, אפשר להניח שמעבר להיות האופניים אופניים רגילים, מותקנים בהם גם כלים לאיתור חלקים גנובים, למשל, מה שמעלה את המחיר שלהן. ועוד לא דיברנו על עלות ההחלפה של אופניים שנגנבו או נשברו במונחים של שעות עבודה.
,תועלות חיצוניות 570067
הבעיה היא שקנס של 4500 ימנע ממני לעצור דקה ולקנות משהו בסופר מחשש שיגנבו האופניים. 4500 זה כמו 4 זוגות אופניים טובים.
,תועלות חיצוניות 570070
אתה אמור, כך נראה, להשאיר את האופניים בתחנה הצמודה לסופר, ולא להחנות אותם ליד הסופר...
,תועלות חיצוניות 570044
26 אינץ' זה אופני ילדים.
,תועלות חיצוניות 570049
במודעה רשום 12-מבוגר
,תועלות חיצוניות 570069
השימוש לא מעיד על יעילות, אופניים עולים יותר מ-‏240 שקלים, ולהוצאה זאת צריך להוסיף הוצאה על מנעול ראוי (מאות שקלים), כעת, צריך להחליף אופניים אחת לשנתיים נניח (בעיקר גניבה, אבל גם בלאי), והם גם תופסים מקום, כך שאם המערכת תהיה יעילה, ייתכן שרבים מבעלי האופניים שמשתמשים בהם כאמצעי תחבורה (ולא כאביזר לשעות הפנאי) יעדיפו פשוט להשתמש באופני העירייה ולא להחזיק אופניים.

בנוסף, אני (תושב תל אביב) הולך ברגל למקומות רבים, אם יהיו אופני עירייה צמודים לביתי (יש) וליעדים שאליהם אני הולך (יש באופן חלקי) אולי אתחיל לנסוע על אופניים במקום ללכת, אבל זה לא יחסוך אפילו דקה אחת של אוטובוס או רכב.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים