|
||||
|
||||
"ה"יהודיות" של המדינה מסתכמת בעיני בזה שגרים בה יהודים רבים-רב יהודי, כלומר בתפיסת מצב" האם היהודיות של המדינה מסתכמת רק בכך, לתפיסתך? האם מדינת ישראל, לשיטתך, הינה (וצריכה להמשיך להיות) הבית הלאומי של העם היהודי (אם אתה כופר בקיומו של עם יהודי, שנה ל"הבית הלאומי של היהודים")? האם המשך קיומו של חוק השבות מוצדק או שאתה סבור, שהוא חוק גזעני ועל כן יש לבטלו? אם אתה מצדיק את המשך קיומו של חוק השבות - מיהו "יהודי" לצורך חוק השבות, לדעתך? האם, למשל, יש להכיר בכושים העבריים כיהודים לצורך חוק זה? |
|
||||
|
||||
ה"רק" הזה מוביל לעוד דברים. דומיננטיות תרבותית, להיותה דה פקטו לבית הלאומי ליהודים. לגבי חוק השבות: אכן יש בעיה לגבי חוק השבות בגלל האופי הדתי והתולדות הגזעניות שלו. יש לי חברה שבאה ב-1990 מחבר המדינות. אמה לא יהודיה. היא מוגדרת כנוצריה. בכלל לא משנה שברוסיה היא חטפה כיהודיה. אינני יודע מה צריך לעשות כדי לאפשר ליהודים לבוא ולגור כאן בלי חוק שיש בו אלמנטים גזעניים-דתיים ובעקרון אנטי-דמוקרטיים. צריך לשנות את חוקי ההגירה וההתאזרחות . לגבי העובדים הזרים? צריך לאפשר להם לאחר שנים והקמת משפחה, להתאזרח. אם רוצים להגביל את תופעת העובדים הזרים - יש דרכים אחרות. אם תרצה, אפרט את דעותי בנושא. הכושים העבריים צריכים לקבל אזרחות אם עדיין לא קיבלו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |