בתשובה לנועה ו, 03/04/11 14:49
בני האדם בנויים ביולוגית לצרוך מזון מן החי 567044
נכון. גם ריזוטו זו יחצנות של משהו אבל אני לא יודעת של מה. עושים ממנו רעש כאילו זו אמנות הנסתר, כולה דייסה.
בני האדם בנויים ביולוגית לצרוך מזון מן החי 567188
כי לא קל בכלל לעשות אותו עם המרקם הנכון - קרמי בחוץ, נגיס אבל לא קשה בפנים. דורש גם מיומנות, או לפחות ניסיון, וגם עבודת כפיים. לא בשמיים, אבל לא לבשלנים מתחילים ולא לארוחת ערב זריזה. טעמתי בארץ ריזוטו בלא מעט מסעדות, ונדמה לי שלא טעמתי אפילו אחד מושלם, ולא רבים שבכלל עברו את סף הקביל. גם כשבישלתי בעצמי בבית הסטטיסטיקה שלי לא היתה מרשימה (אם כי בפעם האחרונה כן הייתי ממש מרוצה, ואני מעיז לחשוב שאולי תפסתי את הפרינציפ).

השאלה, כמובן, מה חושב מי שאוכל ריזוטו מעולה ואין לו שמץ של מושג שמדובר באתגר כזה. יכול להיות שהוא באמת יחשוב "כולה דייסה". כך שיש מקום לטעון שזו ברכה לבטלה. מצד שני, יש הרבה מאכלים נחשבים שהם כאלה. אני נזכר בחבר לעבודה שכמתנה שלחנו אותו לסדנת שוקולד אצל מישי בלוג. הוא שמח מאוד, אבל ציין את החיסרון: עד עכשיו כל שוקולד שהוא אכל, הוא חשב "וואלה, טעים". מעכשיו, כמעט כל שוקולד שהוא יאכל, הוא יתבאס. אבל בעיני (גם אני עברתי סדנה אצל מישי) זה לא באסה, ההפך: אין סיפוק כמו להיות לא מרוצה, עם נימוקים, ממאכל שאחרים חושבים שהוא טעים...
בני האדם בנויים ביולוגית לצרוך מזון מן החי 567199
הבנתי. אבל החוק גם אומר שספגטי צריך להיות אל דנטה, לא? ולדעתי אל דנטה פחות טעים.

האמת היא שאחרי כמה שנות טבעונות החיך שלי השתנה ואני אוכלת הכל והכל טעים לי. אני נהנית מאד מוופלה טוב טעם (הכשרה לטבעונים), החבר שלך ההוא היה מתפלץ. ובפעמים הלא רבות שאני מרשה לעצמי שוקולד חלב של ורד הגליל שעולה חמישה שקלים לחפיסה אני חווה התרוממות רוח דתית. הטעם בלתי ניתן לתיאור, הוא אלוהי...
בני האדם בנויים ביולוגית לצרוך מזון מן החי 567213
זו לא יחצנות טובה לטבעונות, מה שאת עושה...
בני האדם בנויים ביולוגית לצרוך מזון מן החי 567223
נכון, זה שיר הלל לשוקולד חלב, הדבר הטעים ביותר שיצר הבורא עד כה! אבל לא טעמו של החלב משבח השוקולד אלא המרקם שהוא יוצר. היה אפשר להחליף את החלב בדברים אחרים כמו מחית שקדים או קשיו או נוגט או איזה "חלב" אחר כלשהו, אבל התעשייה לא התפתחה ואין היצע. מה שמדכדך הוא שגם שוקולד מריר הוא לרוב "חלבי", השד יודע למה. לפעמים אנחנו מכינים בבית טראפלס משוקולד מריר ומחית נוגט וטעמם הוא חוויה אפילו עוד יותר אלוהית מהשוקולד חלב של ורד הגליל, שכאמור מדורג בעצמו בספירות גבוהות מאד.
בני האדם בנויים ביולוגית לצרוך מזון מן החי 567226
אגב, אני מוצאת שבהרבה מקומות ואצל אנשים רבים המאכלים הטבעוניים לא מספיק טעימים בגלל המחשבה שאם זה טבעוני זה צריך להיות ''בריא'', שזה אומר גם בלי שמן, בלי מלח, בלי טיגון וקינואה במקום פסטה - הכל טוב ויפה, אבל לפעמים הנפש זקוקה לצ'יפס עם קטשופ.
בני האדם בנויים ביולוגית לצרוך מזון מן החי 567235
זה כי את מכירה כנראה בעיקר טבעונאי בריאות.
בני האדם בנויים ביולוגית לצרוך מזון מן החי 567345
I hear you, sister!
סערה טבעונית 568585
מסתבר שהמגזין VegNews השתמש בתמונות מרוטשות של מאכלים בשריים ולא טבעוניים, כמו צלעות בגריל או מקרוני בגבינה.
סערה טבעונית 568586
החסרים הם תמונות של מאכלים טבעוניים?

_____________
הגרפיקאים, סביר להניח, אינם טבעונים.
סערה טבעונית 568600
באמת מרגיז. מה שמרגיז במיוחד הוא שנותנים לך מתכון מומצא עם "תמונת המחשה" חסרת קשר, כביכול מישהו ממש טרח והכין את המתכון הזה, ואחר כך אתה מתפלא שלא יצא לך.

אנקדוטה - בספר הבישול הסיני המתורגם של רות סירקיס יש מתכון ל"עוף" חמוץ מתוק עם תמונת sweet and sour pork מהספר המקורי.
סערה טבעונית 568617
נו, ברור.
אם היא היתה נותנת לצלם הקבוע שלה לצלם (בן זוגה), אף אחד לא היה רוצה לאכול את זה.

________________
בהזדמנות, כשאתם בחנות ספרים, השוו את התמונות בספרים של רות סירקיס לתמונות בספרים אחרים: בני סיידא, פיליס גלזר, שרי אנסקי, למשל.
567265
כל העניין עם שוקולד החלב האלוהי זה סתם עניין של מינוני סוכר. המון סוכר ומעט מאוד קקאו מוכנס לשוקולד חלב וגורם לנו לרצות עוד ועוד. לעומת זאת כשאוכלים שוקולד מריר איכותי הטעם של הקקאו הרבה יותר מרוכז ואפשר להסתפק בהרבה פחות קוביות כדי להרגיש שאכלת שוקולד כמו שצריך . לא שיש לי משהו עקרוני נגד סוכר, רק שלא ימכרו לי סוכר בתור שוקולד. ואגב: הרבה פעמים השוקולד המריר מוגדר כחלבי סתם מטעמי כשרות (פס ייצור וכאלה) בלי שבפועל יש בו חלב. צריך רק להסתכל על המרכיבים.
567268
המון סוכר יש גם בתמרים ובפירות אחרים. האם הם "אלוהיים" כמו השוקולד?
תמר עם כל דבר 567269
תמר מג'הול מהערבה, ממכר ברמות של עונש.
768293
תמרים פותחים את הצום.
568374
נכון, אני יודעת ש"חלבי" אינו בהכרח מכיל חלב וצריך לבדוק את המרכיבים.
את לבטח יודעת אבל לידיעת האיילים: המרכיב התמים 'קזאין' הוא חלבון חלב.

קראתי בויקיפדיה:
"עלותו הנמוכה של חומר הגלם מביא לשימוש נרחב בו בתהליך הייצור של דבקים, חומרי קישור, ציפויי מגן, סוגי פלסטיק שונים (כמו בידיות סכין), בדים, מצע לגידול חיידקים, תוספי מזון (לאלו שאינם רגישים ללקטוז ואינם טבעונים) וחומרים רבים אחרים."

ודאי תהיתם: מדוע הטבעונים והטבעוניות עושים כזה עניין מהקונדומים שלהם? זו הסיבה, רוב הקונדומים מיוצרים עם קזאין.
568382
אני מודה שעד כדי כך לא ידעתי, בטח לא על עניין הקונדומים.
עגל הזהב 567286
אצלי אחרי תשעה חודשים של תשעים אחוז טבעונות (תגובה 555770), זה ההפך: אני יודע היטב את טעמו של בשר טוב, ולכן גם מזהה היטב את טעמו של בשר לא משהו, וכשיוצא לי לאכול כזה במסעדה, אני קצת רוגז - בשביל זה הרגתם את העגל? וגם, להבדיל, בשביל זה בזבזתי את הפעם בשבועיים שאני מרשה לעצמי? עם שוקולד זה גם קיים, אבל מתון בהרבה, כי מוסרית וכמותית מוטל הרבה פחות על הכף‏1 - וסיפוק הפיינשמקר מתגובתי הקודמת די מפצה. עם בשר הסיפוק הזה גם קיים ומפצה, אבל רק חלקית.

1 הא הא. משחק המילים לא היה מכוון, אבל התקבל בברכה כשמצאתי את הביטוי בחיפוש אחרי תרגום ל- the stakes are lower.
עגל הזהב 567290
זה כי אתה רק 90%, ולכן טועם מדי פעם בשר, ולכן זוכר את טעמו.

הנה איך זה עובד אצלי:
-"רגע, זה בשר? תטעם רגע, נראה לי שהכניסו לזה בשר!"
-"תרגעי, זה גזר!".
עגל הזהב 567296
D-: וגם - תשעה חודשים זה לא מספיק זמן. דרושות שנים רבות כדי להיפטר מהתכנות הגופני ולייצר את הגועל נפש האוטומטי. אני עוד לא לגמרי שם ויש דברים שמגעילים אותי יותר ופחות. אינני יודעת למה אבל הרתיעה הכי מופנמת אצלי היא מביצים. אולי בגלל הצורה הברורה של הדבר ואולי בגלל שפעם מישהו כתב שביצה היא הווסת של התרנגולת. במקום שני במהירות התגובה נמצאת חמאה, החומר המזוקק השמנוני שנשאב משדיה של פרה. המילים "עגל" או "טלה" יוצרים אצלי אסוציאציה מיידית ואני רואה אותם מול עיניי.
למרות זה לפעמים פתאום צץ בי חשק לשקשוקה, אבל הוא נשכח מיד.
עגל הזהב 567298
אם ביצה היא הווסת של התרנגולת, אז העגבניה (הפרי שאוכלים) היא הרחם של העגבניה (הצמח) וגרעני החמניה הם השפיך של החמניה.
עגל הזהב 567339
שלא נדבר על זה שהביצה יוצאת מתוך התרנגולת דרך "פתח הביב": אותו מעבר אחיד אצל העופות שמשמש גם לעשיית צרכים. אבל ביננו, הקושי האמיתי בטבעונות הוא לא הווויתור על מאכלים אהובים אלא הקושי החברתי.
עגל הזהב 567346
התכוונת לומר שמוטל הרבה פחות על הסכין :-)
בני האדם בנויים ביולוגית לצרוך מזון מן החי 568323
דברים נרגשים אל אילצו אותי, כחובב שוקולד, לנסות את הפלא המתואר. ובכן, מדובר בשוקולד טעים, במיוחד עבור שוקולדי חלב בעלי תכולה לא גבוהה (25%) של מוצקי קקאו. לא הורגשו טעמי לוואי בעייתיים בטעימה רגילה של שתי שורות ובטעימה מזערית של רבע קוביה. את מבחן החפיסה המלאה אני דוחה לעת עתה. השוקולד גם לא גרם להיווצרותו של יצר שאינו בר-כיבוש, שבעבר הביא אותי לחיסול שלוש רבעי חפיסות שוקולד (ותחושה רעה במשך כמה שעות). ציון כולל: 8.

אנצל זאת כדי להמליץ, מתוך שוקולדים הרגילים שבסופר, על "טראפל ואגוזים - שוקולד מריר מעולה" שאינו באמת מריר ומכיל 50% מוצרי קקאו. בתחום המרירים, החביב עלי הוא זה של ספלנדיד עלית, עם 70% מוצקי קקאו. חוץ מזה הוא צמחי במלואו (חוץ מאשר לצרכי כשרות, אולי עקב הקירבה למכונות של שאר השוקולדים).

זה בארץ. אם את בלפלנד‏1, זכרי לעבור בחנות המפעל של KARL FAZER NORDIC GOURMET, שם רכשתי מספר שוקולדים שהממו את המשתמשים להם סיפקתי את החומר (גם לי עצמי קניתי, אבל נאלצתי למסור את המנה לנעלביי מתנות).

1 ממנה חזרתי לאחרונה. ולא, לא פגשתי את הנכדה של אלה קרי.
בני האדם בנויים ביולוגית לצרוך מזון מן החי 568336
וואו, 8 זה ציון מעולה בשביל שוקולד כל כך צנוע, אני שמחה בשבילו, הוא שם בכיס הרבה צפונים מפונפנים.
לא כתבת של איזה חברה המריר טראפל ואגוזים.
בני האדם בנויים ביולוגית לצרוך מזון מן החי 568339
של עלית. אגב, בזמנו טעמי היה שונה והתמכרתי גם כן לשוקולד הזה, או לפחות בגירסתו הקודמת, אותה ניסיתי מלכתחילה מאחר וזו לא הכילה חומרים עם שמות משונים.
בני האדם בנויים ביולוגית לצרוך מזון מן החי 568340
בשוקולד הבעיה הבסיסית היא החומרים עם השמות הידועים, לא?
בני האדם בנויים ביולוגית לצרוך מזון מן החי 568341
היתה לי אז נטייה טבעונית מוגברת ומבחינתי ציאניד המופק מגרעיני משמשים היה לגיטימי יותר מאשר E476 (בגלל היעדר אינטרנט).
בני האדם בנויים ביולוגית לצרוך מזון מן החי 568343
התכוונתי לשומן ולסוכר.
בני האדם בנויים ביולוגית לצרוך מזון מן החי 568344
אין לי בעייה עם אף אחד מהם, לפחות עד כה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים