|
||||
|
||||
מיהו "אדם טוב"?, קל להגדיר אדם טוב על דרך השלילה, זה שאינו אלים, מקלל, גונב וכיו"ב, נתונים אלו קל למדוד (במסגרת הבית ספרית או הכללית). ולפחות לי נדמה שחברה לא אלימה היא מנבא מוצלח, לחברה שנגדיר "טובה". מיהו אדם "טוב" על דרך החיוב קשה יותר להגדרה, גם בגלל שמה שבעינייך זה טוב ("ליברליזם") בעיניי אחרים זה רע, אבל בכל מקרה גם ערכים אפשר לנסות להנחיל, ומאוחר יותר ניתן למדוד את מידת ההצלחה, סקרים המודדים את מידת הגזענות למשל, יש כל הזמן. אבל אני חושב שההדרך הכי טובה להפנמה של ערכים חיוביים, היא פשוט ידע כללי רחב יותר בהיסטוריה, בספרות, בתרבויות זרות, לא לחינם אנשים משכילים יותר מחזיקים לרוב בערכים הנחשבים "מתקדמים" יותר, היכרות עם ערכים שונים היא הצעד הראשון בדרך להפנמה של הטובים שבהם, מי שלא ילמד על פשיזם, ודמוקרטיה, לא יידע מדוע הראשון זה רע והשני זה טוב (או להפך...). מי שילמד רק יהדות יקבל נקודת מבט שונה על העולם לעומת מי שילמד גם על נצרות, הינדואיזם, ואתאיזם. |
|
||||
|
||||
חברה שבה רושמים כל קללה שהתלמיד מוציא מפיו? נשמע לי סיוט. האם מותר לי להגיד שתשובתך מאותגרת־למידתית, או שמא גם זו קללה שצריכה להרשם ע"י גלאי הקללות? (אני יודע שהקצנתי את מה שכתבת. אבל נראה לי שהבעיה הזו קיימת גם ללא הקצנה) |
|
||||
|
||||
נדמה לי שסטטיסטיקה על מספר מקרי האלימות בבבית הספר יש בכל מקרה. ועל מספר מקרי האלימות בחברה בכלל1 יש גם סטטיסטיקה אמינה. אז נכון, אף אחד לא רושם קללות, אבל כשתצליח ליצור חברה עם אלימות מילולית רבה ואלימות פיזית מועטה, דבר איתי. 1 ההנחה היא שאם חינכת בצורה מוצלחת בגיל 7, אז בגיל 17 יהיו פחות עבירות נוער. |
|
||||
|
||||
אתה יכול לאמץ גירסה של גלאי דציבלים. (קריקטורה בעקבות הטבח באריזונה). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |