|
||||
|
||||
ומה עם אזרחותו של החבר בשארה ? ובהכללה מדוע למיעוט אלים יש את הזכות לכפות את עצמו עלינו רק בגלל שסבא שלו קיבל אזרחות במדינה שלנו לפני 60 שנה? |
|
||||
|
||||
חוששני שאני לא יודע את התשובות לשאלותיך. |
|
||||
|
||||
אתה אומר שאתה לא חושב שזה בסדר לשלול אזרחות מערבים (או מאזרחים בכלל) באופן אישי או קבוצתי - עד כאן נכון? אם זו העמדה שלך אז יש עוד כמה שאלות א. האם זו עמדה מוחלטת או לא? האם אתה יכול לחשוב על מעשה של יחיד או קבוצה שמבחינתך כן יצדיק שלילת אזרחות? ב.איזה הבדלים יש לדעתך בין שלילת אזרחות מיחידים לשלילת אזרחות מקבוצה ? |
|
||||
|
||||
קשה לי לחשוב על מעשה של יחיד שיצדיק שלילת אזרחות, למעט אם נתגלה שהיא נתקבלה במרמה. לשלול אזרחות מקבוצה זה עניין עוד יותר בעייתי, אבל נתתי בתגובה לידידיה (שהוא לא אהב) תסריט אפשרי כזה שאני מקווה שלעולם לא נעמוד בפניו (תגובה 561425). |
|
||||
|
||||
אדם (או ערבי) שהוא אזרח ישראלי ובגד במדינה איזו זכות מוסרית יש לו להמשיך ולהחזיק באזרחות? "בגד" לא במובן של פעולה נגד השלטון אלא במובן של נסיון להשמיד את היהודים (נשים בינתיים בצד את הקטע של שלילת אזרחות מקבוצות) |
|
||||
|
||||
בשביל מה יש כלא? ומה הקשר לזכות מוסרית? אזרחות היא זכות הסכמית. |
|
||||
|
||||
"הסכמית" , "מוסרית" , ואטעבער משחקי מילים לא ממש מעניינים אותי האם בגידה מהסוג שאני מדבר עליו היא לא הפרה של ההסכם? |
|
||||
|
||||
''הסכמי'' לא מלשון הסכם, אלא מלשון מוסכמה. אני לא מעוניין בשלילת אזרחות גם לכאלו שהורשעו בבגידה, כי מצד אחד היא לא מוסיפה דבר על מאסר עולם, ומצד שני היא פתח למדרון חלקלק ולדיונים אינסופיים באייל. |
|
||||
|
||||
ומה לא בסדר בדיונים אינסופיים באייל? חשבתי שבשביל זה התכנסנו כאן אם אתה לא זוכר בתחילת הפתיל שאלתי מה דינו של מישהו כמו עזמי בשארה - זה לא נראה לך סביר , נורמטיבי ואפילו "מוסכמי" שבמקרים כאלה תשלל האזרחות? |
|
||||
|
||||
אבל דיונים מעניינים. אולי תבחר נושא אחר? ולשאלתך - לא. |
|
||||
|
||||
ולא איכפת לך שהקהל נהנה? מזמן לא היה פתיל ארסי טוב. |
|
||||
|
||||
לא משלמים לי כמו לשכ"ג. איפה הוא, באמת? |
|
||||
|
||||
איך המערכת לא מוחקת תגובה שמכילה את הביטוי "אדם (או ערבי)"? |
|
||||
|
||||
תשובה אפשרית: כי המערכת גזענית בדיוק כמו קונשטוק? |
|
||||
|
||||
(מדובר על תגובה 561432 שקצת מעלינו) שתי המילים הללו הם שני ניסוחים אפשריים למשפט. אחד הדברים שאני אוהב באייל הוא שאפשר לכתוב בו גם דברים שאינם פוליטיקלי־קורקטיים כדי ללבן רעיונות. די ברור לי ש"אדם" מתייחס לערבי. ר' גם תגובה 561417. אם לא נתקעים על אותה נקודת ניסוח קטנה, קוראים את המשך המשפט ורואים שהוא מכיל רעיון בעייתי אף יותר. לשמחתי יהונתן כבר ענה על כך. אם דעות גזעניות ורעיונות גזעניים מפריעים לכם, אנא התמודדו אתם. מחיקה סתמית שלהם, כל עוד אינם סתם קשקוש בוטה, לא תעזור. |
|
||||
|
||||
הפסקה האחרונה ב-תגובה 546299 |
|
||||
|
||||
כי היא גם לא מוחקת את תגובה 21630, את תגובה 75638 ואת תגובה 143742. |
|
||||
|
||||
האם היית מכיל את אותו כלל על... למשל... הדתיים (ז"א כמו שבזכות כמה ערבים אלימים אתה מוכן לשלול את אזרחותם של כל הערבים, האם היית מוכן לשלול את אזרחותם של כל הדתיים)? או, במילים אחרות, מה היית עונה לשאלה "ומה על אזרחותו של החבר אליהו?" או "ומה בדבר אזרחותו של החבר פולארד?"... |
|
||||
|
||||
כשהייתי בן 16 הייתי מנסה לענות בפשטות לתשובה מתחכמת מהסוג הזה אבל אני כבר לא בן 16 אז בא נניח שאני לא אידיוט ושאתה לא חמור ושנינו כבר היינו בסרט הזה כמה פעמים תנסה להכנס לראש שלי ותסביר בבקשה לקהל האיילים איזה הבדלים אני רואה בין הערבים לדוסים |
|
||||
|
||||
כשהייתי בן 16 הייתי מנסה להכנס לראש של אחרים ולהנמק בשבילם (כשהייתי בן 26 גיליתי שהנימוקים שהם נותנים שונים מהנימוקים שאני חושב שהם היו נותנים, כשהייתי בן 36 גיליתי שבדרך כלל הנימוקים שאני הייתי נותן היו חכמים יותר מאלה שבהם הם השתמשו, מעניין מה יקרה כשאגיע לגיל 46). ניסיתי להכנס לראש שלך, ולהסביר לעצמי מה ההבדל שאתה אורה בין הערבים לבין הדוסים (והרוסים, והתימנים, והמרוקאים, והפולנים, והרומנים...) הגעתי למסקנה שאין לך נימוק משכנע. האם אני צודק? |
|
||||
|
||||
צודק |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |