|
||||
|
||||
תורת היחסות, תורת הקוואנטים וכו' לא קשורות לעניין. האינטרנט והטלוויזיה כן. אני לא מאמין לרגע שהם "מוחקים את המוח", אבל אני משער שהם כן משנים את האופן בו אנשים צורכים, מעבדים ומבינים אינפורמציה. התזה שהועלתה כאן קודם, היא שאולי בפינלנד מצליחים ללמד טוב יותר את מה-שלא-יהיה-שמלמדים, כי תכניות הלימודים מותאמות טוב יותר לאופן בו הילדים שגדלו עם יו-טיוב, הייפרטקסט ומכשיר-סלולרי-צמוד לומדים. לא כי הילדים בפינלנד גדלו בלי הדברים האלה. ושתוכניות לימודים שאינן פונות לקהל-יעד מהסוג הזה אינן טובות היום, אפילו אם הן היו טובות לפני 60 שנה. אני לא יודע אם זה נכון, אבל זה נשמע הגיוני. |
|
||||
|
||||
אתה מדמה בנפשך שיש איזה דבר מיוחד בדור הזה והוא "צורך מעבד ומבין" אינפורמציה באופן אחר כי הוא גדל עם מחשב אישי ופלאפון. נומבת. גם הדור הקודם גדל עם מחשב אישי ופלאפון ושלל כפתורים וטכנולוגיות שלא היו קיימים בדור שלפניו, שגם הוא בתורו חי עם פריצות דרך טכנולוגיות - אתה באמת חושב שמתכנתי המיינפריים היו פחות "טכנולוגיים" ממתכנתי חלונות? באמת נדמה לך שיש קפיצת דרך מחשבתית בין פוקימון וספייס קווסט לבין מה שלא יהיה מה שהילדים משחקים היום? (אני לא נוקבת בשמות כי המשחק האחרון שהתמכרתי אליו קשות לאיזה זמן היה דום.) הרעיון ש"בדור שלנו" חל שינוי תפיסתי מוחי הוא ילדותי. כל דור מרגיש כך וזה אף פעם לא נכון. הבעיה עם המחשב והטלוויזיה היא בזמן שהם גוזלים מהילדים, ותופעה זו אכן החריפה ב-15 השנים האחרונות. אם תבדוק את הקשר בין מספר שעות המחשב והטלוויזיה ביום לבין ה-IQ תראה מתאם שלילי מובהק בכל מקום בעולם - גם בגלל שהעיסוק הזה כשלעצמו מוריד IQ, וגם בגלל שככל שהשכבה הסוציו-אקונומית נמוכה יותר כך הילדים מבלים יותר זמן בעיסוקים האלה. וגם אנחנו נהיינו יותר טמבלים כי שליש מחיינו אנחנו מבלים בקריאת MANUALS ו USER GUIDES. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |