|
||||
|
||||
את מדברת על הפסל של ביאליק? אז לא, הוא לא יפה. גם ביאליק בעצמו לא היה אדם יפה. אם את רוצה להגדיר יופי בצורה אחרת, בבקשה. רק לתת דוגמאות ולהגיד : "זה יפה זה לא יפה" זה לא ממש פרודוקטיבי. |
|
||||
|
||||
אילו התכוונתי לביאליק הייתי אומרת ביאליק, מן הסתם. אני חושבת שהפסל בתמונה שהבאת הוא בכלל חדש. זכור לי גם פסל גדול של ביאליק ברמת גן אבל זה לא היה זה. גם בעיניי הפסל שבתמונה לא יפה במיוחד והוא גם לא מספיק דומה לביאליק, הוא מחמיץ משהו ביאליקי שאנחנו מכירים. עם זאת, הוא יותר אסתטי מה"משפחה" כי הוא יותר עדין ופחות יומרני, רכינת הראש והבעת הפנים כלפי מטה היא נחמדה, ומעל לכל לא שפכו עליו דלי של חומר מאכּל בצבע טורקיז, במטרה to distress it, כפי שזה נקרא בשפת חנויות היצירה. |
|
||||
|
||||
יכול להיות שלא כובע מונח לרגליו אלא צלחת, אני כבר לא בטוחה. יהודי עם זקן, אולי דמות של מקבץ נדבות. אקפוץ מחר (בגשם - תפאורה מושלמת) לבקר את הידיד הוותיק ואצלם אותו. |
|
||||
|
||||
נסיון שני ואחרון, פסל התפילה? |
|
||||
|
||||
:-) ואיפה הצלחת? לא, ברור שזה לא זה, וגם הפסל הזה לא כל כך מוצא חן בעיניי, לא דוחה אבל גם לא מושך את הלב. |
|
||||
|
||||
אגב, אם מסתכלים טוב רואים שגם עליו שפכו מהחומר ההוא אך לא בכמויות כמו אילנה גור. נראה שבלי זה אי אפשר. ורק לשם ההשראה בעניין פסלי אישים, פסלו של הפסנתרן הארמני בבחניאן בעיר ירוואן. מקרוב http://en.wikipedia.org/wiki/File:Arno_Babajanian_Ye... מרחוק קלוז אפ איי לאאאב איט. |
|
||||
|
||||
הפסל מוצלח אבל לא יפה. קל גם לתאר מה מוצלח בו, הוא מרשים ומלא הבעה. לדוגמא כשמזריקים בוטוקס ניתן להביע פחות רגשות אבל אנשים עושים את זה כדי להתייפות. את רוצה להגדיר מלא הבעה כיפה? בבקשה! אבל תצטרכי למצוא מילה לסיבה שבגינה מזריקים בוטוקס. |
|
||||
|
||||
אינקו ילדי הקט והטפשון, הדבר הזה שזע בך למראה הפסל הוא התגובה ליופי. מלאכת המחשבת, כשרון המלאכה, הקווים, הטקסטורה, הדייקנות, הקריקטוריזציה, העוצמה, עוררו בך, אם לצטט מתנחבל אחר כאן: "רגש, יופי בעיני המתבונן, התפעמות נוכח הצגת המציאות היחסית של היצירה באמצעות אמצעי מתווך, העצמה, הידור, הנאה מהתוצר, הנעה לפעולה, זיע מוחי חיובי". |
|
||||
|
||||
תיקון: צריך להיות "התנועה" במקום "העוצמה" |
|
||||
|
||||
הפסל הזה נמצא בעמידר, לא בכיכר העיריה. אני לא חושבת שהוא אמור למשוך את הלב. זה פסל לזכר הרוגי הפרהוד. כמה מושכות את מוצאת את אנדרטאות השואה למיניהן? |
|
||||
|
||||
תודה1. אני לא מכירה את הסיפור על הפרעות בעיראק, נדמה לי שבבית הספר למדנו רק על המאורעות בארץ ישראל, אבל אולי שכחתי, רוב ההיסטוריה מבית ספר פרחה מזכרוני בשנייה שהנחתי את העט בתום המבחן. איפה ברמת עמידר הפסל נמצא? 1 זו לא תגובה שקשורה לפסל היהודי הזקן בחצר העיריה, נכון? אלה שני יהודים שונים. |
|
||||
|
||||
1 לא, אלה, כדברייך, שני יהודים שונים (בתקווה שמותר להציב בארצנו גם יצירות פיסוליות של דמויות ערבים ושל בני שאר אומות עולם). תגובה 558757 באה בעקבות תגובה 558742 של נועה, והקישור לויקי בא להפריד בין החברות-הניצות נועה וג'וד (-: , לאמור: לא חצר העיריה ולא רמת עמידר אלא מתחם הבורסה - אם תסתכלי קצת למעלה באותו ערך ותמצאי את צילום הפסל עצמו, תיווכחי בעצמך. ניסיתי לקשר גם אל הצילום עצמו עם כיתוב הפרטים בויקי, ומשום מה הקישור לא עובד. |
|
||||
|
||||
:-) סליחה, באמת חשבתי שאת נועה. ההדורים יושרו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |