|
||||
|
||||
סלקציה של בית עסק פרטי היא דבר פסול מעיקרו. אינני מכיר את החקיקה בנושא, אך לדעתי אחד התנאים למתן רישיון לעסק צריך שיהיה- הטלת חובה להעניק את השירות לכל האזרחים. עיקרון השוויון בדמוקרטיה ליברלית גובר על חופש העיסוק. אני לא רואה בכך סימן לכפייה טוטליטרית. המדינה אינה משליטה את עצמה על האזרחים, אלא המדינה היא למען ובשירות חבר אזרחיה. מועדונים הם מקום לרקוד ולשמוח בו, ולא לנהל קרבות. אלימות במועדונים היא עבירה פלילית לכל דבר ואותה יש לדכא, ולא חסרים לכך אמצעים. זכותם של עסקים למתן שירותים לקהל יעד ספציפי צריכה אף היא להיות מוגדרת ברישיון העסק, אך לא ייתכן שהאפליה תתקיים בצורה שרירותית ושתחול על רקע מוצא עדתי או צבע עור. מועדונים עצמם רשאים להנהיג ערב של מוזיקה מזרחית, או ערב לגילאי שלושים פלוס, אך אין למשל לאסור על כניסה של אשכנזי לערב מזרחי. |
|
||||
|
||||
תגיד, תאטרון יכול לסרב להופיע באיזה מקום, או שזאת אפליה? |
|
||||
|
||||
למה אפליה על בסיס גזע (לא להכניס מזרחי לערב של אשכנזים) היא פסולה אבל אפליה על בסיס גיל (ערב 30+) היא בסדר? אם אני בן 18 שאוהב לילות פו"פים של 40+ ? או פנסיונר שרוצה ללכת למסיבה שמוגדרת עבור חיילים או סטודנטים במועדון? למה מותר לא להכניס אותי ? אני דווקא חושב כי אפליה על בסיס גיל בימים אלה היא הרבה יותר גרועה ויותר נפוצה מאשר על בסיס גזע |
|
||||
|
||||
- אינני יודע לענות על שאלתך. על פניו דבריך נכונים, אף שנדמה לי כי עריכת ערבי בידור לקבוצות גיל אינה בגדר אפליה. לדעתי הרעיון המנחה בהפעלת בתי עסק אמור להיות שהם פועלים בהתאם לעקרונות ולחוקים של אותה מדינה, ולשקף אותם באופן התנהלותם, ולא רק להנות מן הזכות להתקיים בה. - עקרון השוויון מורה לי שתיאטרון אינו רשאי להחרים קבוצות קהל בגלל מקום מגוריהם. - אלימות מדכאים באמצעים של כפייה ולא באמצעות סלקציה. |
|
||||
|
||||
אבל על איזה בסיס נדמה לך שהבדלה לקבוצות גיל אינה אפליה? כי זו נקודה עקרונית. יותר מזה - יש מועדונים שבהם מפרסמים (ראיתי במודעות בעיתון) שהכניסה לנשים היא עד גיל X ולגברים עד גיל Y. זו אפליה כפולה, לא? |
|
||||
|
||||
אני מעט קהוי מכדי למצוא לכך תשובה. אני לא בטוח שזו שאלה עקרונית. יותר נראה לי שזה עניין לרגולציה כלשהי. אולי אחרים יציעו. |
|
||||
|
||||
או.קיי. עולה בדעתי גם אפליה על רקע העדפה מינית (ברוב ערבי הלסביות למשל יש סינון קפדני). |
|
||||
|
||||
אני סקרן לדעת איך מבררים זאת. כלומר את ההעדפה המינית, בכניסה למועדון. |
|
||||
|
||||
על בסיס סטריאוטיפיזציה ושיפוט של המראה החיצוני. אני זוכרת עדיין את הקריאה "יש פה מלא סטרייטיות שעומדות בתור להיכנס! (=שלא בזכות, אז אל תכניסו אותן)". זה ערב בנות במועדון נחשב, והקריאה באה מפי אילנה שירזי, אושיית סלקטורים תל אביבית1 ותיקה. (אל תשאלו באילו נסיבות נכחתי שם. התשובה מבאסת). 1 זה היה לפני יותר מעשור, ובערך אז נשבעתי שאני לא הולכת יותר למועדונים תל אביביים, ולא רק בגלל שעברתי את הגיל. באמסטרדם, שם גרתי מספר שנים, לא סיננו על הבסיס הזה. יכולת לבוא עם דודתך והחתול שלך וכוס התה, הכניסו אותך בלי בעיות, ולמרות זאת המועדונים היו שווים וסוערים פי מאה. וגם ידידותיים, ללא ניכור או סנוביות - לא פעם היה נחמד שם פשוט למצוא מישהו נחמד לשבת ולדבר איתו (גיי מן הסתם), בלי שום "אינטרסים" הדדיים לפיק-אפ וכדומה. כל זה כמובן כשעל הקיר מקרינים תמונות תועבה מהסוג הכי מגונה, וקהל הרוקדים האופנתי יוצא מגדרו עם כל שיר נוסף של הדי-ג'יי. |
|
||||
|
||||
הדוגמא שהצגת משונה ומעניינת כיוון שבה הנורמלי הוא החריג. כמו כן מעניין להבין מה מושך בחורות בעלות נטייה מינית רגילה למועדון לסבי. כשאני חושב על כמות הפשיעה הסמויה שמתנהלת מתחת לשולחן של ערב מועדונים תל אביבי, עבירות מס, עבירות מין, עבירות סמים, עבירות אלימות- שאלת החוקיות של הסלקציה בכניסה מקבלת אור מגוחך. בעלי המועדונים, אותם אלה שמנהיגים סלקציה על פי אי אילו אמות מידה סרוחות למי כשר ומי לא, הם על פי רוב העבריינים הכי גדולים. הבנאליות שבה התמימות והפשע משתלבים זו בזה בקיום גומלין במרחב מחיה אחד צפוף, הבנאליות שבה ילדה קטנה קונה סוכריות בקיוסק שבו מוכרים סמים, היא לא נעימה. משהו רע קורה במדינה שלנו. שנות התשעים היו יפות יותר. |
|
||||
|
||||
הימים ימי סוף שנות התשעים, המקום נחשב אז למועדון טוב עם ''ליין'' מסיבות מפורסם, לגייז יש מוניטין של מסיבות סוערות (שכנראה דבק גם בלסביות) - ומכאן המשיכה. |
|
||||
|
||||
כנראה דבק, אבל לא בצדק. יש דברים שהומואים טובים בהם. ויש דברים שלסביות טובות בהן. ואלה לא אותם הדברים. וספציפית, הקהילה מפעילה הדרה פנימית. יש כאלה שטוענים שלא תתכן לסבית שאינה שמאלנית רדיקלית, כי דיכוי הוא דיכוי הוא דיכוי. ובי-סקסואלים סובלים מהדרה כפולה, משום שאם את מגדירה עצמך בי סקסואלית, ואת עם אשה, אז עוד לא נסגרת על עצמך. ואם את עם גבר, אז את סטרייטית. ובכלל, אינך נחשבת לסבית כל עוד לא שכבת עם כך וכך נשים, עד אז את רוצה-להיות1. 1 וואנה-ב"י, בלע"ז. |
|
||||
|
||||
המקרה הזה איננו מהווה בעיה, כפי שלימדנו נזר היער כבר בתגובה 411768. |
|
||||
|
||||
ומה לגבי חתונות שם יש אפליה על פי משפחה? וועידת הליכוד שם יש אפליה על פי דעה פוליטית? מה שקצת נשכח בדיון עד עכשיו זה חופש ההתאגדות שהיא הזכות והיכולת הכי חשובה בדמוקרטיה. זה מאוד נחמד שמכניסים אותך לכל מקום אבל כל אדם רוצה יכולת להיות עם אנשים שהוא בוחר, ואם יש לו דעה (פוליטית, חברתית או אומנותית) הוא רוצה יכולת לקדם אותה והשיטה הכי טובה היא באמצעות התאגדות. אתה לא יכול להתאגד אלא אם כן מותר לך להגיד גם את מי אתה לא רוצה. הכלל הוא שמותר להתאגד ומותר למיין, צריך סיבה מאוד טובה להגביל את החופש הזה (ופה אני מסכים עם תגובה 557124) |
|
||||
|
||||
רציתי לענות לך שחתונה אינה אירוע מסחרי, אבל אני לא רוצה לצאת נאיבית מדי. |
|
||||
|
||||
ועכשיו ברצינות: הלא בזה אנחנו דנים, מנסים לברר מהי סיבה טובה להגבלה כזו. ברור שלא תכניס למקום ציבורי אדם הנושא פצצה, זו סיבה מספיק טובה להעמיד מאבטח שיסנן אותו בכל האמצעים הנדרשים. מהצד השני, ברור שחובה עליך להכניס לאירוע את מארגן האירוע עצמו, וכל שומר סף טיפש שלא יזהה וישאיר אותו בחוץ, יפוטר מייד. המקרים שבאמצע הם הנתונים לדיון. |
|
||||
|
||||
כל סיבה היא טובה להגבלה חוץ מאלה שיש סיבה לשלול אותה. לדוגמה פופ''ים בני שלושים, אנשים שאוהבים את אייל גולן אבל לא את משה פרץ. אנשים יפים, אנשים חכמים, אנשים עם חוש קצב. צריך להיות מאוד זהיר בהגבלה של חופש ההתאגדות. |
|
||||
|
||||
מעגלי משהו. |
|
||||
|
||||
הנקודה שלי שלא מספיק להראות שיש אפליה כדי לפסול אותה כי אחרת אנחנו הורסים את חופש ההתאגדות ואת אורח החיים של כולם. צריך להראות באופן חזק שאנחנו גורמים לאי שוויון. אם התכוונת למשהו אחר כנראה שתצטרכי להסביר את עצמך ביותר משתי מילים. |
|
||||
|
||||
אבל לא פסלתי את האפליות על בסיס גיל, מגדר או העדפה מינית - הזכרתי אותן כדי לתהות ולברר מה הופך אותן לאפליות ''לגיטימיות'' בהשוואה לאפליות שעליהן נסוב הדיון. |
|
||||
|
||||
מה שהופך את האפליה הגזעית ללא לגיטימית ( אגב, רק לצד אחד, זה בסדר גמור להפלות אשכנזים) היא העובדה שספרדים הופלו באופן אסור לכן כדי לבער את התופעה אנחנו מקצינים לצד השני. |
|
||||
|
||||
כל העניין הזה של ספרדים ואשכנזים לא קשור לתרבות המועדונים בארץ. במקרים רבים אי אפשר בכלל לזהות את מוצא האדם מולנו. מועדונים שונים פונים לאוכלוסיות שונות, אבל החלוקה היא לא על בסיס מוצא. לא חסרים גם ערסים אשכנזים שלא עוברים סלקציה במועדונים לאוכלוסיה ''עדינה'' יותר. נכון שצבע עור כהה מחשיד במקצת (לרובנו יש הטיה לא מודעת כזו), אבל בא בד''כ רק כחלק ממכלול, שמכיל בתוכו גם לבוש, שפת גוף, מבנה גוף וכד'. נדמה לי שבעלי המועדונים כאן מוצאים את עצמם בין הפטיש לסדן, אבל גם לאוכלוסיית הבליינים מגיע מועדון נקי לא רק מדקירות, אלא גם מהערות שלא במקומן. בבאר שבע למשל הם פתרו את זה ע''י מקומות בילוי רק לסטודנטים, שזה קריטריון סינון מטופש, אבל עדיף על חוסר אפשרות לסנן. |
|
||||
|
||||
אם כבר ניצלת אני אגיד נקודה ששכחתי לומר. על פי חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים [ויקיפדיה] אסור להפלות "מחמת גזע, דת או קבוצה דתית, לאום, ארץ מוצא, מין, נטיה מינית, השקפה, השתייכות מפלגתית, מעמד אישי או הורות." כלומר אני מתנגד לחוק. |
|
||||
|
||||
ואכן נפוצים במקומותינו גם רוסו-ערסים וצרפתו-ערסים. |
|
||||
|
||||
מסכימה עם האלמוני המזוהה - ערסים זה לא רק צבע. |
|
||||
|
||||
טוב, אז גם אני מסכים. |
|
||||
|
||||
יש לך מועדון ואתה רוצה לתת ללקוחות שלך מקסימום ביטחון , איך אתה עושה את זה בלי לסנן ערסים? |
|
||||
|
||||
מי רוצה לתת ללקוחות שלו מקסימום בטחון (במועדון? שיש בו 2 אנשים על מטר ועשן סיגריות? ובמקרה של שריפה כולם יידרסו או יישרפו?) בעלי המועדון בסך הכל רוצים להימנע מסגירה, שבוא תבוא אם תהיה דקירה (לא שאני מבין את הקשר, אם ידקרו מישהו בארומה, גם אותה ייסגרו?). אגב, יש לך בית קפה אתה רוצה לתת ללקוחות שלך מקסימום ביטחון , איך אתה עושה את זה בלי לסנן ערסים? יש לך פאב... ערסים? יש לך קולנוע... ערסים? יש לך חנות... ערסים? |
|
||||
|
||||
מועדון ריקודים, יותר מארומה וחנות וקולנוע, מועד לדקירות ''על שום היותו מועדון ריקודים'' - אני מניח שבגלל האלכוהול ובגלל המתח המיני. לכן המשטרה מצפה מהמועדון (יותר מבית קפה וכו') לפעול במפורש נגד הסכנה הזו, וזה אולי נותן סיבה לסגור אותו אם הוא כשל באתגר. |
|
||||
|
||||
ואולי בכלל מדובר בטעות של דיסלקטים? השורש ד ק ר נשמע כשיכול אותיות של ר ק ד |
|
||||
|
||||
עלית על משהו! המון שירים משתפרים פלאים משיכול האותיות הזה: עד אור הבוקר רק נדקור ונאהב. כולם דקרו שם, אני הרגשתי רע. לא רוצה להסבך עם אביך או עם אמך, רק לדקור. בואי נדקור, נשכח, את כל הפחד. דוקרים, דוקרים, דוקרים, עד שמתים(!). (ועל מדף הספרים, ערבים דוקרים. אוי.) (דווקא בשיר שנרמז בכותרת זה לא עובד, כי הוא עושה במקור את המעבר מריקודים לדקירות.) |
|
||||
|
||||
טענת הסלקטור לפסילת המקדחה (3,3,3). |
|
||||
|
||||
"בלק ענד דקר", לא? |
|
||||
|
||||
"יפה" זה על "אם כבר אז קבר" או על פתרון החידה של ראובן? כי אם על הראשון אז צריך לציין שנפלה טעות: צ"ל "אם *לא* כבר אז קבר". כמו שאומרים - בכף קמוצה. |
|
||||
|
||||
כברה הרי היא מסננת; כבר (בכף קמוצה) = סינן. פרשנו: מי שלא מסנן בכניסה למועדון סופו קובר נדקרים. |
|
||||
|
||||
דוקרן דקדקן דקר דורבן דוקרני בדקה. |
|
||||
|
||||
"ד"ר דודוח דרך על חת'כת חרא בדרך חתחתים" שזה "הרופא רפופורט עלה על צואה בכביש משובש" עפ"י zooארץ. |
|
||||
|
||||
היה גם משהו עם דו-חי מדוכדך, לא? |
|
||||
|
||||
כן, וגם עם חיילים אבל מי זוכר (מארה על ראשו של מי שלקח לי ת'ספר). |
|
||||
|
||||
חוחותינו דרכו על חתכת חרא בדרך חתחתים. (מזכרון, אנסה למצוא את הספר אח''כ) |
|
||||
|
||||
אנשינו פסעו על פיסת צואה בשביל לא סלול |
|
||||
|
||||
כמדומה הציטוט שרון הביא הוא הלחם. החצי השני אאז''נ הוא ''דוחדוח דודוח דחה דוחי מדוכדך'' שזה ''דוקטור רפופורט הגעיל צפרדע בדפרסיה'' |
|
||||
|
||||
אנשי צבאנו עלו על צואה בדרך לא זרועה. (כנ''ל) |
|
||||
|
||||
הנה אחד כזה, עם דגדוג במקום דוקרן ודקותיים במקום אחת. |
|
||||
|
||||
איזה חמוד! יש שם תגובה מצחיקה של מי שמטפל בו עכשיו (משהו כמו החברה להגנת הטבע). הוא או היא כותבים: תודה על תרומתך לנושא, אבל סניקרס גדל בקרבת בני אדם כל חייו. אינני מטילה ספק במומחיות שלך בהתנהגות בעלי חיים, אבל סינקרס הוא 'פרפר חברתי', הוא משתוקק לתשומת לב, עד כדי כך שהוא עושה את עצמו משתעל כדי שיכניסו אותו חזרה לעוד קצת התייחסות. :-) אני בטוחה ששוטה הכפר יאהב את זה. |
|
||||
|
||||
אוי. איזה פריק שואו. הדורבנים שלו גם נראים קצת פרוותיים, מוזר. |
|
||||
|
||||
כנראה שזה כך כשהם צעירים (למרות שהבחור נראה די גדול). אגב, גם הדורבן, כמו מינים רבים אחרים 1, הוא היחיד מחוץ לאדם המקיים יחסי מין גם לצרכי הנאה בלבד. כיצד? בזהירות ובעזרת איבר מין סולידי 2. 1 ראי למשל תגובה 466359 2 forty centimeters (באנגלית כדי שנערות צעירות החולפות באתר לא יחשפו למודלים זכריים לא ראליים) |
|
||||
|
||||
שכחת כמובן להזכיר את הבונובו <דמיין קישור למאמר האיילי> הערה 2 שלך לגמרי יצאה מפרופורציה! |
|
||||
|
||||
אבקש מטל לבדוק אותה. בטח משהו ב-html... |
|
||||
|
||||
אבל האישה מחזיקה אותו עם כפפות עור עבות, כנראה הוא בכל זאת דוקרני. אגב: החיה נקראת דַּרבָּן (DARBAN) וברבים דַּרבָּנים והעוקץ נקרא דָרבָן DORVAN וברבים DARVONOT. זה כדי לא לבלבל. |
|
||||
|
||||
תגובה 551056 |
|
||||
|
||||
ברור, דבר אלי ילידית. הדורבן צץ אתמול גם בפורום אחר, לכן שיתפתי. בגלל הדורבן. ואך שלשום באותו פורום ננזפתי על ידי מישהו כי הבאתי הוכחות סטטיסטיות מגוגל ש'גחל' קיימת בעברית דיבורית (דיבורית היא רמה מעל סלנג), ומשמעותה שונה מ'גחלת'. הוא אף אמר "כבר מסוקרטס למדתי שטובה דעת המבינים מדעת הרבים", שזה כבר קשור לפתיל האחר שרץ כאן. |
|
||||
|
||||
מה עם ''בנות מאה הן מוכרחות לדקור את הנינים ואת הנכדים... בנות המאה עוקרות את הבלטה כשהבעל מאזין מלמטה'' |
|
||||
|
||||
דוקרים עם כוכבים |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |