|
||||
|
||||
סיפור מעניין ומאלף. שאלה מעניינת (כלומר מעניינת אותי) היא האם לדעתך ההבדל בין הביצועים המרשימים של מהנדס זה במשימה אחת מול ביצועים עלובים במשימה אחרת קשורים יותר לשפה\סביבה, או לטיב המשימות עצמן? גם אני הזכרתי מהנדסים (למשל החתום מעלה) עלובים ב-gui וטובים בדברים אחרים וההפך - אבל במקרה זה מעבר שפה לא שינה לא את הטוב ולא את הרע. |
|
||||
|
||||
אני חושב שהצלחתו של הנ"ל בפייתון נבעה מכך שבשפה זו ישנו יחס גבוה מאוד של תפוקה ביחס להשקעה, גם בזמני עבודה קצרים, המתאימים לאורך הקשב שלו. משום כך לדעתי הוא גם התמחה בשפה זו, ולא למשל בג'אווה או ++C בהן הדבר בד"כ אינו ניתן, אך הן כן טובות יותר לפרוייקטים גדולים (מסויימים) וכמובן, מבחינת ביצועים (מהירות, צריכת זיכרון). התשובה משום כך היא שהסיבה הראשונית היא כאן טיב המשימות, ולא השפה. |
|
||||
|
||||
אני מכיר כמה פרויקטים (ואפילו מוצלחים) בפייתון, אולי לא "גדולים" אבל משהו כמו 50KLOC (שכנראה שקול לפחות ל 150KLOC, ויש אומרים 300, בג'אווה). מאד יתכן שאותו מהנדס היה נכשל גם שם. מצד שני יש סוג משימות מהאופי של "פגע וברח" גם בפרויקטים גדולים וסבוכים ב ++C ("תמצא איפה הבעיה ותגרום לנביילה הזו לרוץ פי שלוש יותר מהר") - שבהחלט יכולות להתאים למהנדסים מסוימים שלא מסוגלים לתכנן ולהריץ פרויקט שלם, אפילו קטן. |
|
||||
|
||||
אלו בדיוק הבעיות המצומצמות אותן הוא קיבל. אבל כאן נכנס גורם נוסף, לדעתי הספקולטיבית מאוד: אצל חלק מבעלי בעיות הריכוז הן מחמירות באופן קיצוני כאשר הם עוסקים בדבר (שפה במקרה זה) שאינו מלהיב אותם, גם אם הם מאוד היו רוצים לסיים את המשימה. |
|
||||
|
||||
ג'אווה? מילא מהירות, אבל טובה בצריכת זיכרון!? |
|
||||
|
||||
מה שהיה לי בראש כשכתבתי זאת היא השפה בה אני עובד בשבועיים האחרונים (VBA) ופייתון. לא בדקתי אז אני חוזר בי מן הטענה שבג'אווה ניצול הזיכרון טוב יותר מאצלן. |
|
||||
|
||||
ג'אווה אכן טובה בצריכת זיכרון. לא סתם טובה, ג'אווה מתמכה בצריכת זיכרון! צריכת (עוד ועוד) זיכרון זה אחד מהפיצ'רים המרכזיים ביותר של השפה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |