|
||||
|
||||
ביחס של 1 ל- 5 לטובת מי שמוכן להסתכן ולטעון, שבית המשפט העליון יקבל את הערעור של יגאל עמיר על החלטת בית המשפט המחוזי שלא לשחרר אותו מבידודו (האכזרי, הנפשע והבלתי חוקי, הנמשך כבר 15 שנים!). קשה לי להסביר מנין לי התחושה המוצקה הזו, שבית המשפט העליון יקבל ללא פקפוק את טענות הפרקליטות וידחה את הערעור. ויש לי משום מה תחושה נוספת, ששוב יבקש עמיר לשחרר אותו מבידודו ושוב בקשתו תידחה, כמו הערעור שהוא יגיש עליה. תחושה מוזרה... |
|
||||
|
||||
אני אקח את ההתערבות הזו. אם אני אפסיד אני אכתוב תגובה בת 200 מילה מדוע צריך לשחרר את יגאל עמיר לאלתר. אם אתה תפסיד אתה תכתוב 5 תגובות בנות 200 מילה כל אחת מדוע יגאל עמיר צריך להנמק בכלא עד יום מותו בשיבה טובה. מסכים? |
|
||||
|
||||
הערעור של הרוצח הוא על ההפרדה, כך שנראה לי שעסקת ה-200x5 שאתה מציע צריכה להיות על ההפרדה (ה"בידוד" - אבל עכש"י, זו אינה ההגדרה הרשמית), ולא על עצם עונש המאסר על הרצח ("שיימק/לא יימק בכלא"). |
|
||||
|
||||
המתוסכל מבולבל לגמרי ומחוסר קשרים חזקים ויציבים עם המציאות. רק כדוגמה אפשר לקחת את הקטע: "מבידודו (האכזרי, הנפשע והבלתי חוקי, הנמשך כבר 15 שנים!)". אני יכול להבין ואפילו לקבל "אכזרי". קצת יותר קשה לי עם "נפשע" - הכתרת אנשים הנושאים בתפקידים בתארים כאלו דומה מאד להסתה שאנשים כמו הביביהו ורבנים מסוימים נקטו בה לפני הרצח. אבל הבלבול וחוסר הקשר למציאות מתמצה בתיבה "נפשע ובלתי חוקי". מי שכתב זאת לא מבין מה זה פשע ולא מבין מה זה חוק. אני ממליץ לא להיכנס להתערבות או כל עסקה אחרת עם אדם כזה - אתה אולי תחשוב שאתה צריך לכבד את חלקך בעסקה, אבל המתוסכל לא מבין מה זה לכבד, מה זה פשע ומה זה חוק (או לפחות לא מייחס למושגים אלו אותה משמעות ש"האדם הסביר" מייחס להם - כשם שיש לו הגדרות אישיות ומיוחדות לו ל"מיהו יהודי" ול"מיהו שפוי"). |
|
||||
|
||||
סתם ככה, כדאי להזכר מה אמר המתוסכל על אותו עונש "אכזרי, נפשע ובלתי חוקי" כשמי שקיבל אותו לא מצא חן בעיניו תגובה 534927 |
|
||||
|
||||
אני רואה הבדל גדול, עצום, בין שני המקרים משום שהאחד בוגד עלוב ונאלח, שהיה ראוי להמיתו, להחרים את רכושו ולגרש מישראל את כל בני משפחתו מדרגה ראשונה (ככל שיש כאלה), בעוד שהאחר - לעומתו - הינו יהודי טוב ממשפחה טובה, שמעשהו הפסול נעשה מכוונה טובה, לטובת עם ישראל (בעיניו). |
|
||||
|
||||
וואלה הוא מפחיד, יקרא לעצמו מתוסכל או שמישהו כאן יקרא לו מבולבל - הוא פשוט מפחיד. ומפחיד לחשוב שבינתיים גם הוא, כמו הרוצח י' ע', בזמנו, מסתובב חופשי. (שאלה לקוראים אינטליגנטים ממני: מישהו הצליח להבין איך מתקשרים כאן הברבורים התמהוניים על המשפחות?) |
|
||||
|
||||
מכל דבריך, הוגג, אני רוצה לשאול שאלה ביחס לדבריך הבאים: "אני יכול להבין ואפילו לקבל "אכזרי". קצת יותר קשה לי עם "נפשע" - הכתרת אנשים הנושאים בתפקידים בתארים כאלו דומה מאד להסתה שאנשים כמו הביביהו ורבנים מסוימים נקטו בה לפני הרצח". האם אתה מנסה לטעון, שרק משום שאנשים "נושאים בתפקידים" לא יתכן/אסור לטעון כלפיהם, כי הם עושים מעשים אכזריים, נפשעים ובלתי חוקיים? אם תשובתך תהיה שלילית - מתי, לדעתך, מותר להטיח כלפיהם טענות מסוג זה, בלי שהדבר יהווה הסתה? |
|
||||
|
||||
לי נראה הכי מוזר דווקא השימוש בהגדרה "בלתי חוקי", וגם לא זכור לי שהמתוסכל הסביר אי פעם למה הוא מתכוון בהתייחסותו זו לסוגיה החוקית הנוגעת להפרדה. עם זאת ולמרות ההגדרות האישיות התמוהות שלו ל"מיהו יהודי" ול"מיהו שפוי", וכו', לא נראה לי שהוא נכשל טוטאלית בבוחן המציאות אלא שהוא רדיקלי מאוד ולכן משתדל במודע לצייר בעבור עצמו ובעבור האחרים תמונת עולם שלמרות היותה חריגה ותמוהה, היא כזו שתוכל להוות תמונה קורצת ומפתה עבור אנשי "אנחנו תמיד צודקים, גם כשאנחנו לא", למיניהם. אני? עסקאות? לא, אני לא עושה באייל שום עסקאות. הערתי לאריק את הערתי גם משום שנראה לי שפרשנותי היא הפרשנות הנכונה, וגם משום ש... אמממ.. לא נעים להודות - אבל זה גם משום שאם יחליטו השניים על קיום עסקה כזו, בהתאם לתיקון שלי - הנימוקים בעד ונגד המשך ההפרדה יהיו קשים יותר, רגשית, לכל אחד משניהם, מזוית הראיה שלו, מן הנימוקים להמשך מאסר או שחרור מיידי - וזה פשוט יכול להיות תרגיל דיבייט איילי מרתק (לקריאה. לי, בכל אופן). (אשר לנושא עצמו - בדידותו של הרוצחונצ'יק המתוק וסבלות נפשו של המתוסכל טוב הלב, שליבו נשבר בקרבו מרוב רחמים עליו - אלה מעניינים את החלחולת של האיגואנה של הסבתא של השכנים שלי הרבה יותר מאשר אותי. כבר שלחתי היום תגובה קצרה בעניין זה, שהורכבה משתי מילים שאחת מהן היא הביטוי העממי השגור - "תחת". התגובה טסה מכאן כמו טיל. העורכים שלנו הם חרוצים, זריזים, גיבורים ובעלי עקרונות ברזל [בעצם, זה טוב]). |
|
||||
|
||||
כללי האתיקה של עורכי הדין, המהווים חלק מה"דין", אוסרים על עורך דין לטעון טענה ביודעין שהיא אינה נכונה. וטענות נציגי הפרקליטות נטענות ביודעין שאינן נכונות. השב"כ מגיש לבית המשפט חוות דעת שקרית, לפיה בכוונת יגאל עמיר להפיץ את "משנתו" וכי יש סכנה לחייו. גם זה בלתי חוקי. בית המשפט דוחה את טענות יגאל עמיר ומקבל את טענות הפרקליטות בעצימת עיניים, תוך שהוא מעמיד פנים כאילו הוא בוחן את טענות הצדדים. גם זה בלתי חוקי. וכשמניע להתנהגויות הבלתי חוקיות הנ"ל הינו נקמנות, הן גם נפשעות. |
|
||||
|
||||
אני חייב לקחת במקרה הזה את הצד של המתוסכל. אכזרי הסכמנו. וכנראה האכזריות הזו תמשך, אבל מי שרחמן לאכזרים וגו'. נפשע - אני קורא את זה כ"לא מוסרי" בהקבלה ל "בלתי חוקי". לא שאני מסכים, אני רק מצדיק את זכותו של המתוסכל להתבטא כך. היו מי שקראו גם לבידוד של הרצל אביטן [ויקיפדיה] נפשע ובלתי חוקי. זה היה יותר מצחיק. קשה להסתכל על הבידוד של יגאל עמיר כמשהו שונה מעונש נקמני, בעיקר אם אתה סבור שהרוצח הוא בסך הכל בחור טוב שהגזים קצת. אבל גם אני, שקשה לחשוד בי באהדה לדעות של הרוצח, מסתכל בעין עקומה על הטיעונים שהשב"כ והשב"ס מביאים כל חצי שנה מחדש. הטענה של השב"ס די מגוחכת למען האמת כי הרבה אסירים אחרים שעלולים להפגע יותר מאשר יגאל עמיר אינם מוחזקים בבידוד, מצד אחד, ומצד שני- איזו טובה אתם עושים לו בדיוק ב 15 השנים האחרונות? עם טענת השב"כ אני יכול לחיות, משום שכמו שציינת, יגאל עמיר לא הביע מעולם חרטה. אבל תמיד אפשר לטעון מדוע הוא לא יכול להיות משוחרר לאוכלוסיה הכללית של בתי הכלא ולהשפט על הסתה אם יפתח את הפה? |
|
||||
|
||||
יגאל עמיר מבקש להיכלא באגף התורני, לא הכללי, בעיקר כדי שיוכל להתפלל במנין בשבתות ובחגים. אני מתנחם בתקווה, שבעתיד הלא רחוק ישלטו אוהבי ישראל בארץ ואז יתהפכו היוצרות ושמאלני מתוסכל יביע מחאה על תנאי הכליאה של מחבלים ואסירים בטחוניים. אלא שאני מקווה שהדבר ייעשה כדין. |
|
||||
|
||||
הכל טוב ויפה, אבל יש לנו התערבות או אין? לא הצהרת שאתה מסכים לתנאים שלי אז אני מניח שהשתפנת. |
|
||||
|
||||
אתה תציע את העסקאות שלך ואני את שלי, בסדר? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |