|
||||
|
||||
לא רואה הבדל בין "ימינה חזק, כי יש עוד ימינה חלש" ל"פנה דרום־מזרחית, זהירות כי יש גם דרומה ממש". אם כבר, בחיפה נותנים כיוונים בשלושה מימדים, כי הכרמל כל־כך משמעותי, והכיוון האבסולוטי הזה עוזר להתמצאות כי אפשר להשתמש בו אפילו אם מדברים בכיוונים יחסיים. (בירושלים בארבעה מימדים: "פנה שמאלה, סע ישר, אח"כ קח את הירידה ופנה שוב שמאלה איפה שפעם היה הקולנוע".) |
|
||||
|
||||
ובכן, ההבדל בתפיסתי הוא, שכשאני מגיע לאזור עירוני לא מוכר, ועשיתי כבר כמה סיבובים ברכב, ונניח שבלילה, במסלולים מתעקלים, שלא בהכרח נעים במדוייק מצפון לדרום או ממזרח למערב. היכולת שלי לדעת איפה בדיוק הכיוונים האבסולוטיים היא לא במיטבה. לעומת זאת איפה זה ימינה או ימינה חזק אני יודע תמיד. |
|
||||
|
||||
גם ה ג'י.פי.אס. שלי מדבר איתי על ימין ושמאל (אמנם באנגלית) ולא על רוחות השמיים. |
|
||||
|
||||
למעשה רוב (אולי כל?) הג'י.פי.אס-ים יודעים לדבר ב"ימין-שמאל" *או* צפון-דרום, ומאפשרים למשתמשת לבחור. ידועים כמה מקרים בהם העדפת המשתמשים ברכב המשפחתי שונה, כך שהפעולה הראשונה (לאחר ההחגרות כמובן) שכל נהג\ת מבני המשפחה עושה לאחר התנעת הרכב היא להחזיר את הנווטן למוד המועדף עליה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |