|
אייל מתאכזב - לצערי, אין לי את הזמן להגיב בזמן אמת לכל שאלה. ולענייננו: א. אסתי - הדור הראשון של עולי עיראק היה בעל השכלה דומה לזו של המזרח אירופאיים, אך הדור השני, שהתחנך בארץ, נסוג לנתונים ההשכלתיים של הדור השני של עולי צפון אפריקה ואסיה (ראי סבירסקי וסבירסקי ב"מידע על שוויון" 8, אוגוסט 97). ב. מר ג. שמעון - הבט באתר של www.wes.org WES בנוגע להשוואה בין מערכות חינוך שונות. ג. אנשי הבירה - מצטערת, אבל ביום חמישי כבר יש לי תכניות. ד."זה לא משנה" - מאוד לא רציתי להגיב לך, אבל איך, איך, בתור אשכנזיה כחולת עיניים, אתה טוען שאני זועקת קיפוח? ה. האייל המרושע - טענתי שפערי השכר בין המשכילים לפחות-משכילים גדלים, אך לצערי אין לי את הרפרנס המדויק. עם זאת, אני עומדת מאחורי דבריי, ומבטיחה שבביקור הבא בארץ אפשפש בניירותיי עד שאמצע בדיוק את המאמר עליו הסתמכתי. ו. י. יונתן - לא, אפליה מתקנת היא לא הפתרון במצב בו נקודת הכשל המערכתית היא השגת תעודת הבגרות (אלא אם כן אתה מציע אפליה מתקנת בחלוקת תעודות הבגרות). הבטחתי לסקור את הפתרונות במאמר נוסף אם יהיה ביקוש, ואכן אעשה זאת.
על הקוראים להבין, שהנושא כולל בחובו אספקטים רבים, וכי בטור קצר של אלף מילים ניתן רק לגעת בקצה הקרחון. בנוסף, אינני מומחית לנושאי אשכנזים/מזרחיים. אני מומחית לסוציולוגיה של החינוך, ומכאן נובעת נקודת המבט שהולידה את המאמר.
|
|