|
אני לא חושב שזה מוזר. לדעתי, יש לכך סיבה.
יש הסכמה רחבה לגבי קיומו של שעון הקיץ (לפחות מכוח האנרציה). מתעשיינים שטוענים לחיסכון באנרגיה ועד לציבור שמורגל שכך נהוג ומקובל במקומות רבים בעולם. זה המצב הקונצנזוסיאלי.
למרות שהציבור בישראל תופס את המפלגות החרדיות כמפלגות כוחניות שמקדמות כפייה דתית, האתוס המקובל בקרב חברי אותן מפלגות1 הוא אתוס אחר. הם רואים את עצמם כמתגוננים מפני כפיה חילונית וכמגנים על ציבור הבוחרים שלהם מפני השפעת ההחלטות השרירותיות של התרבות החילונית. מנקודת מגננה זו, הם לא מנסים לשנות סידרי עולם או להלחם בתחנות רוח ולכן לא ינסו לעלות לסדר היום את ביטול שעון הקיץ (גם אם הם תומכים בכך). הם מנסים להשפיע על אופן מימוש המצב הקיים כך שיגן כמה שאפשר (לשיטתם - אני לא טוען שההגנה ממשית) על האינטרסים של הבוחרים שלהם.
לכן, אני חושב שהדיון אפשרי. בהנחה שאין יתרון מדיד ואובייקטיבי לשעון הקיץ, הפתרון עבור כל הצדדים הוא פשוט. גיוס הסכמה מקיר לקיר על ביטול שעון הקיץ.
כמובן שאם יש יתרון מדיד, משמעותי ואובייקטיבי (למשל, בחיסכון באנרגיה) אז המאבק הוא סביר ולגיטימי (והכותרת שהוספתי לא נכונה).
אם אין יתרון כזה, אז אכן מדובר בויכוח סוער אך דבילי על הצד הנכון לשבירת הביצה.
_________ 1 לא חייבים לקבל אותו כנכון. מספיק לקבל אותו כקיים.
|
|