![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
לדיון שוקיסטי תאורטי על הפרטת החינוך אין לי כוח להכנס. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אין דיון שוקיסטי תיאורטי על הפרטת החינוך. יש דיון על מערכת החינוך. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
לא ידעתי על קיומו של דיון כזה ובשנת 1999 לא ידעתי שיש אייל. כל הדיון ההוא מחזק את דברי לאור הממצאים האחרונים על היותה של מערכת החינוך שלנו באחד המקומות האחרונים ב-OECD מבחינת השיוויוניות ושכר המורים. הנה מאמרה של מירב ארלוזורוב http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId... גם בדיון 5 וגם מירב ארלוזורוב כותבים שסמכויות מנהל בית הספר צריכות לגדול הרבה יותר. ויאפשרו לו לשכור מורים בשכר עליו הוא יחליט, להעיף את אלו שאינו מרוצה מהם. במקום מערכת ארצית עריצה שיהיה עריץ מקומי. מכל הדברים הללו מבצבצת תפיסת הניהול של התאגיד הכלכלי שהיא תפיסת ניהול עריצה. אינני יודע איך מתנהל בית הספר הרגיל בפינלנד, אך אני משער שלא כמו מפעל תעשייתי, בנק או חברה אחרת למטרות רווח. ניהול בית הספר צריך להיות ניהול שתפני. המנהל צריך להיות ראשון בין שווים וכל הניהול הפדגוגי צריך להיעשות על ידי צוותי מורים. גם המנהל צריך להיות מורה שקיבל הכשרה נוספת בניהל מערכת. כמובן שבמצב כפי שהוא היום, אין לבית הספר מספיק משאבים כדי להתנהל היטב. מי שרוצה לנהל דיון שוקי, טוען שהיות שאין מספיק תקציב, לפחות שחלק מהאוכלוסיה שהיא אמידה, תוכל לממן לעצמה בית ספר טוב. אגב, מירב ארלוזורוב מציינת ששכר המורים בפינלנד גבוה יותר מאצלנו אך לא מאד גבוה. אם אני זוכר היטב, הוא יותר מכפול מהשכר אצלנו. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
ובאשר למספר שעות ההוראה השבועיות, בפינלנד מלמדים בתיכון פחות מ-24 שעות שבועיות-אם אני זוכר היטב. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
למיטב ידיעתי מספר שעות ההוראה השבועיות למורה על יסודי הוא 18, ושל יסודיים הוא 24, אבל יכול להיות שאני טועה. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
בעל יסודי מספר שעות ההוראה הוא 24 וביסודי גבוה יותר. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
למעשה, זה בדיוק מה שמדאיג אותי: מתלוננים על רמת המורים, והרי רמת המורים קשורה קשר ישיר לשכר המורים שהלך ונשחק, ואנשים פחות איכותיים שפנו לחינוך עקב כך. דרך הקרנות למיניהן, תנאי ההעסקה של המורים אינם משופרים - הם ירודים יותר. אולי מורה-כוכב עשוי לקבל יותר, אבל בשביל זה, כל שאר המורים מועסקים ללא תשלום על חופשים, או שאר זכויות סוציאליות וללא קביעות. |
![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |