|
||||
|
||||
''כשהחיבור לרשת יהיה קבוע ובלתי מורגש...'' יתכן מאוד שיקרה משהו דומה למה שצפה אסימוב בספר ישן מאוד, הרבה לפני הבעיות המדוברות כאן, שבו הילדים ה''רגילים'' אינם לומדים אלא מקבלים גלולות ידע, ורק אלה המבטיחים במיוחד אינם מקבלים אותן אלא נשלחים, כמדומתני, למקום שבו הם חושבים ומפתחים דברים בעצמם. |
|
||||
|
||||
מאיפה הטענה שילדים אינם לומדים? זוהי טענה נפרדת ולא קשורה. לשם השוואה, ר' השאלות במדור הטריוויה של האייל (דיונים ששמם הוא "האייל ששאל", לדוגמה דיון 2409, דיון 2031 ו־דיון 1409. השאלות שם דורשות ידע. לא סתם חיפוש. ידע מוקדם כדי לדעת איפה בדיוק לחפש. |
|
||||
|
||||
ילדים שאינם לומדים הם אלה מהספר של אסימוב. אולי כדאי שתחזור לתרגול הבנת הנקרא. |
|
||||
|
||||
והתייחסות לעצם הטענה? שזה מה שעלול להווצר כאן? האם מישהו כאן מסתובב ללא יומן, רק כדי לתרגל את שרירי המוח בזכרון של לוח הזמנים? האם כאשר חכמים סינים השתמשו פעם בחשבוניות זה הפך אותם לפחות חכמים? יש היום הרבה יותר ידע. אני אישית לא קראתי את כל הספרים של מר ויליאם ש. אני בקושי מבין את האנגלית הארכאית שלו. לעומת זאת, אני יודע הרבה דברים. אני גם יודע איך ללמוד דברים חדשים ללא צורך בקפסולת ידע. ברור לי שהיכולת ללמוד דברים חדשים היא יכולת חיונית. מבחינתי מאגרי הידע הזמינים של השנים האחרונות חוסכים לי את הצורך לזכור כל מיני פריטים טפלים. כל עוד אדע לאתר אותם, ואדע אם הם נכונים במידה סבירה תרגיל: לבחור ערך אקראי בויקיפדיה או ולנסות למצוא שם שגיאות. או לוודא שהנתונים נכונים. |
|
||||
|
||||
בשורה טובה: את רשאית לומר "כמדומני" ולא "כמדומתני". וכנ"ל דומני. זמן רב נמנעתי משימוש במילה זו בגלל צורת הנקבה המכוערת, אבל אחרי חקירה הגעתי להבנה שזה פועל+מושא (דומה + עלי), ולכן אינו משתנה כאשר הדוברת היא נקבה. אני חולקת גם על הצורה נושא+ גוף ראשון, כמו "תמהתני" (תמהה אני). אמנם האקדמיה קבעה שיש להוסיף ת"ו, אבל צורה זו אינה מופיעה במקורות מלבד במקרה אחד, שגם בו שני מתרגמים חלוקים זה על זה. הציבור אינו יכול לעמוד בהטייה המכוערת, ואני בוחרת לומר "תמהני". |
|
||||
|
||||
חדדו בבקשה את השאלה, קבעה מה? |
|
||||
|
||||
"אמנם האקדמיה קבעה שיש להוסיף ת"ו" - מתי קבעה כך? קישור יעזור. |
|
||||
|
||||
כן, בהחלט. צורות בינוני דבוקות כינוי המדבר שימו לב שהמונח "צורות בינוני דבוקות כינוי המדבר" מתייחס למילים שבנויות מנושא ונשוא, כגון תמהני, סבורני, וכולי. הצורה "דומני" שונה כי היא פועל + מושא (דומה עלי), כדוגמת "הביאני" (הביא אותי). ההחלטה התקבלה ב"ישיבת המליאה רפה". מתי זה? אינני יודעת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |