|
||||
|
||||
אני מסכים עם ג'וד - יש כאן כשל שוק. מה שקרה, לעניות דעתי, זה שהסינים הפכו על פניו את המודל העסקי המקובל של איכות מול מחיר. הלקוח משלם מחיר קבוע עבור הסחורה אבל מהמר על איכותה. בשוק האלקטרוניקה ממש נראה כאילו שהתעשיה הסינית העבירה את בקרת האיכות ללקוח- אתה קונה מוצר, אם הוא לא פועל אתה חוזר לחנות ושם מחליפים לך אותו במוצר זהה, ללא הרבה שאלות. ההבדלים באיכות בין שני מוצרים של אותו היצרן הם מדהימים. כשמדובר בשעון דיגיטלי, ההחלפה היא קלה, אבל כאשר משאבת המים שלך לא עומדת בספיקה הרשומה, זה כבר נהיה בלגן. כל זמן שהמחירים נמוכים מספיק, יש ציבור גדול שמוכן לקבל את הטירחה הזאת. הבעיה היא שזה מחסל מצד אחד את השוק של התוצרת האמינה, מצד שני, יש גם זחילה איטית כלפי מעלה של מחירי המוצרים שאינם אמינים. |
|
||||
|
||||
אישית לא מטריד אותי במיוחד לקבל על עצמי את בקרת האיכות של המוצרים שאני רוכש (אם כי לגבי החללית המשפחתית למאדים הייתי חושב פעמיים), ואני יכול לראות את ההגיון הכלכלי במודל הזה כל עוד אחוז הפגומים סביר - נגיד משהו כמו 5%. הבעיה היא שחלק גדול מהרכישות של מוצרים כאלה אני מבצע באינטרנט, כך שההחזרה של הפגומים הרבה פחות נוחה. לשמחתי החוויות שתיארה ג'וד אינו מאפיינות את מה שקורה לי, ברוב הגדול של המקרים הסחורה משביעה את רצוני בהתייחס למחירה. יוצאים מן הכלל הם באמת פותחני שימורים שנקנו בסופר המקומי והוחזרו אליו תמורת זיכוי; כנראה הם מיועדים לפתיחת קופסאות שימורים שאף הן יוצרו בסין. |
|
||||
|
||||
במוצרים המוניים אולי זה נכון (גם לתעשיה היפנית היה פעם שם כזה). במוצרים בהזמנה, אתה צריך להיות ער לתרבות השיחה והסיכום. אנחנו רגילים למו''מ בו אתה מנסה להוריד את המחיר עד כמה שאפשר וסומך על כך שהספק ידע להציב בפניך את הגבולות. הסינים יורידו את המחיר אבל במקביל יורידו עלויות-על חשבון האיכות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |