|
||||
|
||||
(כדאי אולי להזכיר שהתייחסו פה כבר למקצת הנושאים הללו בשרשור שהתחיל מתגובה 537291) השופטים בעליון עסקו גם הם בגבול: (סוגיית המיהות נידונה בסעיפים פ"ח-ק"ז) בטקסט נאמר מספר פעמים שלא במקרים "אפורים" עסקינן. לפי הבנתי הדוגמאות שהבאת הן בדיוק כאלה. אגב, בפסק הדין של גולדבלט, בשל התקרית בה הבחורה לא שיתפה פעולה עם ה"הדרכה" שלו, הוא באמת הורשע בניסיון למעשה מגונה (למיטב זכרוני). |
|
||||
|
||||
קראתי את הדיון. מעניין, אבל לא נראה לי שמוצה. לפי פסק הדין, יש 2 מבחנים עיקריים : 1) "מקרה בו לא יאמר אדם אמת באשר לפרט מסוים ביחס לזהותו, כגון גילו או עיסוקו, לבין מקרה בו ייצור דמות פיקטיבית ו"סיפור כיסוי" כולל ועתיר פרטים." 2) "אדם אינו אומר אמת באשר למאפיינים אשר הם קריטיים בעיניה של אשה סבירה, ונוכח מצג שגוי זה קיימה עמו אשה יחסי מין." ובפירוש מוזכר : לכשאראנו אכירנו" I know it when I see it, למרות שנטען שעדיין לא הגענו לכך. השאלה הגדולה היא מהם המאפיינים הקריטיים בעיני אישה סבירה. אפשר רשימה? |
|
||||
|
||||
דמות פיקטיבית וסיפור כיסוי... |
|
||||
|
||||
נקודה מעניינת. אנחנו עשויים לחכות עד בוש לאישה הסבירה שתחלוק איתנו רשימה מסודרת של מאפיינים קריטיים. אולי נסתפק בעיקרון, לפיו ניתן להתייחס למקרה היחיד לא רק על פי ההוכחות לגודל התרמית, אלא גם לנורמות שמתקיימות בזמן המקרה (ולא חייבות להיות מקובלות על כולנו) לפי הבנת השופטים. הם לא צריכים להזדהות עם האמונה של האישה שהיא מקיימת יחסים עם אליהו הנביא על מנת להוליד את משיח בן דוד1, אלא להכיר בכך שהיא קיימת (אולי בקונטקסט חברתי), ושהיא נהירה לעובר האורח, ומנוצלת על ידיו. 1 אין כאן סתירה גנאולוגית מסויימת? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |