|
||||
|
||||
מחקר שפורסם בידיעות אחרונות מיום 30 במאי מערער את הנחות היסוד של עומר רמת הה'קעה הכספית בחינוך של ישראל מול מדינות אחרות היא : ישראל מוציאה יותר מול ארמ"ה ישראל מוציאה 4% יותר, ומול אירלנד 42% יותר לעומת זאת רמת ההשגים במתמתיקה ומדעים בהשוואה היא נמוכה יותר - עד 2% לעומת צ'כיה ועד 17%לעומת דרום קוריאה אולם- אוכלוסיית ישראל משכילמ יחסית בגילאי35-64 יש לרבע מהגברים בישראל תואר אקדמאי ב16% יותר מנמוצע במדינות המפותחות אין בכלל קשר הין ההוצאות לחינוך לבין רמת ההשגים הנמדדים בבחינות הבגרות במתמתיקה ומדעים שוויץ - המדינה המוציאה הכי הרבה כסף על חינוך מצויה במקום השמיני בחשבון,לעומתה - דרום קוריאה מתשיעית בדירוג ההוצאות מצויה במקום הראשון והשני בהשגים ההלאה בשכר המורים בישראל לא הביאה לשום תמורה בהשגים והקשר בין כמות הזמן המושקע בהכגת שעורי בית לבין ההשגים בכלל מצויה ביחס הפוך "ככל שמקדישים יותר זמן ומאמץ להכנת שעורים יורדת רמת הציון במבחבם" בסיכום כל המחקרים הגיעו להסכמה בוללת כי הגורם המכריע בהשגים אינו משאבים או לימודים אלא --אמת המוטיבציה של התלמידים והוריהם.כלומר צדק אביתר והגיע העת לחשיבה מחדש על כל מבנה מערכת ההוראה והבחינות בארץ. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |