|
כמעט בלתי אפשרי ליצור תחרות על תחבורה צבורית עירונית. אם אתה עומד בתחנה שיכולים לעבור בה אוטובוסים של חברה א' וחברה ב' שנוסעים באותו מסלול אתה תעלה לאוטובוס הראשון שיגיע, ללא קשר לחברה. אם תהיינה שתי תחנות נפרדות אתה תעמוד בזו שתדירות האוטובוסים בה תהיה גבוהה יותר - אבל התדירות כאשר יש שתי חברות תהיה תמיד נמוכה יותר משל חברה אחת שמשרתת את כל הנוסעים, כך שתקבל שרות גרוע יותר.
מעבר לכך, תח"צ עירונית צריכה להיות מתוכננת כדי להיות יעילה, כלומר המסלולים והתדירויות של הקווים צריכים להיות מתואמים עם העיריה, עם הרכבת ועם שלל דברים אחרים. זו הסיבה לכך שגם במקומות כמו ניו-יורק המערכת אינה תחרותית והיא מתופעלת ע"י Metropolitan Transportation Authority כזה או אחר.
רולניק, כותב על הדברים האלה בקביעות זה שנים. אגב, הייתי ממליץ לידידנו ירון כאן לקרוא אותו - בפרט את הדברים שהוא נוהג לכתוב על הבנקאים ודומיהם.
|
|