|
אכן. עפ"י התרשמותי (מגוף בו עבדתי ומאחרים) יש מקרים בהם הפיטורים נועדו לשלוח מסר של "אנחנו חוסכים" לשם הגנה על ערך החברה, *גם במחיר פגיעה בצמיחה ובהכנסות שלה*. זה קורה למשל בתחילת תקופות של משבר בענף או בכלכלה.
לפעמים התוצאה של נוהל זה קשה. בחירה שגויה במיוחד של זהות המפוטרים שמתבררים כמי שהיו צוואר בקבוק (לדוגמא בודקי תוכנה) או כמי שהיו החזית הטכנולוגית של החברה ונדרשים כבר לרבעון אחרי הבא הינה תוצאה אפשרית של נוהל חיסכון זה. תוצאה נוספת היא שאווירת הפיטורים גורמת לאנשים להתחיל לרחרח בשדות זרים ומי שעושים זאת טוב מכולם הם אלו להם החברה זקוקה עתה במיוחד.
|
|