|
||||
|
||||
התייחסתי למצבים נקודתיים. לא הצלחת להתרחק מספיק כדי שתוכל להשקיף על מה שקורה אצלנו בלי להיות מכוסה על ידי מערכת מוסרית "מחוסנת". אישור פיצוץ בית וזריקת המשפחה לרחוב, היא דוגמא לפסיקה לא מוסרית אבל על פי החוק; לא היה עולה בדעתו של אף אחד לעשות את זה ליהודים. הבסיס המוסרי שלנו נעשה כל כך גס שכבר איננו מבחינים בזה. פסיקתו של שופט המאשר הוצאה מבתיהם של אנשים בשיח ג'ראח שגרו שם מ- 49 בגלל שליהודים היה קושאן, היא פסיקה ברמה מוסרית דומה. אם היית במדינה אחרת ואותם שופטים היו באים להאשים אותך בפשעי מלחמה, היית אומר אותם דברים שנאמרו כאן על גולדסטון. דרום אפריקה של האפרטהייד אינה ישראל של האפרטהייד למרות שיש אצלנו אפרטהייד- אפרטהייד ישראלי ולא דרום אפריקאי. |
|
||||
|
||||
אני מבין שפסיקות ביהמ''ש בישראל לא מוצאות חן בעיניך. |
|
||||
|
||||
הכללות לא מוצאות חן בעיני. האם הפסיקות שהזכרתי מוצאות חן בעיניך? |
|
||||
|
||||
אני לא מכיר את פרטי המקרים ואת החוק הרלוונטי, כך שאני לא יודע כיצד להתייחס לפסיקות שהבאת. עקרונית, ובלי להתייחס לפרטי המקרים, אני לא מוצא שהן א-פריורי בלתי מוסריות. כפי שהזכרתי, ישראל גם כפופה לחוק הבינלאומי ולאמנות שונות שהיא חתמה עליהן, ואני מניח שפסיקות אלו תואמות את אותם כללים. |
|
||||
|
||||
ישראל כפופה לחוק הבין לאומי אך בחלקים ממנו רק בתיאוריה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |