|
||||
|
||||
פגשתי לא מעט מטומטמים בצבא גם לפני השימוש במצגות. אם זה מחמיר את הבעיה ולו באחוזים בודדים, אנחנו בצרות. מצד שני, כבר אלפי שנים מקטרים על העידן המודרני. |
|
||||
|
||||
נראה לי שהבעיה היא בעיקר אצל קוראי המצגות. נקודה נוספת: "אני עסוק בכתיבת מצגות" נראה המקבילה המודרנית ל־"אני עסוק בכתיבת דוחות". תוכנות מצגות שונות מאפשרות כתיבת "notes", כלומר סיכומי הדברים, כחלק מהמצגת. לי אישית זה תמיד נוח יותר מכיוון שאני אף פעם לא זוכר מספיק טוב מה רציתי להגיד. ואם כבר מדברים על תוכנות מצגות שונות: אם יאסר השימוש ב־PowerPoint, אפשר, כמובן, להשתמש ב: http://en.wikipedia.org/wiki/OpenOffice.org_Impress נראה לי ששמה של התוכנה מעיד על מטרתה האמיתית. |
|
||||
|
||||
יש כל מיני דרכים לכתוב notes. האופציה של נקודות בסדר כרונולוגי/הירארכי, כמו בפאואר פוינט, היא רק אופציה אחת - יש אופציות של "מפות מוח" למשל (mind maps) 1, שאמורה לסייע לזכור טוב יותר את הנקודות מתוך קשרים אסוציאטיביים ביניהן. בזמן לימודיי, עזר לי מאוד לצמצם את כל הסעיפים לנקודות של חצי שורה עד שורה (אפילו במקצוע עם תכנים מורכבים כמו היסטוריה), ולזכור רק אותן. אבל זה היה רק אחרי שכבר שיננתי את החומר המון פעמים וידעתי מה "מוכל" בתוך הנקודות הללו. וכמו כן, אני היא זו שסיכמתי ותימצתתי. לו הייתי נתקלת בתמצות נקודתי של מישהו אחר, לא הייתי קולטת ממנו הרבה. 1 אם כי נראה לי שבכתבה המקורית על האייטם הזה דווקא קישרו לתמונה של מפת מוח מסועפת מדי, כלומר יש ביקורת גם על אופציה זו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |