|
||||
|
||||
מסתבר באופן מפתיע שמדינות העולם לא משתכנעות מטיעוני ישראל, ואפילו לא מטיעוני המגיבים באייל (שערוריה!): בריטניה מגרשת "דיפולמט בכיר" (כנראה נציג המוסד במדינה) ותכריז כי ישראל היא זו שזייפה את הדרכונים. אפופידס - תראה להם מה זה! |
|
||||
|
||||
אנחנו נהנים לשחק את המדינה המופרעת ואין כמונו מומחים בלשחק את הנרדפים (היהודים הנרדפים לאורך כל הדורות). |
|
||||
|
||||
לשחק את הנרדפים בכל הדורות ? למה כוונתך במילה "לשחק" ? חורבן הבית הראשון והשני לא היו ? גלות ספרד לא הייתה ? פרעות במזרח אירופה לא היו ? ביאליק המציא מדמיונו את "על השחיטה" ? ליל הבדולח לא היה ? השואה לא הייתה ? הבריטים לא רדפו וגרשו מכאן את פליטי אירופה ? צבאות ערב לא פלשו לכאן כדי לזרוק אותנו לים מיד כשהוכרז על הקמת מדינת היהודים ? רצח יהודים בתקופת הפדיון טרם ה"כיבוש" לא היה ? סטאלין ויורשיו לא רדפו יהודים ? משפטי פראג לא היו, ואין איש כזה סלנסקי ? לא התפוצצו כאן עד לא לפני זמן רב עשרות יהודים מדי יום באוטובוסים ובמרכזי הקניות שלנו ? וממש בימים אלה לא עפים טילים לעבר יישובי הדרום מדי יום ? ברק אובאמה לא קיים ? השמאל שלנו לא מסייע לו בכל כוחו ללחוץ עלינו ולשבור את רוחנו ? ובודאי הזכרתי רק חלק קטן מרדיפות היהודים. איך המילה "משחק" משתלבת כאן ? |
|
||||
|
||||
איזו רשימה מאוסה. לא בערו לך האזניים כשהעזת לרשום בנשימה אחת את רצוחי השואה והאשמת השמאל? אני הייתי מוסיפה לרשימת הנאשמים הנאלחים ימנים שגם שוברים את רוחינו וגם מקעקעים יסודות קיומינו כי הם לא מקשיבים לאובמה. |
|
||||
|
||||
אבל ברק אובמה צורף לסטלין. אין כאן יותר משמץ של פרנויה? |
|
||||
|
||||
אל תתרגשי. לדב תפיסת עולם בינארית לפיה כל מי שאינו ידידו הוא אויבו. |
|
||||
|
||||
חורבני בית ראשון ושני באו עלינו כתוצאה מבריונים לאומנים כמו הימין של ימינו. מוזר מאוד שאתה מכליל את אובמה בין רודפינו. רשימה כללית של תולדות הפרעות ורדיפות היהודים אינה רלבנטית למצבה של מדינת ישראל הריבונית. מצב של שלטון על עם אחר וסרבנות לשינוי מדיני היא המביאה עלינו את הטרור ועוינות העולם ובידינו לשנות מצב זה. התגובה שלך מדגימה היטב את הפסיכוזה הימנית - כוחנות מצד אחד ומסכנות מצד שני תוך כדי האשמת שאר העולם באנטישמיות. בגלל גישה כזאת הגענו למצבנו כיום ובגלל גישה כזאת יכול להיות חורבן בית שלישי. |
|
||||
|
||||
הגבתי על דבריו של איציק לפיהם אנו מומחים ב''לשחק'' את רדיפת היהודים בכל הדורות, כאילו מדובר במשהו שלא קיים ורק ''משחקים'' אותו. לגבי חורבן הבית הראשון והשני, זה נכון שיש גישה פוסט מודרנית בקרב היסטוריונים שמאלניים מסויימים, שטוענת את הטענה שלך, אך כיוון שמדובר בהיסטוריה די רחוקה, השיפוט המדוייק קשה. מכל מקום לפי האירועים היותר חדשים שקרו ליהודים, שאת חלקם הזכרתי,כמו השואה, ושלגביהם אין טענה שמדובר באשמת איזה שהוא ימין, אפשר גם לשער מה היא באמת האמת בהיסטוריה היותר רחוקה. ולמי שלא הבין, את אובאמה והשמאל של ימנו הכנסתי לסוף הרשימה כדי לעקוץ ולהרגיז. זה נושא שנתון במחלוקת, אבל אולי מפרספקטיבה של כמה דורות (אנו כבר לא נזכה לכך), אולי אפשר יהיה לראות שהם די מתאימים להיכלל ברשימה. |
|
||||
|
||||
שוב הגישה הפשטנית כאילו היהודים הם אך ורק אוביקט בהיסטוריה וכל העוולות נעשות להם. אתה באמת חושב שאפשר להשוות את השואה לחורבני הבית כאשר גורלנו היה בידינו? קריאה בספר ירמיהו ובתולדות מלחמת היהודים ברומאים מאת יוספוס פלביוס תראה שלא מדובר ב"גישה פוסט מודרנית" אלא באמת הפשוטה שהיתה ידועה לאנשים פקוחי עיניים כבר בתקופות ההן. ב"מומחים לשחק" איציק כנראה התכוון לכך שכל מדיניות ואמירה שאינן עולות בקנה אחד עם הראייה הישראלית הצרה והצדקנית גוררת מיד האשמות באנטישמיות וטענה שמדובר בהמשך ישיר לתולדות היהודים בגולה. ושוב, כל אדם פקוח עיניים יבין מיד את ההצדקה באמירה של איציק. |
|
||||
|
||||
אין זה פשוט לדעת מה בדיוק היה לפני אלפיים ויותר שנים, לא מקריאת ספר כמו ''ירמיהו'' ולא מקריאת כתביו של יוספוס פלביוס. מדובר בספרים שנכתבו ע''י אנשים, כשהמון אינטרסים מעורבים בכך. פעם קראתי את הערך ''ישו'' באנציקלופדיה העברית ומצאתי שם שיש חוקרים שחושבים שבכלל לא הייתה אישיות כזאת, למרות שהיא מופיעה בספרי הקודש שלהם, פעם אחת בכתביו של יוספוס פלביוס (עם חשד שהפסקה הוספה יותר מאוחר למען הסדר הטוב), וגם יותר מאוחר בכתבים יהודיים מאוחרים. תמימות היא להכריז על ''אמת פשוטה''. שום דבר לא יכול להיות פשוט בחקר כזה. אשר לפרשנותך לדבריו של איציק, הפרשנות הזאת אולי יכולה לשמש לו חבל הצלה, אבל היה עדיף שזה יבוא ממנו. |
|
||||
|
||||
וואלה אתה מרוכז בעצמך ומניח כאקסיומה שכל מה שאתה אומר הוא לא רק נכון אלא גם צודק. לא היה צריך לפרשן אותי יותר מדי- לזה בדיוק התכוונתי. היות שזה אינו תואם את האקסיומה אז צריך לשלשל לי חבל הצלה. האקסיומה שלך נכונה כמו שהיתה נכונה האקסיומה שכדור הארץ נמצא במרכז היקום. |
|
||||
|
||||
איציק, לא ידעתי שעכשיו אתה גם מגיב לעצמך ותוקף את עצמך. מה שכן, יופי של ביקורת. |
|
||||
|
||||
טכנית, כדור הארץ1 באמת נמצא במרכז היקום. ----- 1. כמו כל נקודה אחרת במרחב. |
|
||||
|
||||
אתה מניח פה איזוטרופיות של היקום, וזוהי טענה שדב דוחה מפאת חוסר מדעיות. |
|
||||
|
||||
אתה כתבת שאנחנו מומחים לשחק את היותנו נרדפים בכל הדורות, ולא אני. הפרשנות של ארז למשפט הזה היא פרשנות מרחיקה לכת, וקשה ממש להבין את אפשר לנסח את מה שהוא אמר במשפט כזה. אבל בודאי לא אתווכח עמך על כוונותיך במה שאתה אומר, כי אתה בודאי יודע זאת טוב ממני. אולי אבקש, בעתיד, מארז ''לתרגם'' את תגובתיך לפני שאגיב עליהם. |
|
||||
|
||||
אי היכולת שלך ושל הימין הקיצוני להפנים את עובדת העם היהודי כיום ריבון חמוש ולגבי רבים מאיים, מטרידה. כמעט מזכירה תסמונת פוסטראומה של השואה, כשהניצול אינו מפנים את השתנות מצבו. מאידך, היא מחדדת לגבי את הקשר וההבדל בין המצב הסוציואקונומי של מצביעי הימין והשמאל (בהכללה וכמובן איני מייחסת זאת לך), מי שתחושת הביטחון הכלכלי שלו ורווחתו האישית רבה, ייקל עליו לחוש ביטחון ולחוש גם במצוקת האחר, מי שאינו נהנה ממצב רווחה כזה, קל לו לחוש רדוף ובעל תחושת ביטחון שברירית ומכאן קשה לו לחוש אמפתיה לסובל אחר. |
|
||||
|
||||
ממך לא ציפיתי לגישה כל כך ביקורתית כלפי לוחמי החופש שפעלו כנגד הכיבוש הרומי. |
|
||||
|
||||
ארז הוא אנחנואשמיםתמידניק. וזה לא משנה מה אנחנו עושים, או העובדה שאם עם אחר היה עושה את אותו דבר בדיוק, הוא היה מזדהה איתם עד עמקי נפשו. |
|
||||
|
||||
זה עדיף מאלה שתמיד חושבים שכל הצדק והאמת איתנו, כל מעשה עוולה שנעשה על ידינו מוצדק ושמבקרים חיצונים הם אנטישמים ומבקרים פנימיים הם בוגדים. |
|
||||
|
||||
זהו, שלא. שתי הגישות הן אנטי-אינטלקטואליות ואטומות באותה המידה. |
|
||||
|
||||
האם קראת את דברי הביקורת של אותם אינטלקטואלים או שרק קראת דיווח על הביקורת? |
|
||||
|
||||
ממש לא. זה בדיוק אותו דבר. אולי הישראלאשמהתמידניקיות יותר גרועה, משום שאין שום סיכוי שבעולם שגישה כזו תתפוס אצל חלק ניכר מהעם, להיפך - זה רק גורם עוד ניכור, ולכן אין שום סיכוי שהמצב הקיים ישתנה. |
|
||||
|
||||
בינתיים הגישה של ''הצדק הוא רק איתנו ונא לא לבלבל אותנו עם העובדות'' הביא אותנו למצב בינלאומי (וגם ביטחוני למרות השקט הרגעי) גרוע. ובאשר ל''ניכור בעם'', שלא יאיימו עלינו בזה. הניכור הזה הוא תוצר חיוני והכרחי של מדיניות נבונה. |
|
||||
|
||||
כלומר, העם אידיוט, ולכן לעזאזל הדמוקרטיה? מה אני אגיד לך, ממש נאור מצידך. על כל פנים, כל עוד לא היתה הפיכה אלימה מצד הישראלאשמהתמידניקים, אין מצב שתזכו בבחירות, וגם אין מצב שתצליחו לגבש מפלגה מספיק גדולה על מנת לשנות את המדיניות. ואגב, למצב הבינלאומי אחראים האידיוט שעומד בראש משרד החוץ, והאידיוט העומד בראשות הממשלה שמינה אותו לתפקיד הזה, ולא גישת העולם-כולו-נגדנו. |
|
||||
|
||||
לפני שני האידיוטים האלה היו כמה אידיוטים בראשות הממשלה - אחד מהם הוא שר הביטחון הנוכחי ואחד בתרדמת. גם הם דירדרו את מעמדה של ישראל בעולם ויחד איתם כל מי שתמך בהם או הצדיק אותם. |
|
||||
|
||||
אתה משתמש במונח "חופש" באופן חופשי מדי מהקשרו בזמן. אם אפשר היה לנוע בזמן ולבצע סקר, אינני בטוח שלוחמי החופש הללו היו זוכים ברוב. אנחנו נוטים להשליך את תפיסת העולם הלאומית והדמוקרטית שלנו על נסיבות שונות לחלוטין. אם נקח דוגמא מהמאה ה-19: התקוממויות בפולין-1830 ו-1863 . בהרבה מקומות האכרים-רוב האוכלוסיה- תמכו ברוסים וזה כשהרעיון הלאומי כבר היה בצמיחה. |
|
||||
|
||||
בניגוד לאחרים הרואים דברים בצורה בינארית של "הלנו אתה או לצרינו", השמאל רואה דברים במלוא מורכבותם. הוא תומך בהגדרה העצמית של הפלסטינים ומתנגד למעשי הטרור, הוא יודע לבקר ולהתנגד לאלמנטים הקיצונים בעמו בכל הדורות (קנאים וסיקריקים, אצ"ל ולח"י, מתנחלים וימין בכלל), הוא לא רואה במי שמסרב לענות אמן לדרישות איפאק אויב אנטישמי או סתם דורש רעתנו והוא מבין את ההיסטוריה טוב יותר מהצורה שבה היא מוצגת ע"י הטוקבקטיסטים המתלהמים. באשר ל"לוחמת החופש", ראה http://www.hayadan.org.il/wp/how-big-was-the-big-reb... (מה גם שמבחינה תרבותית אני רואה את עצמי כבעל שורשים יוונים ורומאים יותר מאשר יהודים.)http://www.hayadan.org.il/wp/soreq-on-rebellion-3003... (ראוי לציין שסיפרו הראשון של אסימוב שהיה ליברל גדול ובערוב ימיו ביקר את ישראל של תקופת האינתיפאדה הראשונה בפומבי, http://en.wikipedia.org/wiki/Pebble_in_the_Sky מתבסס על המרד הגדול מתוך נקודת מבט שוללת.) |
|
||||
|
||||
אני לא היסטוריון, ואני קורא רק את המאמר הראשון. לאורך הקריאה עולות מייד קביעות תמוהות: א. "המצב בתקופה הקדומה היה שונה לחלוטין: ראשית – עמים לא התאפיינו בתחושת חירות ממלכתית-לאומית, מכיוון שתורות כאלה היו בכלל נחלתו של העולם המודרני; שנית – הגיבוש והתלכיד של חלקי העם היו רופפים לחלוטין; שלישית – כל עוד לא פגעו נציגי השלטון בכיסו מחד ובפולחנו מאידך של ציבור הנשלטים, לא היה שום סיכוי לצאת ולמרוד; רביעית – התקשורת הטכנית בין חלקי האוכלוסיה היתה רופסת לחלוטין. יוצא מכאן איפוא שהמרד חייב היה להתארגן, אם בכלל רק בירושלים ולהתנהל בעיקר בה ובסביבתה הקרובה." זאת בדומה למרד התפוצות [ויקיפדיה] שהתחולל בלוב בלבד, וכלל לא במצריים ובקפריסין. ב. "הצירוף של שני גורמים אלה: התגוללות והתעמרות המשגיחים הרומיים מזה והפעילות הקנאית המרדנית מזה, הוא שהצמיח את התשתית לפרוץ המרד ברומאים, אליבא דיוסף בן-מתתיהו. כל שאר הסיבות הנלוות הינן שוליות ולעיתים גולשות מתוך כל קונטקסט היסטורי הגיוני, כגון הסיבות הלאומיות (רצונו של כל עם להיות חופשי בארצו), אשר בהגדרה אינן יכולות להתמקם אלא במאה ה-18, עידן צמיחת התנועות הלאומיות. קשה לרוב החוקרים והמתעניינים, וניתן להבין מדוע, להשתחרר מן הקונספציות המודרניות בבואם לחקור עידנים קדומים, "דינוזאוריים". העמים הקדומים, "מה-לעשות", לא פיתחו תיאוריות לאומיות של תלכיד אתני, גיאו-פוליטי וחלמו על תנועת שחרור. היותם נתונים תחת שלטון זר, כל עוד, כמובן, שהשלטון לא התעמר בהם והתגולל עליהם, בעיקר דתית-פולחנית וכלכלית, ממש לא הפריעה להם, למקומיים, ובמקרים רבים אף אוששה אותם. הניסיון, איפוא, להדביק מקדמים לאומיים ליהודה שמרדה, אינו ראוי ואינו תקין." וכדי לאשר את זה, הרי שבאותה תקופה לא היתה אף מרידה על בסיס "לאומי". כמובן שהרומאים לא הוטרדו ע"י אף מרד "לאומי" אחר ברחבי האימפריה שלהם. המשך המאמר כולל הסקת מסקנות מוצלחת באותה מידה. הוא מסתמך, אגב, כמעט רק על יוסף בן־מתיתיהו. |
|
||||
|
||||
מרד התפוצות פרץ לאחר המרד הגדול כתוצאה מהתחזקות התפיסות המשיחיות לאחר חורבן בית המקדש ובהשפעת פליטים יהודים קנאים מארץ ישראל (ככל שניתן לדעת על כך כתוצאה ממיעוט מקורות). זה היה קשור גם בשיתוף הפעולה של יהודי בבל עם הפארתים במלחמה בטריאנוס. זהו גל שהלך והתפשט בתפוצות היהדות והגיע למיצויו רק כשני דורות לאחר המרד הגדול. זה בניגוד למרד הגדול שפרץ כטריגר למאורעות מקומיים. המרידות ברומאים היו מלחמות של עמים שנכבשו ע''י הרומאים לא מכבר (כמו הגאלים שבימי קלואדיוס הורשו להצטרף לסנאט) או שנלחמו ברומאים כדי לא להיכבש (כמו הגרמאנים). תודעה לאומית מפותחת בודאי שלא הייתה לאף אחד מהם. היהודים גם לא היו בעלי תודעה לאומית מודרנית אלא דתית בלבד ותעיד על כך התנגדותם לממלכות החשמונאים והורדוס. ההסתמכות העיקרית או הבלעדית על יוספוס היא הכרח המציאות כתוצאה מהעדרו של מקור גדול ומקיף אחר על העניין. |
|
||||
|
||||
דוגמה מפורסמת אחרת: היהודים בא"י תמכו בספטימוס סוורוס [ויקיפדיה] כאשל הלה התמודד על השלטון מול נציב סוריה (ששלט באופן כללי באזור). |
|
||||
|
||||
באמת לא היו מרידות לאומיות במובן שאנחנו מכירים היום. במרד הגדול לא השתתפו כולם, החכמים כנראה התנגדו למרד (לדעתי הם גם התנגדו למרד בר כוכבא למרות המקור בירושלמי), ורשב''ג נהרג כנראה בירושלים על ידי הקנאים. |
|
||||
|
||||
מרד בר־כוכבא דווקא נתמך ע"י חכמים (לדוגמה: רבי עקיבא). בהספר "חסידות וחסידים בימי בית שני" שיש לי במקרה בבית, טוען בין השאר המחבר שיש קשר בין חוגי החסידים (קבוצות של פרושים שקיימו את המצוות באדיקות יתרה) לבין הדעות המשיחיות־קנאיות שנוצרו בעקבות מרד החשמונאים. לדוגמה, הוא מזהה את בית שמאי באופן כללי עם דעות דומות. הלל הזקן הובא מבבל כדי לספק סמכות דתית מתונה יותר. ההתנגדות העקרונית לשלטון הרומאי נשארה אצל חכמים רבים גם לאחר מרד בר־כוכבא (רבי שמעון בר־יוחאי הוא מהמפורסמים שבהם). |
|
||||
|
||||
זאת הדעה המקובלת בין החוקרים בישראל- לא כולם. הסיפורים על רבי עקיבא כאחד ממנהיגי המרד בעייתיים ולא אמינים. המקור בירושמי מספר על שיחה בין רבי עקיבא ועוד מישהו . רבי עקיבא אמר על בר כוכבא שזהו מלך המשיח וקיבל תשובה שיצמחו שערות בכף ידו ובן דוד עדיין לא בא. זה יכול היה גם להיות דו שיח בין שנים שלא השתתפו במרד . כך גם הסיפורים המאוחרים על תלמידי רבי עקיבא . במכתבי בר כוכבא אין אזכור אפילו של חכם אחד מחכמי המישנה. מוזכר שם איזה רבנו יותם מיסתורי. גם ההנחה שאלעזר הכהן שכתוב על מטבעות בר כוכבא הוא אלעזר המודעי היא לא יותר מספקולציה. מעניין מאמרו של פרופ' דוד גודבלט על הנשיאות הארץ ישראלית: הוא טוען שמרד בר כוכבא נוהל על ידי שני יסודות מקופחים: האחד הוא בעלי אדמות שאולי נושלו על ידי הרומאים (בר כוכבא) והשני הכהנים שנושלו מפרנסתם ומעמדם בעקבות חורבן המקדש וההנהגה עברה לחכמים. הוא מציין שהנשיאות של החכמים נפסקה בזמן המרד ומה שכתוב על המטבעות הוא שמעון הנשיא-כנראה בר כוכבא וודאי לא שמעון בן גמליאל. החכמים שיתפו פעולה עם הרומאים לאורך השנים ולא סביר שפתאום הובילו את המרד. |
|
||||
|
||||
שמעון בן־גמליאל הוא מבית־הלל (במלוא מובן המילה: הוא נכד נכדו של הלל). |
|
||||
|
||||
משנה, אם אסכולה זו קשורה גם לקנאות דתית ושנאה לרומים. |
|
||||
|
||||
הפרושים שבאו לפומפיוס וביקשו שיהיה בארץ שלטון רומי ולא חשמונאי- מאיזו אסכולה הם היו? |
|
||||
|
||||
אתה לא באמת מצפה מכל מצביע מרץ פוחז עם אשליות של שלום ופחד ממדים לראות את הדברים במלוא מורכבותם, נכון ? רק אתה, ארז, רואה את הדברים לאשורם. |
|
||||
|
||||
משפט בינארי לדוגמא: "בניגוד לאחרים הרואים דברים בצורה בינארית של "הלנו אתה או לצרינו", השמאל רואה דברים במלוא מורכבותם" |
|
||||
|
||||
מסתבר שגם באוסטרליה לא משתכנעים מטיעוני המגיבים ב-"אייל" לפיהם בכלל אי אפשר להניח שיש קשר בין החיסול לבין ישראל וגם אם יש זה בסדר גמור כי זה הגיע לו ובכלל כולם בעצם תומכים בפעולה וזה סתם גיהוק חולף. ממשלת אוסטרליה מכריזה שישראל מאחורי זיוף הדרכונים ומגרשת דיפלומט ישראלי: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3893180,00.h... |
|
||||
|
||||
זה רק משום שממשלת אוסטרליה לא קוראת את האייל. לו היו קוראים, אולי היו משתכנעים! |
|
||||
|
||||
ברור, הרי אין באוסטרליה איילים בכלל. צריך להמליץ לדובי לעבור לאוסטרליה ולפתוח אתר בשם ''הוולאבי הקורא'', אז אולי גם הם יבינו. |
|
||||
|
||||
הקביעה כאילו ממשלת אוסטרליה לא קוראת את האייל נשמעת לי מרחיקת לכת ואולי אפילו קיצונית. הרי ידוע שהאייל הוא קולקטיב התבונה האנושית ואין בלתו. הכיצד זה ממשלת אוסטרליה יכולה להרשות לעצמה לא להוועץ בו לפני כל צעד, מקטון ועד גדול? בתור מגיבה שהצליחה להוכיח שלישראל אין יד במותו של אל מבחוח (אם הוא באמת מת ולא סתם ברח לאיי סיישל, נקודה שלא הובהרה די כל צרכה בדיון כאן) אני משוכנע שיש לך את המקורות האינטרנטיים כדי לבסס טענה כזו. |
|
||||
|
||||
מעיון בוקר בעיתונים האוסטרלים המקוונים נראה לי שיש לא מעט אוסטרלים שקראו את האייל והשתכנעו עמוקות. דוגמה מיצגת: |
|
||||
|
||||
מרפרוף בערך http://en.wikipedia.org/wiki/Greg_Sheridan אפשר לנחש שהוא לא היה זקוק לאייל כדי להשתכנע. אבל השוס הגדול נמצא בקישור לסיפור על http://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Parkin מסתבר שפרקין זה הוא "פעיל שלום" שגורש מאוסטרליה בשל "סיבות בטחוניות", וארבע שנים אחר כך עוד לא זכה לקבל את הנימוק לגירוש. נזכיר שאוסטרליה ב"Top Ten" בדירוג השפויות של האלמוני מתגובה 543238 . |
|
||||
|
||||
כמעט שכחתי לציין עוד קטע משעשע, האוסטרלים גם דרשו ממנו לשלם את עלות המעצר שלו, ואת עלות כרטיסי הטיסה לו ולשומרים האוסטרלים שליוו אותו ללוס אנג'לס. Hilarious. |
|
||||
|
||||
איפה כתוב שהוא גורש בגלל ביקורת? |
|
||||
|
||||
איפה כתבתי שהוא גורש בגלל ביקורת? |
|
||||
|
||||
האלמוני דיבר על ה"שפיות" (והתנצל על הצורך להשתמש במילה הזאת) בהקשר של ביקורת, מעבירי ביקורת ויחסן של מדינות אל הביקורת ומעביריה, זאת גם בתגובה 543238 שלינקקת וגם בתגובה 543162 שמעליה. זכור: כשאתה מלנקק תגובה, כדאי שתקרא מה כתוב בה, לא רק מה שאתה עצמך כתבת. |
|
||||
|
||||
כמו שכבר הסברתי, הדיון בשאלה "האם מדינה מונעת כניסה ממי שכל חטאו היה שמתח עליה ביקורת" הוא ממש לא מעניין, כי אי אפשר להראות דבר כזה, באופן מעשי. מה שנשאר הוא לבחון את יחסן של מדינות דמוקרטיות לאנשים שאינם רצויים בעיני מי מבעלי השררה שבהן, ואת השימוש שלהן ב"נימוקים בטחוניים" כדי להצדיק את היחס הזה. נדמה לי שבמקרה הזה אוסטרליה התחרעה על פעיל השלום הזה באופן די קיצוני. מטרת הקישור לתגובה ההיא היתה להדגים שאוסטרליה נחשבת בדרך כלל למדינה מתונה. דרך אגב, אתה האלמוני מהפתיל הזה ולא מהפתיל ההוא? אם כן, אני קצת מופתע, כי הייתי מנחש שזהו אותו האלמוני - יש להם (ולך) אותו סגנון גס ויומרני. רוצים להיות סמילי אבל מוכשרים הרבה פחות. |
|
||||
|
||||
ויתכן שגם אירלנד בדרך: http://www.irishtimes.com/newspaper/frontpage/2010/0... |
|
||||
|
||||
כן - אירלנד גם מגרשת דיפלומט ישראלי: http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1174310.html |
|
||||
|
||||
"דיווח: ישראלי נעצר בפולין בקשר לחיסול מבחוח": http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3903916,00.h... |
|
||||
|
||||
משרד החוץ מאשר את הדיווח: http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1173702.html |
|
||||
|
||||
התביעה בפולין תבקש להסגירו לידי גרמניה, בניגוד לבקשת ישראל: http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1174090.html |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |