|
||||
|
||||
משהו אחד חסר לי בכתבה. יש לי הרבה סימפטיה למורה, ולתלמידים שנהנו מהשירים; אבל הכתבה רק רמזה לרגע, ואחר כך התעלמה לחלוטין, מקיומם של תלמידים ותלמידות שלא נהנו. אני יכול רק לנחש שהם לא סתם לא נהנו אלא באו במבוכה קשה, וכנראה לא העזו להתלונן בשיעור (זה הרי לא קוּל במיוחד להיות נבוך משיר מיני) אלא רק להוריהם, מה שהתחיל את המהומה. אני מסכים שאפילו אם לא ראוי ללמד את השירים, מוטב ללבן זאת עם המורה ולשמוע את הזווית שלה, ולא להנחית הוראות עלומות מלמעלה. אבל הצגת הסיפור ככוחות האופל של משרד החינוך החסוד והשמרן מול המורה ותלמידיה הנאורים מחמיצה משהו, וקלה מדי. והנה, עכשיו כבר יש מדורה עם שמן (בעצם, בנזין: התלקחות קלה לעמוד הראשון, וכנראה היכבות מהירה): והכותרת ישר יורה שמשרד החינוך כביכול "מצנזר את שירי יונה וולך" - למען השם, הרי הכתבה הראשונה (זו שקישרת אליה) מציינת שיש שירים של וולך בתוכנית הלימודים! אם דרשו לא ללמד שיר בוטה במיוחד שלה, זה עוד לא מצדיק בוקר-טוב-איראן. |
|
||||
|
||||
שים לב למה שמסופר בכתבה: "לדברי רש והתלמידים, השיר בכלל הושמע, בביצוע של ערן צור, במסגרת "בית מדרש" - שיעור העשרה בבית הספר, שבו רש ומורה נוסף דנים עם קבוצת תלמידים מכיתות שונות בנושאים על פי בחירתם" מה שאני מבין שזה לא היה במסגרת הכיתה ושעות הלימוד הרגילות אלא במסגרת "חוג" שרק מי שרוצה בא אליו וגם משתתף בבחירת נושאי הלימוד. ועוד משהו: "יצירותיה של וולך, צריך לציין, מאושרות ע"י משרד החינוך ללימוד ספרות בהיקף מורחב (5 יחידות). שיר נוסף שלימדה רש בכיתה, "קורנליה", נכלל אפילו בתוכנית הלימודים הרגילה." |
|
||||
|
||||
השטן כאן הוא בפרטים: עד כמה באמת החוג הוא וולונטרי, ויותר מכך, עד כמה תוכן השיעור בא בהפתעה לתלמידים (או לחלקם). תלמיד שכבר בא לחוג דרך קבע, ופתאום תוקעים לו שיר כזה נוראי, בא במצוקה: אפילו אם מותר לו לעזוב את השיעור, הוא כבר נמצא במלכוד הבושה: בושה להישאר, בושה לעזוב. ה"ועוד משהו" שלך אמור להיות טיעון נגדי? כי זה בדיוק מה שכתבתי בסוף. |
|
||||
|
||||
עוד משהו ציטוט מתוך "תוכנית הלימודים בספרות לבית הספר העל-יסודי הממלכתי" של משרד החינוך: "ככל תחום אמנות אחר, הספרות אינה מחויבת כלפי קוד מוסרי, ובדרך כלל סופרים אינם רואים עצמם כמי שממונים על טיפוח המידות הטובות של קוראיהם. אף על פי כן, יצירות ספרות רבות 'מזמינות' אותנו, הקוראים, לחשוב על שאלות ערכיות ומוסריות, שהדיון בהן עשוי להיות בעל משמעות עמוקה עבור תלמידים מתבגרים". |
|
||||
|
||||
"אבל הכתבה רק רמזה לרגע, ואחר כך התעלמה לחלוטין, מקיומם של תלמידים ותלמידות שלא נהנו." זה לא טיעון כל כך מוצלח. אני מכיר אנשים שלא נהנים ממתמטיקה (!). |
|
||||
|
||||
נו, כן, בשביל זה המשפט הבא בתגובתי מרחיב. |
|
||||
|
||||
אולי אפשר לקשור זאת לדיון בעניין "מגע בין מורה ותלמיד", שהיה בין רב"י ובין דב והגלילי. שם רצה רב"י לאסור על מגע באופן קטגורי, כדי להימנע מגלישה למקרים קיצוניים, ואפשר להקיש לכאן. האם אי אפשר לדמיין מורה גבר גבר שמנצל את השיר כדי להביך את תלמידותיו בדיבורי כוס וזין? |
|
||||
|
||||
אפשר. אבל האמת, קל יותר לדמיין תלמידות שמביכות את המורה שלהן בדיבורים כאלה. |
|
||||
|
||||
נכון, גם לי קל יותר לדמיין תלמידות מביכות. |
|
||||
|
||||
אפשר רק כי הריבועים הכחולים אדישים לתוכן, אבל אז נצטרך להסביר את מה שכבר בודלייר שאל בצורה חדה. לפני כמה ימים ראיתי עם בני הקטן (11) את הסרט trading places עם אדי מרפי ודן אקרויד. זה סרט שאמור להיות מתאים לכל המשפחה. אלא ששכחתי שיש בו כמה סצנות עירום (רקדניות במסיבה, ג'יימי לי קרטיס הזונה). אז עצרנו לרגע את הסרט והבן שלי התרגז ואמר לי שהוא מבין שסקס זה חלק מהחיים אבל הוא מתפלא שגם בנות רוצות סקס. הוא חשב שרק בנים רוצים בגלל שיש להם boner. עניתי לושבעצם הוא צודק ומראה של כמה שדיים מתנופפות לא צריך להטריד יותר סרטי פעולה ואלימות "לכל המשפחה". ניזכרנו בסרטים שמראים גופות מתפוצצות, דם, מוח, ניתוחים בצילום מקורב, ספיכופטים מתעללים ומפחידים. וגם תיאורי הערפדים בספרי "דימדומים", רצח העם ושחיטת ילדים וחיות כפי שהוא קרא בכיתה בספר יהושוע. אגב, גם הסרט הנ"ל מלא ב fuck, goddamit, motherfucker, או החברות שרוחצות לאדי מרפי את "איבר המין המלכותי". |
|
||||
|
||||
מצטער, אני לא מספיק חכם כדי להבין מה רצית להגיד. |
|
||||
|
||||
שהבן שלו יודע מה זה בונר, והם רואים ביחד סירטי זימה, עם זונות ושדיים. |
|
||||
|
||||
אויש, את כל כך מרושעת, מרושעת אבל שנונה. ולכן, מרושעת חיננית. וברצינות, בשביל מה להעליב? כדי לסבר את אזנך, בגלל נסיבות פרוזאיות לחלוטין הוא מכיר את הביטוי באנגלית ולא מכיר את השימוש בשורש ע.מ.ד. חוצמזה, אני מאד חושש לטעמך הסרטים, נראה שאין הרבה סרטים או תוכניות טלויזיה שאת יכולה לצפות בהן או שתרשי לילדיך לצפות (אם יש או יהיו). |
|
||||
|
||||
"מרושעת חיננית"? אני מודה לאלוהים שכתבתי כאלמוני. |
|
||||
|
||||
מה כל כך נחפזים להתרגז מזה שתלמיד תיכון קוראים ביטויים מיניים וולגריים, בעוד שאלימות גרפית מרעישה פחות (מה שאם הבנתי נכון מהתגובה של ירדן שהם עשו זאת מבחירה ולא במסגרת שעורים רגילים). |
|
||||
|
||||
חשבתי שהסברתי ב-תגובה 535046 ביטויים מיניים וולגריים, שעשויים להיות חינוכיים ביד מורה אחת, עלולים להיות מנותבים להטרדה מינית בידי מורה אחר. עם ביטויי אלימות אין סכנה מסוג זה. הקבלתי זאת לכך שדורון תמך במגע מחזק מצד המורה, ואתה ביקשת לשלול אותו בשל החשש שמורה אחר ינצל את המגע לרעה. |
|
||||
|
||||
מה בודלייר שאל? (היה טוב להביא ציטוט) |
|
||||
|
||||
בתרגום חופשי (ומעט השמטות) מתוך "היומנים האינטימיים": כל הבורגנים הדפוקים שלא מפסיקים להגיד: לא-מוסרי, חוסר מוסריות, מוסריות באמנות ודבורים אידיוטיים אחרים, מזכירים לי שכשפעם הלכתי עם הזונה בגרוש לואיס ווילדייה ללובר היא הסמיקה וכיסתה את פניה. כשהסתכלנו בפסלים ובתמונות הנצחיות היא משכה לי בשרוול ושאלה איך הם מעיזים להציג בציבור כאלה תועבות. |
|
||||
|
||||
ההצמדה של "תלמידים" עם "הורים" בהקשר של העלאת ביקורת, היא רק בכתבה הזאת ורק לרגע. התלמידים, שכנראה נורא אוהבים את המורה שלהם או את המילים הגסות של וולך, הקימו אתר תמיכה, פעילים בפייסבוק ודואגים להמשיך את הסיפור בכל דרך ובכל הרשת. על עצומת התמיכה חתמו מאות תלמידים. חוץ מהכתבה הזאת, בכל שאר המקומות מדובר על תלונות רק מצד הורים, מה שגורם לי לחשוב לרגע שאולי בכלל אין תלמידים ש"לא נהנו", ושאולי הם קיימים רק בתאוריה של העיתונאי של הארץ. או שאם הם כן קיימים - למה גם הם לא הקימו איזשהו אתר נגדי או משהו דומה? אם, לפי התיאוריה שלך, הם כל כך מתביישים - אפשר גם בלי לציין את שמותיהם האמיתיים ולהסביר למה בחרו באלמוניות. |
|
||||
|
||||
לא הקימו אתר, אבל פנו לעיתון: |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |