|
היה כמובן מדובר, על העיקרון שבדבר ולא על המקרה הספציפי. בכל מקרה, אפרופו כיתה ד', כשהייתי בכיתה ד' הותקפתי על ידי תלמיד אלים בסכין יפני, שחתך אותי, כשלמזלי יצאתי בלא פגע ממשי. אותו התלמיד אגב, כשהיה בכיתה ו' תקף את אחד התלמידים בשירותים, ומספר שנים מאוחר יותר (אין בידי את הנסיבות, אך שמעתי מאנשים שמכירים את המקרה מקרוב יותר) נשלח לתקופה ארוכה למוסד לעבריינים. באופן דומה, כשהייתי בכיתה ז' היה בכיתתי תלמיד שכשהגיע לשיעור (ולמזלנו היה מדובר לעיתים רחוקות), היה מתנדנד על הכיסא כל השיעור ואומר ''שער מנשה'' מתחילתו עד סופו, ואותו כעבור כמה שנים שלחו לשם. כמובן שאין הכוונה שכל אחד מתאים לבתי ספר מקצועיים, ושבכל מקרה יש להתחשב בילד עצמו ובתחומי עניינו וכיוצא בזה, אחרת מישהו היה מתכנת אלגוריתם (או מחוקק חוקים), ומכאן ואילך כל שורה הייתה חקוקה באבן לעולם. אולי צריך היה לתת עבודות שירות, אולי משמעת צבאית הייתה פותרת, איני יודע, וכנראה שמדובר במקרה לגופו ממילא. אולי אפשרות טובה (ובאמת שאין לי מושג אם זה יעבוד) היא לארגן מוסדות ייעודיים לתקופת מבחן, שבהם תלמידים לא ישהו יותר מחודש, ובמידה והתנהגו כראוי יחזרו למסגרת הקודמת, אחרת יועברו למוסד לעבריינים צעירים, עם שהיה של לכל היותר שלוש פעמים במוסד שכזה (בדומה לחוק שלוש העבירות בניו יורק, והטמעה מחדש בחברה של אסירים משוחררים).
|
|