|
בתור חיפאית נטולת רכב, העובדה שיש תחבורה ציבורית מסוימת בשבת בהחלט משפרת את איכות חיי. מדובר אכן בקווים מועטים בתדירות מצומצמת (ובבוקר-צהריים אין כמעט כלום, רובם רק משעות אחה"צ) אבל זה עוזר. יש גם מוניות (קווים מסוימים, בתדירות נמוכה) בשישי בערב, מה שאומר שגם אם לא מצאתי שותפים לבילוי אני לא חייבת להישאר לבד בשישי בערב (או לשלם הון למוניות ספיישל) ואני יכול להגיע מהבית למרתף 10, למשל. בחזרה יש גם קווי לילה מעגליים כל חמישי-שישי-שבת בלילה (ובקיץ גם בימי חול) וזו יוזמה מבורכת. מה לעשות, לא לכולם יש כסף לרכב או למוניות ספיישל, אבל במצב הנוכחי לרוב העם אין הרבה בררה, אחרת הוא נאלץ "לעשות שבת" בעל כורחו.
די אירוני שבעמוד הזה היו רבים שטענו שחוק הקסדות יפחית את מספר רוכבי האופניים ויגדיל את מספר בעלי הרכבים הפרטיים, והנה, חוק אחר שדווקא צפוי לצמצם את כמות כלי הרכב הפרטיים (או לכל הפחות, לעזור במניעת גידולה) זוכה לקטילה? על מה ולמה? זאת ועוד, בקישור שהבאת יש הצבעת בעד-נגד ממנה ניתן ללמוד שיש רוב מוחץ (78%) בעד תחבורה ציבורית בשבת, אז למה הצעה שרוב הציבור בעדה מזכה את המציעה בכינויים "נלעג וטרדן"?
אגב, גם חוק שיפחית את כמות השקיות הוא חוק נפלא בעיניי - כל חיסכון במוצרי צריכה, באריזות מזהמות וכו' הוא טוב לכולם ולסביבה בפרט. ברגע שיגבו כסף על שקיות, ולו מחיר סמלי, אנשים יתחילו להשתמש יותר ויותר בשקיות רב-פעמיות, והכי חשוב: יפסיקו לתלוש שקיות בלי חשבון. מי לא ראה בחייו ישראלים תולשים בסופר חצי חבילה בבת אחת, סתם ככה, כדי שיהיו להם שקיות ספייר בבית? ברגע ששקיות יפסיקו להיות מצרך חינם, יהיה הרבה פחות בזבוז שלהן. חינוך לחיסכון ולשימוש חוזר במשאבים הוא טוב באופן כללי, בכל התחומים. החיים המודרנים מייצרים כ"כ הרבה זבל, שכל גרם חיסכון לאדם הוא הבדל.
|
|