|
||||
|
||||
ההבדל צריך להיות (אם בכלל) בין כבישים סואנים לא סואנים, אבל בחוק אין הגדרה כזאת "כביש סואן" אז עובדים עם מה שיש. אני חושב שמקור הטעות הוא שאנשים חושבים על תל אביב, שם לרוב כשאתה נכנס לעיר אתה אכן נוסע לאט (שלא להגיד זוחל) יש הרבה ערים עם כבישים עירוניים שהתנועה בהם לא שונה בכלום מכביש בינעירוני סואן. |
|
||||
|
||||
נו, אז אם לא ניתן להבחין בין הכבישים ו"עובדים עם מה שיש" אזי לשם מה החוק? בכ"א הסיכון לרוכבי אופנים לא תמיד תלוי מהירות. רוב הנפילות שלי היו במהירויות מאד נמוכות בגלל אובדן יכולת היגוי או איזון (אמנם לא בכביש). |
|
||||
|
||||
1) נכנסתי לינק ואכן חה"כ שלי אומרת שם משהו בסביבות: גם אני נוסעת בתל אביב על אופניים, כך שהניתוח שלי מקבל משנה תוקף. 2) החוק נועד להבדיל בין כבישים סואנים ללא סואנים, זה שלשלי יש טעות בתפיסה זאת אופרה אחרת. 3) בד"כ כשנופלים במהירות נמוכה אז הרגלים סופגות את רוב המכה במהירויות מספיק גבוהות כבר אפשר ממש להתהפך וליפול על הראש. 4) אחת הסכנות בכבישים סואנים זה לא המהירות שלך אלא המהירות של המכוניות, ובעיקר המשאיות. כשמשאית עוברת במהירות ליד רוכב אופניים היא מעיפה אותו (פשוטו כמשמעו) מהכביש. |
|
||||
|
||||
3) אני עשיתי סאלטה במהירות אפסית ונפלתי על הראש והגב. 4) הוא ששאלתי - מה ההבדל בין רכיבה בשדרות רוקח בת"א, כביש עירוני סואן בו נוהגים במהירות לבין רכיבה בכביש בין עירוני נידח, שוב מנקודת מבטו של המחוקק שמטרתו להגן על רוכבי אופנים באמצעות קסדה. אם משאית מעיפה אותך מהכביש, שום קסדה לא תעזור לך ולצערי אני מכיר דוגמאות קטלניות. |
|
||||
|
||||
3) נראה לי שהסתברותית יש יותר סיכוי לסלטות במהירויות גבוהות. 4) אני לא חושב שיש הבדל, המחוקקת הייתה צריכה לחשוב יותר לעומק. אני חושב שכמו כמו סוג של תאונה גם כאן יש דרגות חומרה וגם פה יכול להיות שמשאית תעיף אותך ו"רק" תיפול על הראש. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |