|
||||
|
||||
בעקבות הערה של ברקת - תן בבקשה הסבר קצר ל''הוויה מטפיזית''. אם אפשר, רצוי בלי הפניות. יש לי הרגשה שלא מדובר בדיוק במה שהייזנברג חושב. לכן הייתי רוצה לדעת למה אתה מתכוון ומהו לדעתך, במילים מובנות לכל נפש - הקשר של המטפיזיקה לנושא. אודה על תשובתך. |
|
||||
|
||||
אתן לך דוגמה: נניח שבכל העולם יש x מומחים לסרטן. נניח גם שיש y חברות שרוצות לפתח תרופות לסרטן וזקוקות כל אחת ל-x מומחים לשם כך. לא כל y החברות יוכלו לממש את רצונן, משום שאין מספיק מומחים לכולן. לזה אני קורא מגבלה שההוויה המטפיזית מציבה. מנגד: נניח שבכל העולם יש y*x מומחים לסרטן. נניח גם שיש y חברות שרוצות לפתח תרופות לסרטן וזקוקות כל אחת ל-x מומחים לשם כך. ועוד נניח שממשלת העולם חוקקה חוק שאומר שרק אחד מכל y מומחים לסרטן יהיה רשאי לעבוד בתחום. לא כל y החברות יוכלו לממש את רצונן, משום שאין מספיק מומחים שרשאים לעבוד בתחום לכולן. לזה אני קורה מגבלה מלאכותית. זה יותר ברור עכשיו? |
|
||||
|
||||
עוד סוג של מגבלה מלאכותית: בכל העולם יש y*x מומחים לסרטן. נניח גם שיש y חברות שרוצות לפתח תרופות לסרטן וזקוקות כל אחת ל-x מומחים לשם כך. פתאום מתברר שחברת הסמכה מסויימת דורשת שלפחות x חוקרים יעבדו בתחום ע"מ שהיא תעניק את התו הנכסף. לא כל החברות יוכלו לממש את רצונן. |
|
||||
|
||||
תודה על הדוגמה הנוספת, אבל לשם מה טרחת להביא אותה? הרי מלכתחילה לא טענתי שמגבלה מלאכותית היא בהכרח שלילית. אתה מתיימר לנגח אותי בדוגמה הזאת בהראותך שגם השוק החופשי מציב מגבלות מלאכותיות, אבל למעשה אתה מנגח איש קש. |
|
||||
|
||||
אני שמח שאנו מסכימים. אפשר לפעמים להביע דעה שאינה סתם סתירת היריב. |
|
||||
|
||||
מ תגובה 532316 נראה לי שצורתה של אותה הוויה מטפיזית היא ממש כצורת יד נעלמה :-) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |