|
||||
|
||||
דיקן הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר-אילן פרופ' אריה רייך (שלפי פסקת הסיום וכל הטון של המאמר ככל הנראה תומך בפיצול) מספר כיצד נולד תפקיד היועץ המשפטי לממשלה: http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/969/988.html?hp=1... |
|
||||
|
||||
התגובות למאמר דווקא מחכימות. |
|
||||
|
||||
יעקב שמשון שפירא [ויקיפדיה] כיהן כיועץ משפטי רק עד 1950. לימין היא גם כיהן כשר המשפטים. מי שהחליף אותו היה חיים כהן [ויקיפדיה], שגם הוא יכהן יותר מאוחר כשר משפטים. פנחס רוזן [ויקיפדיה] דווקא כיהן מספר פעמים כשר המשפטים [ויקיפדיה] וזכה להערכה רבה (לפי הערך עליו). בעברית: citation needed. |
|
||||
|
||||
גם בטענה ש"אולם שורש ההבדל הוא בכך שבבריטניה ה- Attorney General הוא למעשה שר המשפטים של המדינה וחבר בממשלה." פרופ' רייך לא כל כך מדייק. היועצת המשפטית (Attorney General for England and Wales ו-Attorney General for Northern Ireland שני תפקידים עם שם כל כך ארוך מחייבים פיצול) הבריטית היא פטרישה גאנט סקוטלנד (Patricia Janet Scotland) ושר המשפטים (Secretary of State for Justice) הוא ג'ק סטרו (Jack Straw). היועץ המשפטי הוא אמנם מינוי פוליטי, וסקוטלנד אמנם חברה בלייבור, אבל הוא לא תפקיד של "שר" במובן הישראלי של המילה. המקבילה הבריטית לממשלה הישראלית הוא הקבינט, והמקבילים לשרים הם השרים חברי הקבינט. בנוסף להם יש עשרות "שרים" שאינם חברי קבינט, כמו היועץ המשפטי לממשלה (יש, אגב, גם אחד לסקוטלנד, ניל דייוידסון). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |