|
||||
|
||||
אני חושש שהדרדרנו לטרחנות. סלח לי אם אקטע את הרצף כדי לחזור לדון בבשר. הטענה שהעלתי הייתה: העובדה שליועץ המשפטי ולמערכת המשפט יש כוח רב היא מחוייבת המציאות מפני שלכנסת יש כוח כה מועט. המצב נובע לדעתי מן העובדה שחברי כנסת אינם נבחרים בידי כלל הבוחרים, מצב שיוצר חוסר אחריות. באופן ספציפי לגבי הפיצול טענתי שמי שמנסה לכפות רפורמות על הרשות השופטת* בלבד מבלי לשלב אותן ביחד עם רפורמות נוספות שישנו את מאזן הכוחות בין הרשות המחוקקת והמבצעת (יותר כוח ואחריות אישית למחוקקת), פועל ליצירת אוליגרכיה בתחפושת דמוקרטיה, דמוקרטיה שאינה מהותית ועל כן אינה דמוקרטיה כלל. *כן אני יודע שהיועץ משתייך לרשות המבצעת, אבל בפועל הוא מהווה נציג של הרשות השופטת בממשלה. |
|
||||
|
||||
לפני שאניעונה לך אודה לך אם תסביר מהי השיטה המועדפת עליך (או דוגמה לכזאת) ואיך זה ישפר את המבנה הפוליטי. כמו כן למה לפי דעתך אם נפחית את הכח לרשות השופטת בלי לשנות כלום תיוצר אוליגרכיה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |