|
||||
|
||||
דרך אגב, את מדינת ישראל צריך להשוות לא לסתם איש פרטי אלא לחברה ציבורית (כלומר: לחברה שחלק ממניותיה בידי הציבור: נסחרות בבורסה). |
|
||||
|
||||
למה? למה אם יש שלוש חברות אחת ממשלתית אחת אחת ציבורית ואחת פרטית הם צריכות שלוש מערכות חוקים שונות? הדבר הזה צורם במיוחד בהפרטות כשלאותה חברה פתאום משתנים החוקים וההסכמים של העובדים פתאום מאבדים תוקף. |
|
||||
|
||||
למה? אני לא יודע למה. אתה הוא זה שהעלה את הטענה שיש הבדל בין שני סוגים שונים. |
|
||||
|
||||
אכן טענתי שיש הבדל מציאותי כלומר חוקים שונים תקפים לאנשים שונים. אבל אני לא מבין למה ההבדל הזה נחוץ. |
|
||||
|
||||
כתבתי על ''חברה ציבורית'' ולא על ''חברה ממשלתית''. ''חברה ציבורית היא חברה שחלק מבעלותה הוא בידי ה''ציבור'', כלומר כל מיני אנשים. למדינה (ומכאן שגם לחברה ממשלתית) יש חובת דיווח לכלל האזרחים בשל היותם במידה מסוימת הבעלים. |
|
||||
|
||||
טוב, נסכים על חובת הדיווח (זה גם לא ממש הבעיה של החברות הממשלתיות). אבל למה הן מחויבות במכרז והפרטיות לא? למה נגדם יש זכות עמידה בב"גץ ונגד הפרטיות אין? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |