|
||||
|
||||
באיזה תחום ממכשירי האלקרוניקה יש פונקציונליות קבועה? בכל התחומים כמעט יש תהליך כפול של ירידת מחירים ושל הוספת תכונות. ירידת מחירים אצל ספקיך מאפשרת לך להוריד מחירים. ואם לא לך: למתחריך. הבעיה היא שכדי להשיג מחירים נמוכים צריך למכור בכמויות גבוהות. מצד שני, עוד שנה, המוצרים הנוכחיים יהפכו למיושנים. לכן אין עודף זמן להשקיע בפיתוח: אם תאחר, יבוא אחר. |
|
||||
|
||||
בהרבה תחומים יש פונקציונליות קבועה - בכל תחום שבו מוגדר סטנדרט וכל מה שהמוצר צריך לעשות הוא לממש אותו. הדוגמה שהבאתי היתה של נגני DVD, אבל זה נכון גם לגבי צורבים, ראוטרים, שבבי זכרון בנפח נתון, ממירים שמתחברים לטלביזיה שלך ומעבירים את השידור הלוויני ואלף דברים אחרים. כרגע נגן בלו-ריי עולה לך מאתיים דולר בדיוטי פרי, עוד שנתיים הוא יעלה לך מאתיים שקל בסופרמרקט - ותהיה לו אותה פונקציונליות. הוספת תכונות היא לא תמיד אופציה כיוון שהלקוחות לא תמיד מעונינים בעוד אופציות. למשל, הלקוחות של נגני ה-DVD לא מעונינים בעוד אפציות ולכן מה שהמכשירים האלה מציעים לא השתנה כמעט בחמש השנים האחרונות. לכן גם אין בהם כמעט "השקעה בפיתוח": הפיתוח של הדברים האלה כבר נעשה, אין מה לפתח בהם. המלחמה היא על כמה סנטים של עלויות יצור ושל מחירי הרכיבים. המחיר של מוצרים רבים לא יורד או כמעט לא יורד לאורך השנים. טלפון סלולרי, מצלמה קומפקטית, נגן מתוחכם או קונסולת משחק נמכרים בערך באותם מחירים שנמכרו לפני חמש שנים - רק מציעים הרבה יותר תכונות. המרוץ של היצרנים הוא למצוא תכונות שיאפשרו להמשיך לגבות אותו מחיר תמורת המוצר - זה הכרחי למודל העסקי שלהם, כיוון שמחיר נמוך יותר לא יביא למכירות גבוהות יותר (או לפחות לא במדה שתפצה על אובדן שולי הרווח). |
|
||||
|
||||
נתבים הם מוצרים שמפילים עליהם המון תפקידים שונים. * נקודת חיבור אל־חוטית * רכזת אתרנט (חוטית) * נתב * נתב NAT * חומת אש * סוגים שונים של בקרת גישה * טלפון VoIP (בגלל שפרוטוקולי VoIP שונים לא עוברים טוב דרך NAT) * מודם כבלים / ADSL * שרת DHCP * שרת DNS הם בד"כ ממלאים את אותו חלק שאותו הם אמורים למלא בהצלחה מועטה יחסית. התוכנה שעליהם היא מאיכות ירודה ומושקע בהם זמן פיתוח מוגבל למדי. |
|
||||
|
||||
המחיר של "מוצר שעושה XYZ" יורד. המחיר של "המוצר הכי חדיש" (ואולי גם: "המוצר ה־N הכי חדיש") נשאר די יציב. זה מכיוון ש: א. חלק גדול מעלויות הייצור הן עלויות התכנון. לאחר שמוכרים כמות גדולה מספיק בשביל לכסות את העלויות (+ רווח) אפשר להוריד מחירים. ב. מופיעים מוצרים יותר חדשים שעובדים יותר טוב. הדרך הכי פשוטה להתחרות בהם היא ע"י הורדת מחירים. ג. זה מאפשר גם להמשיך למכור מוצרים ישנים ובאותו זמן למכור מוצרים חדשים יותר. ר' לדוגמה מעבדי אינטל. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |