בתשובה לתשע נשמות, 06/09/09 0:13
תל אביב *יפו* 524000
אני מקווה שהיא קוראת את התגובות, אולי היא תשנה את הצעתה.
תל אביב *יפו* 524003
אם היא קוראת אז היה יכול להיות נחמד לשמוע ממנה גם כמה התיחסויות.
תל אביב *יפו* 524004
אני חושב שהקוראים פה התייחסו אליה קצת בגסות, גם בגלל שהמאמר לא כתוב כל כך טוב, גם בגלל שהיא פוליטיקאית, וגם בגלל שהוא נוגע בנושא שהרבה מהחברים פה חשים אליו ריחוק וסלידה - טענות לאפליה של האולוסיה המזרחית בישראל.
תל אביב *יפו* 524006
אכן התיחסו אליה לא יפה במיוחד, אבל אני לא בטוח שזה (רק) מהסיבות שתארת. קשה לי להתיחס למה שחשים הרבה מהחברים כאן, ולכן אני יכול רק לומר לגבי עצמי - אני (חושב שאני) פתוח לקבל טענות לאפליה של האוכלוסיה המזרחית, אבל ברגע שהטענות האלה מנוסחות במה שביני לבין עצמי אני מכנה "מלים של החוג לסוציולוגיה" הקשב שלי כלפיהן (או לפחות כלפי מחבריהן) יורד פלאים.

במקרה הזה העובדה שהמחברת היא פוליטיקאית היא עובדה רלבנטית גם להתיחסות לטקסט. פובליציסט מקבל משכורת כדי לתאר בעיות. פוליטיקאי מקבל אותה כדי לנסות לפתור אותן. במקרה הזה, אם אתה מסתכל על הטקסט הזה כהצעה לסדר במועצת העיריה, קיים פער עצום בין מידת הנחרצות והכוללנות של ההאשמות לבין ההצעות בפועל. ההצעות המעשיות נראות כאיזה סרח עודף שהולבש על הטקסט כדי לאפשר את שיבוצו כהצעה לסדר בעיריה במקום כמכתב למערכת ב-"העיר". לא כך אני מצפה מפוליטיקאים לפעול, ולזה התכוונתי בתגובה הראשונה שלי בדיון הזה. אגב, כיוון שהמחברת היא פוליטיקאית אני מצפה שהיא לא תתרגש במיוחד מיחס קצת מזלזל מצד מגיבים כאן; היא מקבלת כאן הזדמנות שלמיטב ידיעתי אף פוליטיקאי פעיל לא קיבל - להסביר את עמדותיה בדיון רציני מעל דפי האתר הזה - ואם היא חושבת שעושים לה עוול אז היא יכולה להראות זאת. גם כאשר האיילים לא מתלהבים ממנה זו עדיין במה הרבה יותר נוחה מ-ynet.

והערה אחרונה לענין המאמר שלא כתוב טוב. כמו במקרה של הבלוג שהפך למאמר "צבא בונה עם", לא ברורה המוטיבציה של העורכים בהבאת טקסט שלא עומד בסטנדרט המקובל של מאמרים כאן - ועוד מלפני חצי שנה. האם מישהו מהעורכים נתקל בזה במקרה וחשב "הנה נושא קונטרוברסלי, נביא את זה ויהיה שמח", או אולי היתה לזה סיבה אחרת? כך או כך, זה מעורר תמיהה.
תל אביב *יפו* 524023
הטענות על הכותב, האכסנייה, הניסוח, המועד, השכר, הציון למאמר וכיו"ב - הקשב שלי כלפיהם יורד פלאים כי אין בהם ולו מילה אחת לעניין. הכותבת מעלה שתי טענות מרכזיות: חגיגות המאה מתעלמות מהאמת ההיסטורית על ייסודה של תל אביב, וכי התעלמות זו היא חלק מקו מתמשך של אפלייה כלפי אוכלוסיות מסויימות בעיר תל אביב, אותן אוכלוסיות המתגוררות בשכונות הדרומיות של העיר. אפשר להתווכח עם העמדות האלה. כל השאר ("פובליציסט מקבל משכורת כדי לתאר בעיות. פוליטיקאי מקבל אותה כדי לנסות לפתור אותן") עוסק בקנקן, ולא ממש כתוב טוב.
תל אביב *יפו* 524024
התייחסויות אחרות לתוכן של המאמר היו גם היו בדיון הזה. תשע נשמות הגיב לטענה בנוגע לקנקן.
תל אביב *יפו* 524027
בתגובה הזו התיחסתי להערה לגבי היחס המזלזל שקיבלה הכותבת ולא לתוכן הדברים. בחרתי לא להתיחס כאן לתוכן כיוון שאני לא בקי מספיק בהיסטוריה של תל-אביב כדי לגבש דעה מוצקה. אם רמת הכתיבה שלי אינה גבוהה מספיק לטעמך אתה מוזמן לדלג בכל פעם שאתה רואה את המלים ''תשע נשמות'' בכותרת של תגובה, ואם תודיע לי מה כתובת הדואל שלך אני מבטיח להזהיר אותך גם במקרה הלא-סביר שאפרסם כאן מאמר כדי שתוכל להמנע מקריאתו.
תל אביב *יפו* 524126
יא זמש, הקשב כלפי הכותבת יורד פלאים כשהיא מפריחה נאד לחלל ונעלמת לה בלי לענות לשאלות ולהערות. יחסית לאדם שמתלונן על קיפוח הדרה וכו' היא מפגינה יחס מתנשא, אם לא ממש מעליב.
תל אביב *יפו* 524154
היא כן מציעה דברים. היא מציעה להקים מוזיאון להנצחת הקיפוח בתל אביב יפו והכנסתו לתוכנית הלימודים בהיסטוריה היא מציעה להקים בית ספר עיוני בתחנה המרכזית בתל אביב, ומופע הצדעה גדול למוזיקה המזרחית הקלאסית וכן להקים ועדה ''שתעשה צדק'' בנושאים אחרים.
עיר הדיכוי 524263
רק שהיא לא תעשה על זה סרט, כי האנשים שאיכפת להם לא יצפו אותו (http://www.edb.co.il/blog/archives/3229).
עיר הדיכוי 524296
יש לי הרגשה שאם זה היה בשנה שבה הראו בטורונטו את ''ג'יימס בארץ הקודש'' הוא לא היה מחרים את הפסטיבל.
עיר הדיכוי 524303
וגם לא את המימון של קרן הקולנוע הישראלי.
עיר הדיכוי 524298
יצפו *בו*
עיר הדיכוי 524548
דווקא חיבבתי את העצומה. הכותרת אמנם שיקרית (כי היא מתייחסת ל"כיבוש", ורומזת לכיבוש של 67) אבל התוכן מבהיר שהבעיה האמתית היא מ-‏48, ושאין לה פתרון פרט לפירוק המשטר הישראלי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים