בתשובה לצפריר כהן, 23/08/09 11:57
הרבה מאוד 521734
טוב, אתה רשאי לחשוב מה שבא לך, אבל דיברנו על "העדויות לצד שכנגד" ( תגובה 521681 ), וזו לא ממש עדות.

מי אמר שהבריאה "מסתורית" או חייבת להישאר מסתורית?
למה יש סתירה בין "גיליתי שפרוטונים זורמים בקצב 4:4 דרך צינור אור ובקצהו סברס"‏1 לבין "יש אלוהים" או בין "אלוהים החליט שפרוטונים יזרמו בקצב 4:4 וגו"'?

1 אם כבר סברס וגילויים - היום גיליתי סברס אדום. היה לגמרי יאמי, ומבחינתי נכון להבוקר בהחלט יש אלוהים‏2.

2 זו לא הצהרת אמונה עקרונית.
הרבה מאוד 521739
נתתי מספר הסברים שונים בהתאם למשמעויות השונות שיכולות להיות למילה "אלוהים". אני מרגיש שאנחנו מתחילים לחזור על עצמינו, ולכן אבקש ממך לפרט קצת למה כוונתך במילה "אלוהים". בפרט: האם כוונתך לאל שמתערב מדי פעם בבריאה?

אם האל לא נוהג להתערב בבריאה, כל המנהגים של קורבנות לאל או סתם תפילות אליו אינם רלוונטיים.
הרבה מאוד 521745
לא רלוונטי אם הוא מתערב או לא מתערב. ולכן גם הסבריך לא רלוונטיים ואפילו תלושים.

לצורך העניין, אלוהים שיצר את העולם הרוויח ביושר את השם ''אלוהים'', גם אם הוא מתערב אישית, או קולקטיבית, או לא עושה כלום.

אנחנו מדברים כאן על אמונה ולא על דת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים