|
||||
|
||||
העצבים פגו, עברתי שנית על תגובתך וראיתי שאתה מתייחס ליחס היהודי לגוי בלבד - על כך (בלבד) אני מתנצל. מכיוון שהיחס לכל טענותך יקח כמה שעות אתייחס לטענתך כאילו גזל גוי מותר. גל גוי אסור מדאוריתא והגוזל עובר בלאו של "לא תגזול" ו "לא תחללו את שמי" אחרי שתעיין ברשימת המקורות תחזור אלי אם המסקנות שלך יהיו אחרות: גמרא ב"ק דף קי"ג. קי"ג: תוספות שם ד"ה יכול יגלום עליו, ד"ה היכי קאמינא לך, ד"ה שלא ימשכנו. פני יהושע על התוס' שם. רי"ף על הגמרא שם. חו"י על הריף. רא"ש שם. שמ"ק שם. גמרא ב"ק לח. תוס' שם ד"ה מפראן הופיע. גמרא ב"מ קי"א. קי"א: גמרא ב"מ סא. תוס' שם ד"ה לעבור עליו בשני לאווים. גמרא סוכה ל. תוס' שם ד"ה מתוך גמרא סנהדרין נז. רמב"ם הלכות גניבה פ"ז הל' ח הגהות מימוניות על הרמבם שם. רמב"ם הלכות גזילה פ"א כסף משנה שם הל' ב'. טור חו"מ שמ"ח. שו"ע אהע"ז כ"ח א' ביאור הגרא שם ס"ק ה' ב"ש שם ס"ק ה' חלקת מחוקק שם ס"ק ג' שו"ע או"ח תרל"ז מ"א שם ס"ק א' קה"ח קכ"ח ס"ח ים של שלמה ב"ק פ"י סימן כ' שלטי גיבורים על הריף ריש פרק לולב הגזול שו"ת מהרי"ו ויל קל"ח. שו"ת חכם צבי שאלה כ"ו אנציקלופדיה תלמודית ערך גזל גוי. ירושלמי ב"ק פ"ד הל' ג'. אולי יש לך עוד מקורות שלא מופיעים פה עליהם התבססת ומשנים את התמונה? אשמח לשמוע. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |