בתשובה לצפריר כהן, 13/08/09 12:55
סיפור מהיום 520420
נגיד שהיה טיפול רפואי פשוט וזול, שהופך מרוקאים שחרחרים ונמוכים לאשכנזים כחולי עיניים, בלונדיניים וגבוהים. מה היתה תשובתך לשאלות ההבהרה שלך?

(הנחת יסוד של השאלה: גם מרוקאים וגם הומואים עלולים להתקל בקשיים שאינם נובעים מעצם מהותם אלא מיחס החברה כלפיהם. אם אינך מסכים להנחה תמצא מקרה דומה שמקיים אותה)
סיפור מהיום 520421
נמוכים לגבוהים? למה לא? (נדמה לי שיש טיפולים חלקיים כאילו, לילדים).

בקשר להפיכת שחרחר עם עיניים חומות לבלונדיני עם עיניים כחולות: מקובל יותר אצל נשים. בעיקר בשיער.
סיפור מהיום 520432
אפשר לנסות להפוך נמוך לגבוה, עינים חומות לכחולות ושיער שחור לבלונדיני. השאלה היא אם אפשר להפוך מרוקאי לאשכנזי.

(מהי זהות? האמת, לא יודע. קצת מסובך לי)
סיפור מהיום 520449
אם שינית את מאפיינך לגבוה, כחול עיניים ובלונדיני, אתה יכול לשנות את עצמך לאשכנזי - מאה שקלים, ואתה לא יכול להתחרט אלא לאחר שבע שנים:
סיפור מהיום 520465
דווקא רוב מי מי שקוראים להם ''אשכנזי'' כיום הם ספרדים. לדוגמה, גבי.
סיפור מהיום 520588
תמיד.
לאף אחד לא קוראים ורשבסקי כשהוא גר בורשה. קוראים לו ורשבסקי אחרי שיצא מורשה ועבר לגור בלודז'.

כנ''ל אשכנזי.
סיפור מהיום 520589
לא בדיוק. ולדימיר אשכנזי נולד ברוסיה.
סיפור מהיום 520590
באופן כללי, אשכנזי הוא מי שבא מאשכנז שזה שמה היהודי של גרמניה.

לכן היו יהודים אשכנזים ששמם היה אשכנזי. כמו בצלאל אשכנזי, צבי אשכנזי, יעקב בן יצחק אשכנזי, דן אשכנזי או אפרים אשכנזי.
סיפור מהיום 520604
שם משפחתו של ראש עריית ת''א היה חולדאי עוד בתקופה בה הוא גר בחולדה.
סיפור מהיום 520458
הטיפולים בילדים הם לא כדי להפוך אנשים נמוכים לגבוהים אלא במקרים של ילדים שעפ"י הממצאים, הם עלולים להישאר בבגרותם בתחום המוגדר כגמדות - מתחת ל-‏145 ס"מ. המצב הוא לא כזה שאם בא למרפאה בחור בן 18 ואומר "הגובה שלי 170 ס"מ ואני רוצה להיות 2 מטר ולהיות שחקן כדורסל" - ישר מטפלים בו ומגביהים אותו.
סיפור מהיום 520466
זה נכון, אבל זה קשור גם לעובדה שהורמון גדילה הוא דבר יקר מאד (ואולי גם מגביר טיפה את הסיכון לסרטן). אני משוכנע שאם הטיפול היה זול ופשוט היית רואה לא מעט אנשים שהבן שלהם צפוי להגיע ל-‏165 ס"מ באים למרפאות - אם לא למרפאות חוקיות אז למרפאות "שחורות". ובאמת, עד כמה זה שונה מניתוח פלסטי?
סיפור מהיום 520423
ותשובה יותר רצינית: כמו שכבר כתבתי בדיון אחר: לדעתי לחברה שלנו לא צריכה להיות בעיה עם הומוסקסואלים כל עוד אין בעית רביה. ומכיוון שאנחנו צריכים להתמודד עם רביית יתר ולא עם רביית חסר, אין באופן כללי בעיה. לכן היחס הפך להיות הרבה יותר רגוע.

אני לא לוקח כמובן מאליו שלהומוסקסואלים צריכים להיות ילדים, לדוגמה.

המקרה של נשים: נראה לי המקרה הקל יותר ואין לי איתו בעיות מהותיות. נשארת הבעיה של "מיהו האבא" (תורם אלמוני? הצחקתם אותי. המידע קיים אפשהו. וכמוכן ניתן לוודא את האבהות באמצעות בדיקה. זה לא יוכל להשאר סוד לנצח ללא השקעת מאמץ) וכן אי־השוויון המובנה ביחד לילד בין האם הביולוגית לבין בת זוגה. אולם אילו נראות לי בעיות פתירות.

גברים: בנוסף לבעיית חוסר השוויון (שאולי תהיה קטנה יותר, מכיוון שהגבר לא יולד ולא מניק) יש את הבעיה הבסיסית של מציאת אם. בהנחה שיהיו הרבה זוגות כאילו תדרשנה גם הרבה פונדקאיות. האם זה מצב רצוי?

נקודה בסיסית נוספת: טובת הילד. האם המשפחות הללו מספקות בהסתברות גבוהה מספיק בית גידול טוב לילדים? (נראה לי שרוב הסיכויים שכן, אולם לא לגמרי ברור לי.
סיפור מהיום 520978
מה ז"א ניתן לוודא את האבהות באמצעות בדיקה? בדיקה למי? איפה תמצא אותו? תפרוץ למאגר המידע של בנק הזרע?
סיפור מהיום 520979
"המשפחות הללו" = ?

יש משפחות של שני אבות הומואים, יש של שתי אמהות לסביות, יש של שני אבות הומואים ואמא סטרייטית, הומו ולסבית, הומו וסטרייטית, ואף שני זוגות של הומואים ולסביות. כלומר, יש כאן כמה עניינים - זהותם המינית של ההורים, ההרכב המשפחתי ומספר ההורים (ובעקיפין גם עיסוק במשמעות של הורה ביולוגי מול הורה מגדל).
סוגייה נוספת היא מגורי הילד - לעתים יש הסכמי משמורת משותפת שבהם הילד עובר מבית לבית אפילו כל יום. האם ייתכן שכבר דיברנו על זה באייל ושכחתי?
סיפור מהיום 520987
שני אבות ואמא זה משפחה? האם פוליאנדריה מותרת עפ"י החוק?

הומו ולסבית, הומו וסטרייטית: לגיטימי לחלוטין. לא ברור לי איפה אמורה להיות הבעיה במשפחה כזו.
סיפור מהיום 521005
הם שותפים להורות. רק שניים מהם חולקים את יצועם זה עם זה ולכן זו לא פוליאנדריה.

בדיוק לכן שאלתי לאלו סוגי משפחות אתה מתכוון.
סיפור מהיום 521017
... והשאלה בעינה עומדת.
סיפור מהיום 521019
אנא הגדירי במדויק מהו התא המשפחתי. בפרט: מי שותף בחינוך הילד? מי מקבל קצבת ילדים?
סיפור מהיום 521023
מה? אני שואלת לאיזה משפחות התכוונת במשפט האחרון ב תגובה 520423

כמו שכתבתי יש המון וריאציות.

נניח שכולם שותפים בגידול הילד וחינוכו. בד"כ מי שמקבל קצבת ילדים הוא האם (הביולוגית, אם מדובר בזוג לסביות) או אחד האבות אם מדובר בזוג הומואים. מה בעצם משנה זהות מקבל הקצבה?
סיפור מהיום 521026
ׂניתי לתגובה 521005 וביקשתי הבהרה לתא המשפחתי שתארת באותה תגובה.

הקצבה היא הדרך הפשוטה ביותר לבדוק הכרה פורמלית. כולם רוצים לקבל עוד קצת כסף ולכן יטרחו לקבל אותה.

מי ששותף בחינוך הוא מי שאמור להשפיע בפועל. מהתאור הראשוני של התא המדובר יש לי הרגשה שיש כאן מצב דומה למדי לילד של הורים פרודים - הילד הוא הגורם המקשר היחיד של כל ההורים. יותר טוב מכלום אבל לא אידאלי.
סיפור מהיום 521036
הגבתי שם ל תגובה 520987 שלך ותיארתי מה קורה למעשה. הדוגמא של שני אבות ואמא היא שלך - בכל אופן, מדובר בזוג הומואים ואשה שהיא לסבית או סטרייטית, היא יולדת והגידול מתבצע במשותף. אבל כאמור הדוגמא הזו לכשעצמה אינה חשובה.

רק אדם אחד בכל משפחה זכאי לקבל את הקצבה. ואני לא רואה מצב שאנשים שהוציאו מאות ואלפי שקלים (ולפעמים מאות אלפי שקלים) על טכנולוגיות הפריה כאלה ואחרות, נלחמים ביניהם על ה-‏70 שקל האלה לחודש.

הילד הוא בהחלט גורם מקשר, אבל לפחות בדוגמא שנדונה כאן, זוג ההומואים היו זוג הרבה לפני הולדת הילד. אתה מתכוון שהילד מקשר ביניהם לבין האשה שילדה אותו? כמובן. לכן קוראים לזה "הורות משותפת".
סיפור מהיום 521039
נישואים מתגלים במלוא כיעורם בזמן הגירושים.

מה יקרה כאשר החבילה הזו תתפרק? איך?
סיפור מהיום 521040
הם לא יכולים להתפרק, כי החיבור ביניהם הוא סביב הילד - כמו שהורים נשואים לא יכולים להתגרש מהילד. לנצח יהיו שם הסדרי ראייה ומשמורת.

מה יקרה כאשר הם יריבו? יהיו צרות, כמו בגירושין מכוערים. כרגע המצב שלהם מעשית כמוהו כ"גירושין יפים".
סיפור מהיום 521043
ליתר דיוק: ככל שמספר ההורים יותר גדול, הסיכוי לסכסוכים ביניהם גדול יותר.
סיפור מהיום 521058
עדיין לא ענית לי על השאלה.

_____________
סבלנות, סבלנות, לא קונים בשום חנות.
סיפור מהיום 521066
מה היתה השאלה?

מהן המשפחות מתגובה 520423? כתוב שם די במפורש. המקרה הראשון: זוג נשים. המקרה השני: זוג גברים.
סיפור מהיום 521070
נו, לא יכולת לענות קודם? :-/

(לא, זה לא מפורש בכלל. בטח לא בניסוח כמו "המקרה של גברים" - יש הרבה מקרים, כאמור. זו גם לא עברית, אם כבר מתקטננים).
סיפור מהיום 521059
בדיוק. ומכאן שהמשפחה האידיאלית היא חד-הורית.
סיפור מהיום 521060
<הכנס כאן בדיחה של וודי אלן>.
סיפור מהיום 521008
אני מניח שאותו עיקרון החל על שני גברים או שתי נשים כהורים צריך לחול על פוליאנדריה. מה מקודש ב*זוג* הורים?
סיפור מהיום 521010
אז אין לך בעיה עם הביגמיה של הבדווים שבנגב.
דיזנגוף 99 521013
יש לי בעיה במניעת זכויות הפרט, לא עם ביגמיה פר-סה. אם מישהו מנהל משק בית ויחסי אישות עם כמה נשים (או ההפך), אבל בלי שטמפלה של המדינה, אין מה לעשות.
סיפור מהיום 521011
מה כ"כ מקודש בילד?
סיפור מהיום 521012
כלום, ילד הוא סחורה בדיוק כמו חולצה.
סיפור מהיום 521016
ברגע שאתה מעלה את הטענה "מה מקודש במסגרת הזוגית?", עולה גם השאלה "מה מקודש בצורך לגדל ילדים?".
סיפור מהיום 521021
שום דבר.
אף אחד לא מתכוון לכפות עליך לגדל ילד אם אינך חש בצורך בכך.
באותה מידה מבקשים ממך שלא לכפות את המסגרת הזוגית על מי שמעדיף מסגרת אחרת.
סיפור מהיום 521025
איפה טענתי שהצורך הזה מקודש? אני מסכים שאם כבר יש לך ילד, אתה מחוייב (באופן מקודש? טוטלי? בסדר.) לגדל אותו. אבל אין צורך מקודש ב*להשיג* ילד לגידול, זאת העדפה אישית שרצוי לה שתיקח בחשבון את המחויבות הקודמת.
סיפור מהיום 521037
עפ"י הנטיה המקובלת, גם בפתיל זה מערבבים קצת בין נישואין לבין משפחה, למרות שהשניים אינם זהים (מתקיימים לעיתים קרובות ביחד אך אינם זהים).

*נישואין* פוליאנדריים אינם קיימים בארץ. *חיים משותפים כמשפחה*, בכל מיני הרכבים - הם אפשריים, ועד כמה שידוע לי, החוק הישראלי (וגם החוק בארצות אחרות) אינו דוחף את אפו בינתיים עמוק עד כדי כך, אל החיים האלה ומאפייניהם. יכולים חמישה אנשים (או שלושה, או שבעה), גברים ונשים בעלי אוריינטציות מיניות שונות, לחיות בצוותא תחת קורת גג אחת או לחיות בצוותא ביותר ממקום מגורים אחד אך תוך קיום סוגים שונים של אקסקלוסיביות מינית ו/או זוגית, רגשית וכיו"ב, ביניהם - וכל זה מותר ונתון לבחירתם ולשיקול דעתם. ברגע שתגיע החמישיה (שלישיה, שביעיה..) למשרד הפנים ותבקש להירשם כ*נשואים* - רק אז ייתקלו בבעיה.
סיפור מהיום 521051
מזמן רציתי לספר, הנה תירוץ.

לפני הרבה שנים ביקרתי ב''שבוע הספר'' בגני התערוכה, והבחנתי בשתי נשים צעירות שזרועותיהן היו מקועקעות בקעקוע גדול. לאחר זמן מה ראיתי מרחוק עוד שתי צעירות שדמו להן מאוד. הדבר עורר את סקרנותי והתחלתי לעקוב אחריהן. הסתבר לי שהארבע ליוו גבר מבוגר, נמוך ומזוקן, שפסע ביניהן כמלך בעוד הן כורעות תחת עומס ספרים שסחבו. התקרבתי עוד וראיתי כי לכל הארבע קעקוע העשוי בדמות הגבר, ומעוטר בכתובת ''גואלי רצון אהובי''. כבר שמעתי על האיש כמה שנים לפני כן, אבל המחזה בהחלט היה יוצא דופן. התרשמותי הקצרה היתה שבין הנשים שררו יחסי חברות - הם הפגינו חיבה גם כשלא היה בקרבתן.
סיפור מהיום 521061

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים