|
אתה קורא לסמויה "גילטי-פלז'ר"? מעניין איזו סדרה היא פלז'ר נטול התנצלויות, לטעמך.
"שועשעתי מכך שכתבת שעלילה רבת מעוף עלולה לגרוע, כי לומר שהעלילה חסרת מעוף זה אנדרסטייטמנט. היא בנאלית, צפויה ותבניתית. שתי העונות הראשונות למשל פחות או יותר איזומרפיות. ואני גם לא מצאתי את העומק שאתה ראית בדמויות. בעיני הן היו סטריאוטיפיות (זה לא סותר את היותן ריאליסטיות, אגב)." - אתה אומר "בנאלית" ו"סטריאוטיפיות" כאילו קבעת עובדה, בלי אף נימוק.
"אם מטרת היוצרים הייתה לשקף מציאות מסויימת ותו-לא, מדוע הם בחרו בסדרה בדיונית, ולא תיעודית-למחצה או כזו המבוססת על סיפור אמיתי (נגיד, בסגנון "אחים לנשק" המדהימה)? אז היה סיכוי לקבל אפקט "אבל זה באמת!" אותנטי ואפקטיבי." - תלונות ה"למה לא?" האלה, מה המטרה שלהן, הם לא עשו את הסדרה שאתה רוצה שיעשו כי הם רצו לעשות את הסדרה שהם רצו לעשות.
"לשם כך צריך באמת להשקיע בדברים כמו עלילה, פיתוח דמויות ושימוש מושכל בשפה טלוויזינית מתאימה (כולל - וסליחה על המילים הגסות - רבדים נסתרים וסמליות). לטעמי האופן שבו נעשה ב-"סמויה" מותיר אותה, פחות או יותר, חסרת ערך." - כנראה שלא קלטת את פיתוח הדמויות והשימוש המושכל בשפה טלוויזיונית של יוצרי הסמויה, כנראה שהכלים בהם הם השתמשו היו מורכבים מידי בשבילך.
|
|