|
כבר בימי הביניים אנו יכולים למצוא קונפליקט בין הגישה הנראית כאחד מעיקרי היהדות לבין דעות ששלטו בקהיליית המדענים של אותה תקופה. האוריית האבולוציה כמובן לא היתה ידועה אז, אולם הוויכוח ניטש בין גורסי קדמות העולם לבין הגישה של היהדות שהיא על פי ספר בראשית-שהעולם הינו מחודש. הרמב"ם במורה נבוכים כותב שדעתו האישית היא שהעולם מחודש כפי פשט הכתובים, אולם שימו לב לדבריו הנועזים: הרמב"ם כותב כי אם היה מתברר בהוכחות מדעיות מוחלטות שהעולם הינו קדמון ולא נברא מעולם, הרי שהוא היה מקבל את הגישה הזו(!!!) את מה שכתוב בתורה היה מפרש הרמב"ם בצורה אליגורית ובלשון הרמב"ם עצמו : "שערי פירוש לא ננעלו" (ציטוט מהזכרון )
מעניין, לא???
|
|