|
||||
|
||||
ה"לחץ" האמור הוא הרצון להעביר את החוק במושב הנוכחי של הכנסת. אם רק השגיאות שהתגלו בו הן כה רבות, האם הוא לא דורש עיון מחודש? שאלה מעניינת אחרת: איך מבזרים את תהליך העיון בהצעת החוק? יש שלב בתהליך החקיקה (שני שלבים במקרה של הצעת חוק פרטית) שבו החוק עובר דרך ועדה לבחינה מסודרת של כל סעיף וסעיף. היו כאן ארבעה אזרחים שאכפת להם ויש להם ידע בתחומים הרלוונטיים. לכן הם טרחו להגיע לדיוני הוועדה. נתעלם לרגע מהעובדה שהם היו צריכים להשקיע יחסית הרבה זמן בעניין. הרי אמרנו שאכפת להם. הדיון בישיבת ועדה כולל, למיטב זכרוני, 20-30 אנשים. גם עם מספר כזה כבר לא פשוט לכל אחד להגיד את מה שהוא חושב על כל סעיף. אם תוסיף עוד אנשים לדיון, תקבל דיון לא יעיל. מהסיבה הזו רף הכניסה לדיון גבוה. אפשר לעבוד בצורה לא ישירה - לפנות לנציגים בכנסת או לנסות ליצור דיון ציבורי בסוגיה. אולם מה לגבי דיון ישיר בהצעות חוק ובסעיפיה? איך עושים דבר כזה מבחינה טכנית? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |