|
||||
|
||||
אני פעם נעלתי את המכונית מבחוץ, פתחתי את תא המטען (איך? לא זוכר), שמתי את המפתח בתוכו זמנית בזמן שאני מוציא את המוודה, הוצאתי את המזוודה, סגרתי את את המטען... והזמנית לקח חמישה ימים, בכפר נידח בצרפת. חברת ההשכרה היתה חסרת אונים להחפיר, ושבירת חלון מצידי בוצעה אך לא עזרה (יכולתי להיכנס למכונית, אך לא להתקדם משם). מי שהציל את המצב היה מוסך השירות הסמוך של חברת המכוניות (מרצדס), ששלח מוסכניק (45 דקות נסיעה) שפירק את המושבים, חילץ את המפתח, אחר כך במוסך החליף את החלון, כל זה ללא כל תשלום, וכבונוס החדיר בי את הסיסמה "המפתח - בכיס!" (בצרפתית); אחר כך כיניתי אותו ביני לביני "המרשל פּוֹש". |
|
||||
|
||||
אה, מרצדס... זאת הבעיה. בסאן יאנג זה הרבה יותר פשוט. לפני חודשיים סגרתי בטעות את המושב של הקטנוע כשהמפתח נשאר בתא המטען שמתחתיו. עשרים דקות של מאמץ, קצת כיפוף של המושב ואקרובטיקה יצירתית של פרק היד - והצלחתי לחלץ אותו מתחת המנעול והתיק שהיו שם. נשארתי עם לקח חשוב לא רק לגבי השארת מפתחות בתא המטען אלא גם לגבי מה הגודל המינימלי של אוביקטים שאפשר להשאיר שם ולצפות שאי אפשר יהיה להכניס את היד ולשלוף אותם. |
|
||||
|
||||
לסובארו הישנות אפשר היה לכופף את החלון עד כדי השחלת יד ומשיכת הצ'ופצ'יק. |
|
||||
|
||||
אני לא יודע למה אתה קורא "סובארו ישנות". כמי שנהג במכוניות סובארו החל משנת הדגם 73' זה נשמע לי די בלתי סביר (בעיקר בגלל שלא היה צ'ופצ'יק...) בכל מקרה, בדגמים הישנים1 כמעט בכל המכוניות שאני מכיר ניתן להשחיל חוט ברזל בין החלון למסגרת הדלת (ל"כיס" אליו יורד החלון בפתיחתו) ו"לדוג" את המנוף המחבר את ידית הנעילה למנעול עצמו. ___ 1 אני לא ממש בטוח, אבל נדמה לי שבמכוניות החדשות, הנעילה מתבצעת במנעול עצמו. אין שטנגות המשנות את מצבו של המנעול, אלא אות חשמלי. |
|
||||
|
||||
יתרונותיו הגדולים של הסובארו הוותיקות מבחינת הפורץ הם: 1. היעדרה של מסגרת מתכתית מסביב לחלון הדלת 2. היפתחות מנעול הדלת בלחיצה על כפתור (ולא במשיכה בצ'ופצ'יק) בזכות אלה הצלחתי להשחיל בזריזות ברזל בניין דק מעל לחלון אחד, וללחוץ על כפתור הדלת הנגדית. 10 דקות סה"כ, כולל הליכה לאתר הבנייה הסמוך. |
|
||||
|
||||
התכוונתי לסובארו של שנות השמונים. בכלל לא היה לי רשיון נהיגה באותם הימים, כך שהצ'ופצ'יק שייך לזיכרון מושתל, כנראה. על כל פנים, אני בטוח בשני מקרים שבהם נתקענו וחברי פתחו את האוטו בלחץ על החלון (חוט ברזל? אולי...) |
|
||||
|
||||
לכופף את החלון? תשמע, ידעתי שהפח שלהן היה דקיק, אבל זכוכית גמישה? לא יאומן, מה שהיפנים האלה ממציאים. |
|
||||
|
||||
בסובארו, באופן מסורתי, מאז שאני מכיר אותן (תגובה 517446) אין מסגרת לחלון, לכך (כנראה) כיוון ידידיה - לא לכופף את החלון, אלא להטות אותו. וחוץ מזה - זכוכית בטמפרטורת החדר היא נוזל. |
|
||||
|
||||
השאלה אם זכוכית היא נוזל בטמפ' החדר עדיין פתוחה, למיטב ידיעתי, והיא יותר קשורה באיך מגדירים נוזל מאשר במה קורה לזכוכית עצמה בטמפרטורה כזו. עכש''ז הסיפורים הישנים על החלונות של הקתדרלות שהם עבים יותר בחלקם התחתון התבררו כשגויים - זו היתה תוצאה של שיטת היצור של החלונות. |
|
||||
|
||||
זה קשור יותר לאיך מגדירים מוצק. הזכוכית, בהיותה חומר לא מסודר, לא עומדת בקריטריון המקובל להגדרת מוצקים. |
|
||||
|
||||
מתוך http://en.wikipedia.org/wiki/Glass : Glass is generally classed as an amorphous solid rather than a liquid. Glass displays all the mechanical properties of a solid. The notion that glass flows to an appreciable extent over extended periods of time is not supported by empirical research or theoretical analysis (see viscosity of amorphous materials). From a more commonsense point of view, glass should be considered a solid since it is rigid according to everyday experience.
|
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |