|
||||
|
||||
הנקודה היא לא שהיהודים הפכו ל"אדונים" ( אם כי גם זה לא נעים) אלא שבתור האדונים החדשים הם נפטרו מהאוכלוסיה שגרה כאן. לדבר על המעמד החוקי של האריסים כשוכרים או כסקווטרס (איך בעברית?) זה אנאכרוניזם. עד שבאו היהודים האריסים נחשבו פחות או יותר כדבר נתון, אם הקרקע מחליפה ידיים, האריסים נשארים. |
|
||||
|
||||
עם זה אני נוטה להסכים. הפריעה לי ההיטפלות ל''אדונות'' של היהודים. |
|
||||
|
||||
אלא אם כן אתה רוצה ליישב את האנשים שלך: אומלבס [ויקיפדיה]. לפי ויקיפדיה, אגב, נראה שלא מעט מאותם כפרים הוקמו במאה ה־19. בפרט בתקופת שלטונו של איברהים פאשה (בנו של מוחמד עלי). |
|
||||
|
||||
אני לא בטוח לאיזה חלק במאמר בויקי אתה מתייחס. האם לפסקה שמתחילה ב"לפי מסורות המקום"? |
|
||||
|
||||
קטגוריה:יישובים_ערביים_שנחרבו_במלחמת_העצמאות [ויקיפדיה] לדוגמה: א-דוארה [ויקיפדיה] אבו קישק [ויקיפדיה] אום א-זינאת [ויקיפדיה] אל מיר [ויקיפדיה] אל-ח'אלצה [ויקיפדיה] |
|
||||
|
||||
אני קצת איטי היום. האם אתה נותן דוגמאות לנישול אריסים על ידי הציונות? אם כך מקובל עלי שיש כאן בעיה. אני חשבתי שאתה מנסה להראות שבמזה"ת יש מסורת של נישול אריסים. |
|
||||
|
||||
אלו היו דוגמאות לכפרים ערביים שנוסדו במאה ה־19. ה"אגב" של אותה תגובה. בינתיים מצאתי רק מקרה אחד של סילוק אריסים, אך מצד שני אם בסיפור של אותו כפר יש במקרה שלוש דוגמאות שונות לשלושה נוהגים שונים לחלוטין (בתקופות שונות) אולי זה פשוט מכיוון שמקרים כאילו לא תועדו. כמוכן לא טרחתי לחפש יותר מדי. במבט ראשון נראה שהמקור לרוב הערכים בוויקיפדיה הוא פועלם של עמותת "זוכרות" וספרים כמו זה של בני מוריס. במקרה של אומלאבס נראה שהמקור למידע הוא סיפורים ששמעו מתיישבי פתח־תקווה הראשונים. |
|
||||
|
||||
אה? מה זה? מדוע אומרים תמיד ששמה הקודפ של םתח תקוה היה מלבס, לא אומלבס? |
|
||||
|
||||
בגלל הפער בין הערבית המדוברת לזאת הכתובה. במדוברת ה''א'' נבלעת. |
|
||||
|
||||
אה, תודה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |