|
||||
|
||||
אני חושב שיש מקום להרבה שינויים במערכת החינוך, למתן יותר מקום לביטוי עצמי והרחבה משמעותית של תחומי הלימוד אבל אני חושב שאתה מגזים בדרישה שלך. 1. לא נכון. לא צריך 3 או 4 שנים כדי ללמוד לבגרויות, במכוני לימוד עושים את זה בכמה חודשים, אם בית ספר הוא בית חרושת לתעודות בגרות הוא מאוד לא יעיל. 2. זה עניין אישי, את רוב מי שאני מכיר הן לא הלחיצו. 3. העניין הוא שגם באוניברסיטאות יש בחינות ובמקצועות מסוימים יש בחינות הסמכה אחרי הלימודים. בחינות הבגרות מונעות מאנשים שלא יוכלו לעמוד בלחץ (ראה 2.) של שאר הבחינות בחיים את התסכול של לעשות את השנה הראשונה באוניברסיטה שוב ושוב. 4. זו אשמה של ההורים בחלק מהמקרים ושל מערכת החינוך בכללותה, הבגרויות הן רק סמפטום. 5. האחידות הנדרשת היא ברמת הידיעה. לא הייתי רוצה שמורה מחמיר ייתן לתלמיד ציון נמוך בעוד שמורה אחר אולי היה נותן לו ציון גבוה יותר, ובכך יפגע בסיכויי ההצלחה שלו בהמשך החיים (קבלה לאניברסיטה וכו) לא הייתי רוצה שהעובדה שיש מורה גרוע שלא מלמד את החומר, לא תצוף בגלל שהמורה הגרוע הזה ייתן ציונים טובים לתלמידים שלו. הייתי רוצה שתלמיד שלמד במגמת פיזיקה ידע את החומר שבתוכנית הלימודים. זו האחידות שמדובר בה, והיא לא בעיתית לטעמי. 6. זו אשמה של שיטות הלימוד וההכנה לבגרות שמתמקדות באיך לפתור בעיות או איך לענות על שאלה ולא מתמקדות בהבנה של החומר. 7. גם אכילת תירס לא מביאה אנשים לחשוב באופן יצירתי אני לא רואה אותך מטיף לביטול אכילת תירס, במילים אחרות, הן אמורות למדוד את הידע והמיומנות של התלמיד לא ללמד אותו. 8. לא הבנתי מה אתה רוצה להגיד בנקודה הזו. 9. גם בזו, מהי מסגרת חינוכית בעלת משמעות? 10 רטוריקה. 11. האם היית רוצה לפתור בעיות דרך או הספק בשיטה פלורליסטית? אני מבין שיש בעיה בתחומים מסוימים, ספרות, תנ"ך, הסטוריה אבל הבעיה הזו קיימת בכל דרך שתבחר למדוד את התלמידים ואת מידת ידיעתם את החומר ומידת מיומנותם בטכניקות הנלמדות. האם אתה מציע שפשוט ילמדו את החומר ולא יבחנו אותם בשום צורה? 12. איזה מדד להצלחה כן ראוי לטעמך למערכת החינוך שלנו? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |